Česká televízia upravuje ceny za svoje pôvodné seriály. Nákupcom aj z radov konkurencie predloží nové zmluvy a ceny zvýši o stovky percent, uvádza ekonomický denník E15.
Podľa E15 mala doteraz z predaja svojich seriálov ako Nemocnice na kraji města, Sanitka, Chalupáři alebo Četnické humoresky príjmy okolo 15 až 20 miliónov Kč ročne (585 823 – 781 097 eur). Kým doteraz stála minúta materiálu niekoľko tisíc korún, podľa slov obchodného riaditeľa ČT Roberta Kvapila od decembra budú obchodovať za nových podmienok. Napríklad Třicet případů majora Zemana zdražie asi trojnásobne. Zmenia sa aj pravidlá – namiesto trojročných zmlúv s právom na reprízu budú musieť partneri ČT uzatvárať ročné dealy zahŕňajúce iba jedno vysielanie.
ČT predáva seriály aj svojim priamym konkurentom: Chalupárov z roku 1975 vysielala súkromná stanica Nova a urobila z nich hit sledovanejší než Ordinácia v ružovej záhrade. Majora Zemana zasa získala digitálna TV Barrandov a tiež sa na jej obrazovkách stal hitom. Na Slovensku tieto tituly kúpila Joj Plus, oba išli do prime-time. Veľkým partnerom ČT je i verejnoprávna Slovenská televízia, naposledy v lete nasadila Krausovo Uvoľnite sa, prosím. Podľa PR manažéra Jednotky ho získala za "štandardné ceny".
Pre ČT je najdôležitejší český a slovenský trh, ale svoju produkciu predáva celosvetovo. Pravidelne sa zúčastňuje na najväčších veľtrhoch s televíznym obsahom MIPCOM a MIPTV v Cannes alebo Discop v Budapešti (na snímke predajné miesto ČT na Discope 2009). Jej katalóg produktov na tento rok má 74 strán.
Na rozdiel od Českej televízie, STV nechodí predávať svoje programy na veľtrhy. Ani peňazí toľko nezarába: rozpočet na rok 2009 v kategórii "predaj práv" počíta s príjmami 3 milióny korún, respektíve 99 582 eur. Webová stránka tomu venovaná neobsahuje pdf katalóg, prázdna sú i kategórie Hrané programy – seriály, Dokumenty, Zábava a hudba. Filmov ponúka viac, po roku 2000 vzniklo deväť, z toho najnovší je titul Chuť leta. Webu chýba anglická verzia.
Správu budeme aktualizovať. Mediálne.sk sa opýta STV na ambície pri predaji programov.