O zámere ČT informoval na rokovaní Rady televízie v Brne generálny riaditeľ televízie Petr Dvořák. Verejnoprávnej televízii prekáža titulok, voči ktorému sa ohradila hneď po publikovaní. Je podľa nej zavádzajúci.
„Celkovo nás MF Dnes zatiahla do kauzy, s ktorou nemá ČT reálne nič spoločné,“ povedal P. Dvořák.
Aktualizované 9.4.: „Článok v denníku Mladá fronta Dnes vznikol ako štandardný investigatívny text,“ reagovala Silvie Škábová z tlačového oddelenia Mafry. V článku podľa nej boli uvedené stanoviská generálneho riaditeľa aj obchodného riaditeľa.
Uviedla tiež, že v texte bolo zdôraznené, že sa ČT stala obeťou podvodov a že podnikavci televíziu zneužili. „Naozaj nerozumieme tomu, ako by náš článok .... mohol zasiahnuť povesť ČT,“ konštatovala. P. Dvořák sa podľa nej nevyjadruje vecne.
V spomínanom článku sa hovorí o daňových podvodoch, do ktorých nebola ČT zapojená. MF Dnes upozornila na prípad, v ktorom firmy sprostredkujúce sponzoring na ČT, teda uvedenie mien firiem pred začiatkom relácie, údajne vystavovali klientom faktúry na vyššie sumy, než koľko samy za sponzoring televízii platili.
Zákazníci sprostredkovateľov si tak znížili daňový základ a časť peňazí im potom sprostredkovateľ vrátil.
Polícia podľa denníka preveruje napríklad spoločnosť Praha Production podnikateľa Martina Jansu, ktorá pre ČT v minulosti pripravovala relácie. M. Jansa akékoľvek nezákonné konanie poprel.
Vydavateľstvo Mafra sa však bráni tým, že uviedlo iba fakty a v článku nikoho neobviňuje. Zmieňuje však ČT v titulku a na reklamnom prebale novín bol dokonca headline „Aféra ČT. Prali sa cez ňu peniaze“.
„Česká televízia sa ničoho nekalého nedopustila a do podvodov, ktoré článok opisuje, sa nijako nezapojila. ČT splnila všetky povinnosti a so spoločnosťou Praha Production prestala spolupracovať vo chvíli, keď jej bol spôsobený dlh, ktorý bude splatený v najbližších dňoch,“ povedala už skôr hovorkyňa televízie Alžbeta Plívová.
ČT súčasne poukázala na to, že sa článok objavil na titulnej strane denníka „práve vo chvíli, keď reprezentanti politického hnutia ANO verejne volajú po zrušení sponzoringu vo verejnoprávnej televízii“.
Proti takzvaným sponzorským odkazom nedávno v Česku vystúpil poslanec a predseda snemovne volebného výboru Martin Komárek (ANO), podľa ktorého sa do vysielania ČT pod označením sponzoring dostáva reklama, na ktorú sa vzťahujú prísnejšie pravidlá.