V 16. týždni (18. až 24. apríl 2011) si najviac pohoršila spravodajská ČT 24 (- 1,50 na 4,43 %). Týždeň predtým zlomila historický rekord vďaka diváckemu záujmu o informácie o českej koaličnej kríze. Najvyšší nárast zaznamenala sesterská ČT 1 (+ 0,64 na 16,01 %).

Udalosti týždňa

Televízii Prima sa naďalej nedarí s väčšinou jarných noviniek pôvodnej tvorby. Nedeľná licencovaná súťažná šou Máš minutu! skončila podľa DigiZone.cz ako absolútny prepadák s 314-tisíc divákmi a trhovým podielom 8,48 % v cieľovej skupine divákov starších ako 15 rokov. V podobnom trende pokračoval aj z piatka presunutý seriál Aféry (330-tisíc, 9,15 % v 15+), ktorý vznikol na základe slovenského originálu.

ČT 1 víťazí nad SuperStar aj u mladších divákov (sledovanosť v Česku)

Víťazom sviatočnej nedele sa stala suverénne ČT 1 s klasickou českou komédiou Jak dostat tatínka do polepšovny (1 359 000, 36,49 % v 15+ a 32,69 % v 15-54). Aj v cieľovej skupine 15-54, na ktorú televízia Nova predáva reklamu, porazila podpriemerne výkonný priamy prenos speváckej šou Česko Slovenská SuperStar (923-tisíc, 26,34 % v 15+ a 29,37 % v 15-54).

ČT 1 sa darilo aj v sobotnom prime-time s charitatívnym špeciálom súťažnej šou Vysoká hra (783-tisíc, 26,14 % v 15+ a 16,34 % v 15-54), ktorá sa stala najsledovanejším programom dňa. Nadpriemerné výsledky dosiahla Prima s reprízou kinohitu Piráti Karibiku: Truhlica mŕtveho muža (526-tisíc, 19,50 % v 15+ a 26,00 % v 15-54). Nova sa s animovaným filmom Madagaskar 2: Útek do Afriky (664-tisíc, 21,84 % v 15+ a 29,55 % v 15-54) nad úroveň svojho priemeru nedostala, aj napriek tomu, že v cieľovej skupine 15-54 išlo o najúspešnejší titul dňa. Nová seriálová adaptácia Sherlocka Holmesa (442-tisíc, 15,96 % v 15+ a 14,52 % v 15-54) zasadeného do súčasného Londýna na ČT 1 neuspela.   

V piatok si Nova a ČT 1 rozdelili divákov podľa svojich preferencií pri predaji reklamy. Na Nove dosiahol nadpriemerný výsledok v 15-54 televízny film Flynn Carsen: Kliatba Judášovho kalicha (896-tisíc, 26,83 % v 15+ a 39,30 % v 15-54) a na ČT 1 seriál Znamení koně (924-tisíc, 28,10 % v 15+ a 23,02 % v 15-54) a talkšou Všechnopárty (1 105 000, 34,54 % v 15+ a 22,05 % v 15-54). Prima u mladších divákov zabodovala aj so svojou konkurenčnou Show Jana Krause (866-tisíc, 35,48 % v 15+ a 28,79 % v 15-54).

Reprízové Četnické humoresky (1 380 000, 33,36 % v 15+ a 35,10 % v 15-54) na ČT 1 v pondelok opäť vysoko prevýšili Česko Slovenskú SuperStar - Rozhodnutie (937-tisíc, 22,36 % v 15+ a 28,17 % v 15-54) na Nove v oboch hlavných cieľových skupinách. Úspešnejšia ako spevácka šou bola na obrazovke trhového lídra aj nasledujúca Kriminálka Anděl (1 156 000, 32,46 % v 15+ a 34,62 % v 15-54). Prime robí tradične radosť pôvodný seriál Cesty domů (973-tisíc, 23,34 % v 15+) a reality šou Farmár hľadá ženu (24,33 % v 15-54).

Na Prime úspešne pokračuje aj štvrtkový formát Jste to, co jíte (677-tisíc, 21,18 % v 15+ a 26,10 % v 15-54), ktoré vytvorili nábeh pre nasledujúci seriál Kosti (29,05 % v 15-54). Nova v rovnakom čase vysiela seriál C.S.I.: Kriminálka Las Vegas (1 036 000, 33,24 % v 15+ a 31,45 % v 15-54). 

Aktuálne podiely vs. minuloročný výkon (diváci 15+)

Nova 30,97 % (- 5,57)
Prima
17,21 % (+ 0,72)
ČT 1 16,01 % (- 1,17)
TV Barrandov 4,98 % (+ 0,96)
Nova Cinema 4,81 % (+ 2,29)
ČT 24 4,43 % (+ 1,58)
Prima Cool 3,62 % (+ 1,30)
ČT 2 3,23 % (- 1,30)
ČT 4
3,14 % (+ 0,85)

Aktuálne podiely vs. priemer sezóny (diváci 15+)

Nova 30,97 % (- 0,14)
Prima
17,21 % (- 0,70)
ČT 1 16,01 % (- 0,53)
TV Barrandov 4,98 % (+ 0,06)
Nova Cinema 4,81 % (+ 0,77)
ČT 24 4,43 % (+ 0,37)
Prima Cool 3,62 % (+ 0,43)
ČT 2 3,23 % (- 0,32)
ČT 4
3,14 % (+ 0,46)

Posuny v podieloch. Historický rekord v cieľovej skupine 15+ zaznamenala minulý týždeň Nova Cinema (4,81 %) a medziročne si polepšila o 2,29 percentného bodu. Čiastočne tak vyvažuje pokles materskej Novy, ktorá je oproti minulému roku slabšia o 5,57 percentného bodu. V strategickej cieľovke 15-54 dosiahla Nova minulý týždeň priemerný podiel 31,87 %, Prima si pohoršila na 15,11 % a ČT 1 na 14,23 %. Štvrtá priečka patrila Prime Cool (5,54 %) pred Novou Cinema (5,45 %) a TV Barrandov (4,86 %).

Zdroje údajov:

• týždenné podiely televízií zostavuje Mediálne.sk podľa výstupov ATO.cz a
• webovej stránky www.DigiZone.cz
• tlačové správy a teletexty televízií

Sezónny priemer je priemerom jednotlivých podielov televízií od 35. týždňa 2010 doteraz.
Hodnoty týždenných podielov televízií sú za celé dni, nejde o parameter prime-time.
Pre potreby správy je "aktuálna sezóna" priemerom celodenných výkonov televízií od prvého septembrového do posledného júnového týždňa.
Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje v Česku Mediaresearch na objednávku Asociace televizních organizací (ATO). Členmi ATO sú ČT, TV Nova, TV Prima, TV Barrandov a Asociace komunikačních agentur České republiky.