Čo ľudia najviac písali do vyhľadávača Googlu
Po lokálnych rebríčkoch v jednotlivých krajinách zosumarizoval Google aj globálne poradie pojmov, ktoré ľudia v priebehu roka najviac vpisovali do jeho vyhľadávača. Ide o výrazy, ktoré medziročne najviac poskočili v počte zadaní, tie Google označuje ako „najtrendovejšie“ pojmy odrážajúce spravodajské aktuality respektíve populárne témy medzi internetovými používateľmi.
Prvenstvo v rebríčku patrí zosnulému hercovi Robinovi Williamsovi, druhý je pojem World Cup, viažuci sa na futbalové majstrovstvá sveta v Brazílii, tretia ebola. Štvrté miesto obsadil výraz Malaysia Airlines v súvislosti so zmiznutým letom aeroliniek, piate ALS Ice Bucket, keď si ľudia vylievali na seba vedrá s ľadovou vodou v rámci charitatívneho projektu. Šiesta priečka patrí hre Flappy Bird, siedma víťazke Eurovízie Conchite Wurst, ôsme teroristickej skupine Islamský štát (ISIS), deviate filmu Frozen, desiate Sochi Olympics.
Americká Superstar už nebude piť Coca-Colu
S klesajúcou sledovanosťou speváckej súťaže American Idol odišiel aj dlhoročný sponzor Coca-Cola. Jeho červené poháre sa vynímali na pulte porotcov. Coca-Cola podporovala program 13 rokov, podľa Variety.com bude so stanicou Fox marketingovo spolupracovať inými spôsobmi. Výrobca nápojov uviedol, že bude hľadať nové cesty a príležitosti, ako sa spojiť s teenagermi a hudbou. Ako dodáva Variety, podľa monitoringu výdavkov na reklamu šou stratila za ostatné roky stovky miliónov dolárov. V roku 2012 ešte program získal podľa cenníkových cien reklamu v hodnote 782 miliónov USD, tento rok to bolo už len 395 miliónov. Sama Coca-Cola investovala pred dvomi rokmi 50 miliónov USD, tento rok okolo 16 miliónov. Napriek tomu šou pokračuje - v januári nasadí Fox 14. sériu.
Better Call Saul má plagát
Televízia AMC zverejnila grafiku k seriálu Better Call Saul, spin-offu kultového seriálu Breaking Bad. Hlavnou postavou je dubiózny právnik Saul Goodman, ktorý pomáhal hlavnej postave Breaking Bad Walterovi Whiteovi pri praní špinavých peňazí. Novinka štartuje 8. februára na AMC. Táto stanica je dostupná aj na Slovensku, seriál by sa preto mohol v krátkom čase objaviť aj v ponuke tunajších kábloviek.
Zdroj: AMC
Wired má prvý seriál
Populárno-technologický magazín Wired uviedol prvý hraný seriál. Jeff 1000 je takzvaná mockumentary (hraný kvázi dokument) o robotovi, ktorý sa chce stať hollywoodskym hercom. V seriáli hrá aj herečka Summer Glau, populárna z geekovských TV programov Firefly či Dollhouse. Ako píše Digiday.com, vydavateľ Wired Condé Nast tento rok investoval veľa peňazí do digitálneho videa, tvrdo investuje aj do jeho marketingu. V júli dosiahol počet prehratí jednu miliardu.
Americká televízia dá nový seriál celý na web namiesto do vysielania
Americká televízia Esquire, ktorá je spoločnou aktivitou NBCUniversal a Hearst Corporation, bude podľa webu Deadline v USA prvou televíznou stanicou, ktorá celý svoj seriál zavesí najskôr na internet a až potom ho uvedie v televíznom vysielaní. V prípade Esquire TV pôjde o doku-reality sériu The Short Game o mladých golfistoch. Seriál vypustí televízia 22. decembra, objaví sa v jej mobilnej aplikácii aj na webe. Distribuovať ho budú aj partneri ako Comcast, DirectTV, Verizon či Time Warner. Skoršie uvedenie obsahu online on-demand už Esquire TV uplatňuje napríklad aj pri komediálnom seriáli Playing House, pri ktorom novú epizódu na webe zverejňuje vždy s týždenným predstihom oproti televíznemu vysielaniu. Celý seriál ale ešte na web pred televíznou premiérou klasický vysielateľ v USA nedal. Naopak, praktika sprístupnenia všetkých častí naraz je bežná pre online hráčov ako Netflix.
Najtweetovanejší program neprekvapí
Najtweetovanejším TV programom roka 2014 bol zombie seriál televízie AMC The Walking Dead. Na prvej priečke tak nahradil seriál Breaking Bad od rovnakej stanice, píše The Wrap. Priemerný počet tweetov (v USA) bol 576-tisíc, pri priemernej sledovanosti piatej série takmer 5 miliónov ľudí. Na druhom mieste bol z pohľadu tweetov seriál ABC Pretty Little Liars, na treťom seriál Scandal (ABC). Dáta zbieral prevádzkovateľ peoplemetrov v rámci metriky Nielsen Twitter TV Ratings, ktorý sa snaží zmerať zásah TV programov na sociálnych sieťach.
Program | Televízia | Priemerný počet divákov (tis.) | Priemerný počet tweetov (tis.) | |
1. | The Walking Dead | AMC | 4.934 | 576 |
2. | The Bachelor | ABC | 3.842 | 215 |
3. | Pretty Little Liars | ABC Family | 3.807 | 489 |
4. | American Horror Story: Freak Show | FX | 3.607 | 357 |
5. | Game of Thrones | HBO | 3.507 | 159 |
6. | Teen Wolf | MTV | 2.631 | 383 |
7. | Scandal | ABC | 2.574 | 391 |
8. | The Bachelorette | ABC | 2.41 | 104 |
9. | The Voice | NBC | 2.063 | 236 |
10. | Dancing With the Stars | ABC | 1.895 | 109 |
PRAMEŇ: Nielsen |
Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)