Keď sa dvaja novinári pustia do seba
Diváci CNN mohli v stredu vidieť slovný súboj dvoch novinárov. Témou boli napäté vzťahy medzi Ukrajinou a Ruskom v súvislosti so zostreleným civilným lietadlom Malaysia Airlines. Peter Lavelle z Russia Today najprv podráždene zareagoval na otázku Chrisa Cuoma na adresu prístupu ruského ruského prezidenta Vladimira Putina, následne sa spustila vyše 10-minútová debata, v ktorej jeden novinár spochybňoval toho druhého. Russia Today je ruská provládna televízia, v ktorej pracujú viacerí americkí novinári - do titulkov sa dostala vďaka dobrovoľnému odchodu viacerých redaktoriek.
Facebook chce byť lepší vyhľadávač
Najpoužívanejšia sociálna sieť chce využiť množstvo obsahu, ktoré používatelia zdieľajú a pomôcť ľudom hľadať odpovede na všetky typy otázok. Aktuálne vyhľadávač Graph Search umožňuje odhaľovať vzťahy medzi priateľmi a ich záľubami (nájde kamaráta, ktorý rád chodí do kina či obľubuje sushi), no Facebook sa chce zamerať aj na veci mimo ľudí. Napríklad pri zadaní typu „to nové video Shakiry“, uvádza príklad The Wall Street Journal. „Facebook vie zodpovedať veľa otázok, na ktoré iné služby odpovede nenájdu,“ povedal zakladateľ sociálnej siete Mark Zuckerberg. Nové možnosti vyhľadávania majú byť dostupné do polroka.
Crowd-korektúry
Chyby pri písaní článkov by v štandardnom výrobnom procese mali okrem samotných autorov zachytiť editori a korektori, no „chybička se vždy vloudí“. Mediainfo.cz píše o českej facebookovej stránke Chyby.Omyly. Nepravdy v médiích., v ktorej komunita medzičasom vyše 1 300 ľudí sleduje chyby v českom spravodajstve (alebo si o týchto chybách aspoň číta).
Za rasizmus na Facebooku prišiel o funkciu
Nemecký lokálny politik za CDU Werner Mroz pôsobiaci v meste Seesen v Dolnom Sasku zložil svoju funkciu a vystúpil zo strany po tom, čo na Facebooku zverejnil rasistický komentár „Juden sind Scheiße“. 62-ročný politik ho napísal v súvislosti s vraždou palestínskeho chlapca v Izraeli, píše Spiegel.de. W. Mroz následne svoj komentár oľutoval.
Fifty Shades of Grey má trailer
Tvorcovia dlhoočakávaného filmu Fifty Shades of Grey zverejnili vo štvrtok prvý oficiálny trailer. Snímka podľa erotických románov Eriky Leonard James sa premiéry v USA dočká 13. februára 2015. V úlohe Christiana Grey sa predstaví Jamie Dornan, postavu Anastasie Steelovej stvárni Dakota Johnson. Do soundtracku prispela aj speváčka Beyoncé s upravenou verziou svojho dávnejšieho hitu Crazy in Love.
V ZDF sa klamalo vo veľkom, doplatili na to viacerí
Nemecká verejnoprávna televízia ZDF po prepustení šéfa zábavy Olivera Fuchsa nanovo vyskladá aj celú redakciu pre veľké eventy a šou, napísal Handelsblatt.com. Dôvodom je megaškandál zo začiatku júla, keď televízia v relácii Deutschlands Beste vedome zmanipulovala výsledky prieskumu, v ktorom hľadala 50 najobľúbenejších mužov a žien v krajine. Výsledky produkcia upravila tak, aby mala v štúdiu príslušných hostí z vrchných priečok. Niektoré osobnosti si tak v poradí umelo polepšili, iné klesli nadol. Zmenami prejde aj tím pripravujúci reláciu, poznamenal programový šéf Norbert Himmler.
Ako vybabrať s algoritmom Facebooku
S cieľom viac zarobiť Facebook pred časom znížil organické (= bezplatné) zobrazovanie príspevkov firiem v news feede. Na druhej strane zvýšil zobrazovanie postov od médií, na ktoré ľudia radi klikajú. Ako si všimol Digiday.com, toto obmedzenie pre komerčné posty sa dá obísť v prípade „native ads“, teda PR článkov, ktoré majú formálne črty spravodajských textov. Nie všetky médiá však linkujú zaplatené texty na svojich oficiálnych profiloch - New York Times má napríklad vyčlenenú špeciálnu page pre komerčné príspevky, pri ktorých pripláca za ich šírenie. Forbes či Upworthy naopak promujú natívnu reklamu aj na vlastných FB stránkach.
DM klasiku nemusí
Nemecká sieť drogérií DM - drogeriemarkt sa pri marketingu spolieha na reklamu v tlači a na propagáciu prostredníctvom TV spotov už pomenej. Kľúčové sú pre firmu eventy, akcie či online marketing. Tlač však má pre firmu význam v prípade otvárania nových pobočiek, pri narodeninách filiálok a v niektorých prípadoch pri oslovení širokej masy, hovorí v rozhovore pre nemecký Horizont marketingový šéf Christoph Werner.