Reklama už prenikla aj do Snapchatu
Mať vyše 100 miliónov používateľov a nezarábať na tom by bol hriech. Uvedomuje si to aj chatovacia aplikácia Snapchat populárna najmä v USA, ktorá začlenila do svojho prostredia videoreklamu. Tú neprehráva priamo v konverzáciách používateľov, ale v sekcii „novinky“ (Recent Updates), píše Guardian. Prvým zadávateľom reklamy bolo štúdio Universal Pictures, ktoré 20-sekundovým trailerom promuje svoju novú hororovú snímku Ouija. Snapchat sa používateľom podobne ako viaceré iné spoločnosti snaží vysvetliť, že najlepšie reklamy sú vlastne zábavné a užitočné. Reklama by sa v sekcii Recent Updates mala objavovať „raz za čas“ a používateľ si bude môcť zvoliť, či si ju spustí. Po prezretí respektíve po 24 hodinách videoreklama z aplikácie „zmizne“, podobne ako sa to deje s takzvanými Snapchat Stories, verejnými správami, ktoré používatelia môžu zdieľať s kontaktmi a ich prezeranie je na rozdiel od klasických snapov možné aj opakovane v rámci jednodňovej lehoty.
Spotify uvádza rodinný balíček
Hudobná služba Spotify predstavila novú ponuku pre platiacich zákazníkov Spotify Family, v rámci ktorej umožní prihlásiť sa k jednému účtu z viacerých profilov. Na spoločné konto môže mať prístup do päť členov z rodiny so zachovaním vlastných playlistov či odporúčaných skladieb každého z nich, informovala spoločnosť v tlačovej správe. Každý dodatočný profil ponúka Spotify s 50-percentnou zľavou z desaťdolárovej platby, pre päťčlennú rodinu tak mesačný prístup vyjde na 29,99 dolára. Rodinný balík spustilo Spotify vo Francúzsku, Írsku, Holandsku, Portugalsku a Španielsku, ďalšie krajiny majú pribudnúť v nasledujúcich týždňoch. Platiaci zákazníci hudobnej služby môžu skladby v rámci knižnice počúvať bez reklám, v neobmedzenom množstve, na všetkých typoch zariadení aj v offline režime.
Nemcov, Rakúšanov a Švajčiarov čaká „súboj národov“
Konfrontácia príbuzných národov je atraktívna aj mimo česko-slovenského televízneho prostredia, veľký event do vysielania podľa informácií viacerých médií chystajú televízie v Nemecku, Rakúsku a vo Švajčiarsku. Der Standard informuje s odvolaním na správu Spiegelu, že nemecká verejnoprávna ARD už má pripravený formát, ktorý čerpá ideu z kedysi legendárnych Hier bez hraníc, známych aj našim divákom. Aktuálne pripravovaný formát napriek tomu vznikal podľa nového námetu, diváci sa budú môcť pri ňom interaktívne zapojiť hry cez aplikáciu a bojovať za svoju krajinu. Novinka by sa do vysielania mala dostať v roku 2015.
Washington Post aj New York Times majú svoje týždenníky
Prestížne americké denníky The Washington Post a The New York Times uviedli na trh nové tituly, ktoré čitateľom distribuujú ako „vkladačky“ cez lokálne nedeľníky. V prípade Washington Post ide o plnofarebnú 24-stránkovú prílohu, ktorá sa zameriava na ľahšie, lifestylové témy, ale pokrýva aj domáce dianie a politiku, uvádza New York Times, ktorý v tomto nezaostáva a na americký trh takisto priniesol vlastný týždenník, ktorý doteraz distribuoval cez iné tituly len čitateľom v Kanade. New York Times ponúkne čitateľom svoju prílohu na štyri týždne skúšobne bezplatne, potom si ju budú môcť doplatiť za 1,99 dolára týždenne k predplatnému svojich lokálnych novín.
Francúzska verejnoprávna televízia spúšťa VOD pre deti
Verejnoprávna France Télévisions uvádza novú video-on-demand aplikáciu Ludo, ktorá je určený pre deti od šesť do desať rokov. Aplikácia bude dostupná na všetkých typoch zariadení a časť obsahu bude možné sledovať aj bez internetového pripojenia. Televízia už najmladších divákov vníma ako multi-screen userov, teda používateľov na viacerých zariadeniach a chce im byť blízko. Podľa údajov France Télévisions až 19 percent detí od 7 do 12 rokov vlastní tablet. Vo Francúzsku už podobné appky spustili aj súkromní vysielatelia – TF1, Lagardère Active so svojou službou Gulli, Canal+ predstavil platenú platformu Canalplay Kids pre deti od troch do desať rokov, uvádza BroadbandTVNews.com.
Netflix sa spojil s Leondardom DiCapriom
Online video-služba Netflix sa na spolupráci dohodla s populárnym hercom Leonardom DiCapriom. Ten bude výkonným producentom novej dokumentárnej snímky Virunga, ktorú nakrúca spoločnosť Appian Way Productions. Vo filme sa tvorcovia pozrú do národného parku v Konžskej demokratickej republike, kde žije ohrozený druh goríl. Pred pytliakmi ich neustále stráži zbor „parkových policajtov“. Režisérom snímky je Orlando von Einsiedel, premiéru by mala mať 7. novembra v kinách v New Yorku a Los Angelese, ale aj v rámci Netflixu, a to vo všetkých teritóriách, kde služba pôsobí, píše WorldScreen.
Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)