Redaktorov majú motivovať hlučné písacie stroje

V starších filmoch sú redakcie denníkov stvárnené ako hlučné priestory, kde všetci divoko ťukajú do klavesníc, v jednom kuse zvonia telefóny a jeden kričí cez druhého o horúcej aktualite. Dnes, keď nie je problém pracovať mimo newsroomu a veľká časť komunikácie prebieha online, vládne v redakčných priestoroch často mŕtvolné ticho. V britskom denníku The Times preto urobili čudný experiment – v nových priestoroch v Londýne pustili redakcii z reproduktorov zvuk staromódnych písacích strojov. Nielen kvôli navodeniu atmosféry, ale aj zvýšeniu produktivity. Jeden zo zamestnancov sa podľa Independentu pokúsil reproduktor odpojiť – neúspešne.

Keď TV neznamená televízia

Počuli ste už o zaujímavom príbehu internetovej domény .tv? Hoci naznačuje, že by mohla mať niečo spoločné s televíznym biznisom, jej pôvod je tak ako v mnohých iných prípadoch geografický: patrí malému ostrovnému štátiku Tuvalu. Ten je vďaka tomu v poriadnom balíku, keďže doménu ešte v roku 1999 prenajal spoločnosti DotTV za 50 miliónov dolárov na 12 rokov. V roku 2002 kúpil DotTV investor Verisign, ktorý zmluvu s vládou v 10-tisícovom Tuvalu predĺžil až do roku 2021, informuje New York Times, pripomínajúc zároveň neustále stúpajúcu atraktivitu domény vzhľadom na rapídny presun typologicky televízneho obsahu na internet. Službu na streamovanie ľudí hrajúcich videohry Twitch.tv kúpil tento týždeň Amazon za vyše miliardu dolárov, pripomína New York Times. U nás má „televíznu“ doménu videoweb televízie Joj Huste.tv.

Čo slovenské Huste objavilo pred rokmi, nachádzajú Američania: Tuvalu

Fotky Schumacherovej manželky mohli médiá zverejniť

Manželka Michaela Schumacher Corrina neuspela v žalobe proti vydavateľovi nemeckého denníka taz, ako ani proti televízii ZDF. Manželka známeho pretekára média žalovala za zverejnenie svojich fotografií z času, keď M. Schumachera navštevovala po ťažkej nehode v nemocnici. Podľa kolínskeho súdu v tomto prípade ilustrovanie článkov fotografiami Corriny Schumacherovej predierajúcej sa na ceste do nemocnice davom novinárov bolo na mieste, keďže snímka mala podľa súdu vlastnú informačnú hodnotu a čitateľovi plastickejšie znázornila situáciu, než by to dokázal čistý verbálny opis, píše DWDL.de. C. Schumacherová žaluje viaceré médiá, v júli uspela na súde proti magazínom Bunte, Neue Woche a Super Illu.

Čím rýchlejšie pripojenie, tým (dátovo) viac reklamy

Reklamy na Facebooku sa dajú cieliť podľa veku, pohlavia, miesta, záujmov... A po novom aj podľa rýchlosti internetového pripojenia. Na pomalšom mobilnom pripojení sa tak môže zobraziť obyčajný obrázok s linkom, v 3G, 4G či wi-fi sieti môžu firmy zas nasadiť dátovo náročnejšie video. Nové možnosti sú pre Facebook dôležité podľa Techcrunch.com z viacerých dôvodov: mobilné využívanie Facebooku je pre internetovú firmu čoraz dôležitejšie, reklamné tržby už z väčšej časti pochádzajú práve odtiaľ. Nová možnosť je navyše určená najmä pre menej rozvinuté regióny sveta, kde môže byť kvalita internetového pripojenia nevyrovnaná.

Gruner + Jahr bude prepúšťať

Nemecké vydavateľstvo Gruner + Jahr zruší 400 pracovných pozícií. Cieľom je ušetriť počas nasledujúcich troch rokov 75 miliónov eur. Dôvodom je dlhotrvajúci pokles tržieb na printovom trhu. Firma, ktorá vydáva tituly ako Geo, Gala či rakúsky Profil a Format, chce postupne neobsadzovať uvoľnené pozície, no na rad sa má dostať aj prepúšťanie. Viac na DWDL.de.

Diskusia o športe v podaní žien

Americká televízna spoločnosť CBS prinesie od konca septembra na svojom športovom kanáli CBS Sports talkšou, ktorá bude kompletne v rukách žien – od výrobného štábu, cez moderátorku až po pozvané hostky. Formát s názvom We Need To Talk sa pritom nezameria na tematiku žien v športe, ale bude sa zaoberať odvetvím vo všeobecnosti, uvádza Mashable. Podľa webu pôjde o prvú rýdzo ženskú diskusiu o športe v televíznej histórii. Tvorcovia počítajú, že v programe sa objavia viaceré známe športovkyne, ale aj novinárky, ktoré sa venujú športu, a ďalšie osobnosti ženského pohlavia.

X Factor chce držať krok s trendmi

Britskí diváci budú môcť prvý raz v histórii hlasovať v talentovej televíznej šou X Factor za svojich favoritov bezplatne cez mobilnú aplikáciu. Televízna spoločnosť IPT tak chce zrejme držať krok s novšími šou podobného typu, ktoré takisto vsádzajú najmä na vysokú mieru interakcie. Príkladom je úspešná šou Rising Star, kde hlasujúci diváci v reálnom čase rozhodujú prostredníctvom smartfónov spolu s porotcami o osude jednotlivých spevákov. V mobilnej appke X Factoru nájdu podľa licencora šou, spoločnosti FremantleMedia používatelia aj ďalší nadstavbový obsah. Jedenásta séria súťaže štartuje vo Veľkej Británii 30. augusta.

Tituly so šedinami stále čítajú aj mladí

Tradičné printové tituly nepatria do starého železa a stále pútajú aj mladšiu generáciu čitateľov zo skupiny millenials (narodených v rokoch 1980 až 2000), pri ktorých sa dá predpokladať silnejšia inklinácia k novým technológiám vrátane médií. Zistil to server Digiday na základe údajov ComScore, podľa ktorých bol najčítanejším médiom v tejto cieľovke BuzzFeed, no hneď na druhom mieste sa umiestnil starý dobrý New York Times. V rebríčku boli aj mnohé ďalšie tradičné tituly ako Wall Street Journal, Vice či Cosmopolitan, pričom pri väčšine bol podiel millenials vyšší ako je na online populácii (okolo 30 percent).

Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)