Chart Show je pôvodom nemecký formát, ktorý od roku 2003 vysiela pod názvom Die ultimative Chartshow nemecký komerčný líder RTL. Ide o pravidelne sa vracajúci formát, vysielaný zväčša dva-trikrát do mesiaca, mapujúci hudobné rebríčky z uplynulých desaťročí. Licencia patrí spoločnosti i&u TV populárneho moderátora Günthera Jaucha.

Jednotlivé vydania majú rôzne tematické zamerania, napríklad one-hit wonders, evergreeny, muzikálové hity, skladby z filmov a podobne. Expert v štúdiu vyhodnocuje popularitu skladieb v rebríčkoch predajnosti. Hostia spolu s moderátorom zas komentujú dané obdobie či hity. Známe osobnosti tiež glosujú skladby v rámci dokrútok. V relácii často vystupujú aj hudobníci, ktorí po rokoch zaspievajú (zväčša na playback) svoj hit. 

Program sa najviac ponáša na Legendy popu, ktoré niekoľko rokov vysielal RTVS. Program od produkčnej firmy Maya sa zameral vždy na jedného domáceho (či českého) interpreta / interpretku, pričom menej známi speváci prespievali ich známe hity. Ťažisko Chart Show je skôr v dokrútkach a rebríčkovom countdowne. Posledné premiérové vydanie Legiend popu odvysielala Jednotka vo februári 2013. Televízia verejnej služby sa následne zamerala skôr na jednoduché kvízy ako Milujem Slovensko alebo Čo ja viem.

O príprave nového ťažiskového projektu Markízy v pondelok informuje aj Nový Čas, a to v súvislosti s návratom Adely Banášovej na obrazovku Markízy. Moderátorka v ostatnej dobe vystupovala v televízii pomenej, aj to najmä v projektoch RTVS či vlastnej divadelnej talkshow Trochu inak.

Podľa zdroja bulvárneho denníka pôjde v prípade Chart show opäť o „federálny“ projekt, podobne ako pri Superstar. A. Banášová „bude moderátorkou novej šou podobnej Legendám popu, ktoré mala pod palcom RTVS. Už sú nakrútené dve časti a dokonca to bude vysielať aj česká Nova,“ cituje Nový Čas anonymný zdroj.

A. Banášová potvrdila, že na projekte sa obsahovo podieľa Dano Dangl. Z vyjadrení moderátorky vyplýva, že televízie si zatiaľ objednali dve vydania, ďalšie pokračovanie je zatiaľ neisté. Chart show teda podľa všetkého nebude „ten“ ťažiskový formát Markízy na jeseň 2014.

RTL v roku 2003 nasadzovala novú šou najprv v niekoľkomesačných odstupoch – prvý diel bol odvysielaný v máji, ďalší v septembri, tretí v novembri. V roku 2004 sa program vracal už mesačne, v druhej polovici roka aj dvakrát do mesiaca.