AMC Networks chce rásť ďalej

Americká sieť AMC Networks, ktorá produkuje seriálové hity The Walking Dead či Breaking Bad, chce pravdepodobne pokračovať v globálnej expanzii. Po tohtoročnej akvizícii spoločnosti Chellomedia, ktorou získala desiatky televíznych staníc, a oznámení o začatí šírenia svojho kanálu AMC aj mimo amerického trhu vrátane Európy (na úkor kanálu MGM, ktorý rebranduje), poškuľuje spoločnosť po ďalších televíznych staniciach mimo domáceho prostredia. Podľa BroadcastNow.co.uk šéf spoločnosti Josh Sapan priznal, že AMC má v pozornosti niektoré nezávislé filmové kanály, ktoré nepatria do sietí, ale individuálnym majiteľom. Od nich by niektoré AMC Networks mohla získať do svojho narastajúceho portfólia.

Čo pozerajú používatelia Netflixu a spol. a prečo sú ochotní platiť

Prieskumná agentúra GfK sa pozrela na správanie predplatiteľov najrozšírenejších video-on-demand platforiem vo Veľkej Británii a USA (Netflix, Amazon Instant, Hulu). Najsledovanejším seriálom v Británii sa stal Breaking Bad, ktorému patrilo v 13-týždennom období od vlaňajšieho decembra do marca, keď sa prieskum realizoval, až 11,9-percentný podiel zo všetkých prehraných videí. Druhý bol Dexter (4,0 %), tretí Prison Break (3,5 %). V USA bolo poradie na čele tesnejšie, zvíťazil seriál House of Cards (4,6 %), nasledovaný Breaking Bad (4,3 %) a Dexterom (3,8 %). GfK tiež zisťovala dôvody, pre ktoré sa používatelia pôvodne rozhodli predplácať si službu. V Británii aj USA uviedlo najviac respondentov ako lákadlo bohatý „back“ katalóg filmov (v Británii 66 percent opýtaných, v USA 58 percent). Ďalej nasledovali archív TV relácií, prístup k filmovým a seriálovým novinkám, možnosť sledovať programy vo vyhovujúcom čase a na piatom mieste možnosť sledovať viac častí seriálov za sebou.

New York Times pridal do slovníka „mučenie“

Pod tlakom vlastných redaktorov a editorov začal známy denník The New York Times používať slovo „mučenie“ („torture“) v súvislosti s praktikami CIA uplatňovanými po 11. septembri voči väzňom. Hlavný editor novín Dean Baquet v komentári vysvetlil, že všetko, čo sa o postupoch CIA za posledné roky odhalilo, spadá v angličtine pod pojem „mučenie“ (CIA väzňov podrobovala umelému topeniu – waterboardingu, upierala im spánok či stiesňovala priestor). Denníku nepochybne k „odvážnejšiemu“ jazyku pomohlo aj to, že slovo „mučenie“ použil v súvislosti s praktikami CIA nedávno aj prezident Barrack Obama. Jeho predchodca George Bush ho odmietal. The New York Times pred prijatím pojmu „mučenie“ opisoval činy CIA ako „nešetrné vypočúvanie“ (harsh interrogation) či „násilné zaobchádzanie“ (brutal treatment), píše Guardian.

Život hereckej múzy si opäť preklepnú filmári

Herečka Marilyn Monroe je inšpiráciou pre filmových a televíznych tvorcov aj 52 rokov od smrti, ktorej výročie bolo nedávno – 5. augusta. Americká káblová stanica Lifetime pripravuje nakrúcanie premiérovej minisérie s pracovným názvom Marilyn, informuje Variety. Odvíjať sa má od knihy Tajný život Marilyn Monroe, ktorú napísal John R. Taraborrelli v roku 2009 a vzápätí sa stala bestsellerom.

Už žiadne odmeny za „lajky“

Facebook smeruje k novému opatreniu, ktoré zakáže firmy nútiť používateľov k „lajkovaniu“ za cieľom získania odmeny. V upravených podmienkach používania, ktoré začnú platiť od 4. novembra, sociálna sieť vysvetľuje, že privilégiá či odmeny používateľom možno dávať len za prihlásenie sa do aplikácie, prihlásenie sa do súťaže na stránke aplikácie alebo urobenie check-inu na určitom mieste. Po novom teda nebude možné odmenu používateľom dávať za to, že označia stránku aplikácie tlačidlom „páči sa mi to“, ktoré má byť dobrovoľnou akciou. Téme sa venuje český web Lupa.cz.

Tajné tromfy fastfoodu

McDonald’s obslúži denne okolo 70 miliónov ľudí v zhruba 35-tisíc reštauráciách po celom svete. Jeho ponuka má, pochopiteľne, množstvo regionálnych „odklonov“, niektoré však čudnejšie, ako by ste čakali. Buzzfeed sa pozrel na 37 jedál z najpopulárnejšieho fastfoodu, ktoré zatiaľ nejedla a zrejme ani nevidela väčšina z nás.

Adidas sa chystá na veľkú kampaň

Hoci rok 2015 neprinesie žiadny veľký futbalový event ako sú majstrovstvá sveta či Európy, Adidas je rozhodnutý prudko investovať do marketingu. V budúcom roku by spoločnosť do tejto oblasti mohla dať okolo 1,8 miliardy eur, teda 13-14 percent svojich tržieb. Podľa šéfa Adidasu Herberta Hainera prinesie značka v budúcom roku svoju najväčšiu kampaň v histórii, uvádza Horizont.net. Adidas chce, aby ho bolo opäť vidno všade – na uliciach, v televízii aj prevádzkach.

Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)