Divákov CNN môže prekvapiť slovenčina. Televízne spoty propagujúce produkty slovenskej pobočky telekomunikačného operátora UPC teraz rotujú aj vo vysielaní niektorých zahraničných TV kanálov ako CNN či Eurosport.
UPC si reklamný priestor priamo neobjednáva – spoty v slovenčine nahrádzajú pôvodnú reklamu zahraničných programov. Kým domácnosti s káblovkou od UPC uvidia reklamu na produkty káblového operátora, ostatní diváci sa pozerajú na originálne zahraničné reklamné spoty.
„Po technickej stránke súbor špeciálnych zariadení zabezpečuje vkladanie reklamných spotov v stanovených časových intervaloch, synchronizovaných s vysielateľom konkrétnej televíznej stanice. Tieto reklamy vidia len zákazníci spoločnosti UPC,“ vysvetľuje hovorca UPC Jaroslav Kolár podstatu systému nazývaného ad insertion.
UPC ho používa vo viacerých európskych krajinách na základe zmlúv s vysielateľmi. Na Slovensku funguje v analógovej káblovej televízii v Bratislave a v Košiciach. Podľa Kolára by sa ad insertion čoskoro mal dostať aj do digitálnej služby.
Okrem CNN a Eurosportu UPC vkladá svoje promo aj do reklamných brejkov vo vysielaní staníc Hallmark, MGM, Zone Reality, Discovery Channel a Extreme Sports. Systém ad insertion sa má postupne dostať aj do ďalších programov.