Vo francúzskom Cannes sa minulý týždeň opäť po roku uskutočnil jeden z najväčších televíznych veľtrhov Mipcom. Aj slovenské stanice si v čase od 8. do 11. októbra prišli pozrieť a nakúpiť najnovšie formáty či seriály.
Zo Slovenska sa Mipcomu tradične zúčastnilo viac nákupcov než predajcov. Šesticu nákupcov tvorila veľká televízna trojka Markíza, Joj a RTVS, ku ktorým sa pridali Film Europe Media Company (Film Europe Channel, CS TV), Mega Max Media (Duck TV) a produkčná spoločnosť Wandal Production patriaca Wande Adamík Hrycovej, bývalej šéfke MediaPro Entertainment Slovakia.
Predajcov reprezentovala tradične spoločnosť Eurokim, ktorá na trhy strednej a východnej Európy predáva produkty nemeckej spoločnosti Beta Film, a filmová distribučná spoločnosť Intersonic.
Mediálna skupina CME si na Mipcom prišla pre región Slovenska a Česka nakúpiť najmä programy, ktoré zužitkuje na svojich nových mužských staniciach. Elza Strapková z oddelenia akvizícií TV Markíza pre web Prensario International povedala, že zháňala najmä katastrofické a akčné filmy pre kanál Dajto. Alexandra Bezpalcová z TV Nova zas nakupovala mužský obsah pre televíziu Fanda.
Slovensko na Mipcom 2012
Vystavovatelia / predajcovia:
• Eurokim
• Intersonic
Nákupcovia:
• Markíza-Slovakia
• TV Joj / Slovenská produkčná
• Rozhlas a televízia Slovenska
• Film Europe Media Company
• Mega Max Media
• Wandal Production
Zverejnené dealy z Mipcomu sa Slovenska dotýkajú iba v jednom prípade. S najväčšou pravdepodobnosťou RTVS si zabezpečil nové diely nemeckej telenovely Sila lásky (Storm of Love), ktorú vysiela tamojšia verejnoprávna stanica ARD.
Spoločnosť FremantleMedia, jeden z najväčších svetových predajcov televíznych formátov a v súčasnosti aj kľúčový partner Joj a Primy Family, predstavila na Mipcome niekoľko noviniek. Zo svojej ponuky v tlačovej správe zdôraznila najmä formát Let’s Get Gold, v ktorom tímy športovcov súťažia o výhru pred celebritnou porotou.
"Let’s Get Gold kombinuje dva skutočne univerzálne záujmy - šport a zábavu s veľkolepým efektom, zahŕňa tiež veľmi silné väzby na miestne komunity," povedal šéf vývoja zábavných formátov Rob Clark. Novinkou je formát Unzipped, ide o "neúctivú a vtipnú" štúdiovú šou, ktorá odhaľuje, "čo si národ skutočne myslí". Fremantle predstavil aj "živú akčnú videohru" Bang! Bang! ktorá sa vyrába so skutočnými súťažiacimi vo virtuálnom prostredí, či formát Final Offer, v ktorom ide o nákup a predaj starožitností a zberateľských predmetov.
Hlavný konkurent Fremantlu Endemol sa v tlačovej správe pochválil najmä novinkovým formátom World Games, ktorý vytvorila jeho nemecká pobočka pre stanicu ProSieben. Dve celebrity v ňom počas cesty po celom svete súťažia v rôznych extrémnych disciplínach. Your Face Sounds Familiar je zas talentová súťaž s komediálnym nádychom, v ktorej sa celebrity musia identifikovať s kultovým hudobným umelcom a dostávajú body za spev, štýl a vierohodnosť.
Britská pobočka Endemolu vyvinula game show The Bodyguard, v ktorej súťažiaci tvoria tímy s celebritami a doslova sa stávajú ich služobníkmi a ochrancami. Z Holandska je emotívna šou Love is in the Air, v ktorej sa po dlhom čase odlúčenia stretávajú priatelia či rodiny z rôznych končín sveta.
Najväčší svetoví distribútori na Mipcome predstavili svoje seriálové highlighty - Warner Bros. postapokalyptické sci-fi Revolution (NBC), Sony Pictures Television drámu z armádneho prostredia Last Resort (ABC), Lionsgate Television muzikálovú drámu Nashville (ABC), Disney-ABC Television Group politický thriller Scandal (ABC) alebo CBS Studios International romantický Beauty and the Beast (The CW).
Zdroj: NBC
Organizátor veľtrhu Reed MIDEM tradične vyhlásil laureáta ceny Mipcom 2012 Personality of the Year. Osobnosťou roka sa stal Emilio Azcarraga Jean, prezident a CEO najväčšieho mediálneho koncernu v Latinskej Amerike, mexickej Grupo Televisa.
Tohtoročného Mipcomu sa podľa tlačovej správy zúčastnilo okolo 12 900 delegátov zo 104 krajín.