CME na Mipcome nakupovalo pre Dajto, RTVS má nové diely Sily lásky

Vo francúzskom Cannes sa minulý týždeň opäť po roku uskutočnil jeden z najväčších televíznych veľtrhov Mipcom. Aj slovenské stanice si v čase od 8. do 11. októbra prišli pozrieť a nakúpiť najnovšie formáty či seriály.

Zo Slovenska sa Mipcomu tradične zúčastnilo viac nákupcov než predajcov. Šesticu nákupcov tvorila veľká televízna trojka Markíza, Joj a RTVS, ku ktorým sa pridali Film Europe Media Company (Film Europe Channel, CS TV), Mega Max Media (Duck TV) a produkčná spoločnosť Wandal Production patriaca Wande Adamík Hrycovej, bývalej šéfke MediaPro Entertainment Slovakia.

Predajcov reprezentovala tradične spoločnosť Eurokim, ktorá na trhy strednej a východnej Európy predáva produkty nemeckej spoločnosti Beta Film, a filmová distribučná spoločnosť Intersonic.

Mediálna skupina CME si na Mipcom prišla pre región Slovenska a Česka nakúpiť najmä programy, ktoré zužitkuje na svojich nových mužských staniciach. Elza Strapková z oddelenia akvizícií TV Markíza pre web Prensario International povedala, že zháňala najmä katastrofické a akčné filmy pre kanál Dajto. Alexandra Bezpalcová z TV Nova zas nakupovala mužský obsah pre televíziu Fanda.

Slovensko na Mipcom 2012

Vystavovatelia / predajcovia:
• Eurokim
• Intersonic

Nákupcovia:
• Markíza-Slovakia
• TV Joj / Slovenská produkčná
• Rozhlas a televízia Slovenska
• Film Europe Media Company
• Mega Max Media
• Wandal Production

Zverejnené dealy z Mipcomu sa Slovenska dotýkajú iba v jednom prípade. S najväčšou pravdepodobnosťou RTVS si zabezpečil nové diely nemeckej telenovely Sila lásky (Storm of Love), ktorú vysiela tamojšia verejnoprávna stanica ARD.

Spoločnosť FremantleMedia, jeden z najväčších svetových predajcov televíznych formátov a v súčasnosti aj kľúčový partner Joj a Primy Family, predstavila na Mipcome niekoľko noviniek. Zo svojej ponuky v tlačovej správe zdôraznila najmä formát Let’s Get Gold, v ktorom tímy športovcov súťažia o výhru pred celebritnou porotou.

"Let’s Get Gold kombinuje dva skutočne univerzálne záujmy - šport a zábavu s veľkolepým efektom, zahŕňa tiež veľmi silné väzby na miestne komunity," povedal šéf vývoja zábavných formátov Rob Clark. Novinkou je formát Unzipped, ide o "neúctivú a vtipnú" štúdiovú šou, ktorá odhaľuje, "čo si národ skutočne myslí". Fremantle predstavil aj "živú akčnú videohru" Bang! Bang! ktorá sa vyrába so skutočnými súťažiacimi vo virtuálnom prostredí, či formát Final Offer, v ktorom ide o nákup a predaj starožitností a zberateľských predmetov.

Hlavný konkurent Fremantlu Endemol sa v tlačovej správe pochválil najmä novinkovým formátom World Games, ktorý vytvorila jeho nemecká pobočka pre stanicu ProSieben. Dve celebrity v ňom počas cesty po celom svete súťažia v rôznych extrémnych disciplínach. Your Face Sounds Familiar je zas talentová súťaž s komediálnym nádychom, v ktorej sa celebrity musia identifikovať s kultovým hudobným umelcom a dostávajú body za spev, štýl a vierohodnosť.

Britská pobočka Endemolu vyvinula game show The Bodyguard, v ktorej súťažiaci tvoria tímy s celebritami a doslova sa stávajú ich služobníkmi a ochrancami. Z Holandska je emotívna šou Love is in the Air, v ktorej sa po dlhom čase odlúčenia stretávajú priatelia či rodiny z rôznych končín sveta.

Najväčší svetoví distribútori na Mipcome predstavili svoje seriálové highlighty - Warner Bros. postapokalyptické sci-fi Revolution (NBC), Sony Pictures Television drámu z armádneho prostredia Last Resort (ABC), Lionsgate Television muzikálovú drámu Nashville (ABC), Disney-ABC Television Group politický thriller Scandal (ABC) alebo CBS Studios International romantický Beauty and the Beast (The CW).

CME na Mipcome nakupovalo pre Dajto, RTVS má nové diely Sily lásky

Zdroj: NBC

Organizátor veľtrhu Reed MIDEM tradične vyhlásil laureáta ceny Mipcom 2012 Personality of the Year. Osobnosťou roka sa stal Emilio Azcarraga Jean, prezident a CEO najväčšieho mediálneho koncernu v Latinskej Amerike, mexickej Grupo Televisa.

Tohtoročného Mipcomu sa podľa tlačovej správy zúčastnilo okolo 12 900 delegátov zo 104 krajín.