Po Slovensku a Chorvátsku zrejme mediálny koncern CME spustí svoj koncept ženskej televízie Doma aj v Česku. Spoločnosť CET 21, ktorá vlastní licencie na vysielanie staníc skupiny Nova, si na tamojšom úrade priemyselného vlastníctva podala žiadosť o registráciu balíka názvov v ktorých hrá hlavnú úlohu práve slovo Doma. O túto značku však prejavila záujem aj konkurenčná Prima. Informoval o tom web DigiZone.cz.
CME je v Česku so značkou Doma aktívna zatiaľ iba na webe. Pod názvom Doma.cz prevádzkuje od mája 2010 ženský internetový magazín. Okrem jeho značky si chce zabezpečiť aj používanie variantov Doma, Doma TV, TV Nova Doma či Nova Doma.
Expanzívne plány český televízny líder potvrdil aj na svojej dnešnej tlačovej konferencii k jarnej programovej štruktúre. "Interne pracujeme na projektoch ďalších kanálov, na niekoľkých kanáloch. Osobne si myslím, že minimálne jeden z nich bude pripravený tak, aby sme ho spustili, akonáhle to bude potrebné," citovalo DigiZone.cz generálneho riaditeľa Novy Jana Andruška.
Nova nie je jediná, ktorá začína na českom trhu operovať so značkou Doma. Konkurenčná Prima si pár dní pred ňou podala žiadosť o registráciu názvov Prima Doma a Prima Love. Grafické ukážky log sú riešené podobne ako pri už existujúcich staniciach Prima Cool a Prima R1.
Ženský kanál mal byť pôvodne prvým prírastkom českej komerčnej dvojky. Projekt Prima Klub bol napokon v roku 2009 odložený na neurčito a televízia stavila na stanicu pre mladých mužov Prima Cool. Za minulý rok dosiahla v cieľovej skupine 15+ priemerný podiel 2,44 %, aktuálne už prekračuje trojpercentnú hranicu. "Prima v minulosti potvrdila, že má záujem spustiť ďalšie digitálne programy, akonáhle pominie ekonomická kríza," dodáva DigiZone.cz.
Všetky verzie názvu Doma si Nova registruje aj s alternatívnym kľúčovým slovom Lady. Je preto možné, že Nova zvažuje pre svoj ženský kanál viac mien. Do budúcnosti si registruje aj ďalšie názvy možných tematických staníc - Nova Kids, Nova Hobby, Nova Cartoon, Nova Music a Nova Family.