Clever! má za sebou prvé vydanie v novom čase, oproti prvému vydaniu sa podiel prepadol o viac ako polovicu.
Televízny víkend štartoval v piatok a neskôr aj v sobotu s menšími podielmi Markízy (okolo 32 %), Jednotka si držala postavenie dvojky na trhu (približne 18 %). JOJ sa držala na hodnotách okolo 16 % typických pre koniec minulého roka, vďaka ktorým jej patrilo uplynulý víkend postavenie trojky. Situácia sa nezmenila ani v nedeľu, Markíze sa však podarilo vrátiť na obvyklé vyššie čísla.
V piatok zažil prehru zábavný program Senzi Senzus, ktorý ponúkla divákom Markíza. Neujal sa a Markíze o 20:00 s podielom 29,5 % ublížil priemernému trhovému podielu. Rivali na podobnej úrovni diváckeho záujmu - Jednotka a JOJ - zviedli v piatok súboj, ktorý opäť vyhrala verejnoprávna Jednotka a jej Superkraj. Jeden z najrýchlejšie pripravených televíznych highlightov posledných rokov sa drží na úrovni Supertela s relatívne stabilným podielom nad 22 %. JOJ so Supermodelkou s prepadom viac ako dva percentné body (16,1 %) podliezla hľadanie Superkraja bez toho, aby držala JOJ priemer.
Sobotné popoludnie divákom Markízy zjavne spríjemnil film Sheena, kráľovná džungle, ktorý si za takmer dve a pol hodiny svojej dĺžky zvolilo viac ako 36 % divákov. Zaujímavosťou z vysielania JOJ je, že jej popoludňajší seriál Mesačný svit (podiel 7,5 %) má menšie čísla, ako v rovnakom čase na Dvojke vysielaná folklórna hitparáda Kapura (9 %). Senzi Senzus si pravdepodobne zatĺka klince na televíznej rakve, aj jeho repríza s podielom okolo 25 % prepadla. Diváci Jednotky zjavne prijali bulvárny týždenník Chilli, jeho ostatné vydanie získalo pre prvý kanál viac ako 19 % divákov.
Víťastvo Pošty pre Teba je už takmer pravidlom. Jednotku si zaplo tento raz cez 34 % divákov. Opakuje sa aj úspech sobotného programmingu JOJ, ktorá nasadzuje novšie americké komédie pre mladšie cieľové skupiny (tentoraz Deuce Bigalow, dobrý striptér s 23 %). Pravidlom je aj niekoľkomesačné hľadanie vlastnej tváre televízie Markíza v sobotu večer, ktoré je intenzívnejšie od januára. Televízia skúša nasadzovať proti Pošte pre teba vlastné zábavné formáty. Podlomiť romantickú Poštu sa nepodarilo Hodine pravdy a posledný víkend ani zábavnej show Clever!. Nemecký formát na slovensku nedostal ani pevný vysielací čas, ani periodicitu, v sobotu Markízu potiahol hlboko dole na 18 % podiel a skončila tak v hlavnom vysielacom čase tretia. Markízu si zaplo opäť štandardne vysoký počet divákov až po skončení zábavnej show pre film Kráľ škorpión (32,9 %).
V nedeľu Markíza naopak trhala rebríčky tohto týždňa, jej film Pomstiteľ bez mena si v nedeľu zaplo viac ako 41 % divákov. Film ukončila až po desiatej hodine. JOJ si zatiaľ drží pri seriáli Prison Break diváka, druhá časť úspešného seriálu zaujala 21 % divákov. Silne promovaná americká komédia Jednotky STV Zmluva s diablom zaujala len 16,7 % divákov, čo je oveľa menej ako minulé týždne séria starších reprízových straight-to-video filmov Ten chlapec je postrach.
Viac údajov o sledovanosti, prehľady najsledovanejších relácií a vývoje sledovanosti nájdete na Mediálne.sk v zóne Televízia > Grafy a tabuľky.
Zdroje údajov:
- ■ TV Markíza zasiela redakcii Mediálne.sk denne výstupy v rozsahu denný a prime-time share, podiely prime-time relácií TV Markíza
- ■ výsledky TV JOJ získava redakcia Mediálne.sk z web stránky TV JOJ, pričom ide najmä o TOP 5 najsledovanejších relácií JOJ
- ■ výsledky STV získava redakcia Mediálne.sk z rôznych zdrojov, webstránka STV totiž zatiaľ nezverejňuje výstupy na internete na dennej báze
- ■ zdrojom sú aj tlačové správy vysielateľov a v menšej miere oficiálne výstupy zasielané spoločnosťou PMT
Ak nie je uvedené inak, Mediálne.sk v textoch pracuje s hodnotami share pre cieľovú skupinu 12+. Vzhľadom skutočnosť, že výsledky sú zostavené z rôznych zdrojov, uvádzané hodnoty sledovanosti sú len informatívne a negarantované. Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje spoločnosť TNS, financujú ho televízie združené v spoločnosti PMT.