Facebook vymaže Instant Article, ktorý poruší pravidlá
Prostredníctvom novej služby Instant Articles nebude Facebook iba rýdzim sprostredkovateľom článkov z partnerských médií vo svojom rozhraní, ale preberie čiastočne aj funkciu „supereditora“. Jednotlivé články bude sociálna sieť posudzovať a ak porušia pravidlá, ktoré na Facebooku všeobecne platia, jednoducho materiály vymaže. Povedal to manažér Facebooku Chris Cox, ktorého považujú za „otca“ News Feedu. Znamená to teda, že redakcie nebudú mať 100-percentnú kontrolu nad článkami na Facebooku, sumarizuje Meedia.de. Ako web pripomína, pravidlá Facebooku zakazujú napríklad akékoľvek články podporujúce terorizmus či obsahujúce pornografiu.
Time má stránku s kvízmi a interaktívnymi článkami
Narcizmus funguje dobre, zhodnotil pre Digiday.com správanie čitateľov šéfeditor časopisu Time Sam Jacobs. Americký týždenník spúšťa nový samostatný web Time Labs, kde sústredí hry, interaktívne články a kvízy. Sekciu má na starosti Chris Wilson, ktorý už na Time.com publikuje, známy je napríklad jeho interaktívny prehľad miest, kde si robia ľudia najviac selfie fotiek. Podľa redakcie sa potvrdilo, že ide v súčasnosti v online prostredí o nesmierne atraktívny obsah. Pri interaktívnych článkoch trávia podľa Timeu čitatelia v priemere 70 sekúnd, pri „klasických“ len 15 sekúnd. Parameter stráveného času na webe inzerentov zaujíma čoraz viac, nehovoriac o tom, že články tohto typu sa radia na vrchol aj v ďalšom parametri - čítanosti. Interaktívneho sprievodcu o nálade a životnom postoji obyvateľov jednotlivých štátov v USA si napríklad na Time.com v roku 2013 otvorilo 5,6 milióna používateľov. Vlaňajší kvíz o tom, koľko času premárnia čitatelia na Facebooku, priniesol médiu najvyššiu dennú návštevnosť v histórii – 4,7 milióna používateľov, z toho 3,8 milióna unikátov. Ako pripomína Digiday, trend si už osvojili aj mnohé ďalšie médiá. Na New York Times nebola napríklad v roku 2013 najčítanejšia žiadna ťažká investigatíva, spravodajská aktualita ani informácia o známej osobnosti, ale kvíz, ktorý Američanov testoval zo znalostí nárečí.
Daily Mail sa spája s agentúrou WPP a Snapchatom
Multiplatformové spojenectvo uzavreli britský bulvárny denník The Daily Mail, agentúra WPP a messengerová aplikácia Snapchat na poli natívnej reklamy. Spoločnosti chcú vyťažiť „to najlepšie zo spojenia svetovej agentúry, novinárskej redakcie a kvalitného hráča v oblasti sociálych médií“. Daily Mail a WPP založili agentúru Truffle Pig, kde si rozdelili väčšinové podiely, menšia časť prischla Snapchatu, informuje Guardian. Agentúra má najprv začať pôsobiť na americkom trhu a postupne expandovať. Nebude sa pritom týkať len súčasných klientov WPP ani nebude brať Daily Mail ako jediného mediálneho partnera, chce sa zamerať naopak na celý trh. Viac informácií majú v utorok povedať zástupcovia spoločností na spoločnej tlačovke v Cannes.
O stroskotaní lode Costa Concordia vznikne film
Nemecká RTL sa spája s americkou stanicou Lifetime a produkčnou spoločnočou Betafilm pri koprodukcii novej snímky o stroskotaní lode Costa Concordia. Tragédia sa stala v roku 2012 pri pobreží Talianska a z celkového počtu asi 4 200 cestujúcich mala 32 obetí. Nápad vznikol na pôde amerického Lifetimeu, európski partneri do filmu vstúpili v ďalšej fáze. Premiéra filmu bude v Nemecku pravdepodobne v televíznej sezóne 2016/2017, píše DWDL.de.
Universal Pictures zarába najviac v histórii
Necelých prvých šesť mesiacov roka stačilo filmovej spoločnosti Universal Pictures, aby prepísala svoje historické štatistiky. Spoločnosť má jednoznačne najsilnejšie obdobie v celej svojej histórie a už teraz jej príjmy prevýšili všetky doterajšie roky. Podľa Quotenmeter.de zarobila firma tento rok už 3,8 miliardy dolárov, o čo sa postarali najmä tri kinohity – Jurský svet, Rýchlo a zbesilo 7 a 50 odtieňov sivej.
Sociálny Wimbledon vyhrali Djokovič a Serena
Aj keď tenisový Wimbledon štartuje až 29. júna, známi sú už „víťazi“ online grandslamu podľa vplyvu na sociálnych sieťach. Zaujímavá štatistika vznikla v rámci Adobe Digital Indexu, ktorý analyzoval zmienky o tenistoch na sociálnych sieťach počas uplynulých 30 dní. Medzi mužmi je „šampiónom“ Srb Novak Djokovič, u žien triumfovala Američanka Serena Williamsová. Adobe skúmalo vyše päť miliónov zmienok na sociálnych médiách vrátane sledovaní na Twitteri, „lajkov“ na Facebook, celkového „buzzu“, počtu followerov a pozitívneho sentimentu. Vysvitlo, že N. Djokovič má vyše 10 miliónov fanúšikov a za posledný mesiac bolo o ňom aj najviac zmienok. S. Williamsovú spomenínali používatelia po Djokovičovi najčastejšie, bola na druhom mieste. Tenistka má 8,7 milióna followerov, na Instagrame dokonca v ich počte vedie, sumarizuje Adweek.com.