Sedem európskych denníkov uzavrelo spoluprácu

Sedem európskych vydavateľov v utorok informovalo o dohode o spolupráci, ktorú stelesňuje novovytvorené združenie Leading European Newspaper Alliance (LENA). Zúčastnené denníky si v rámci iniciatívy majú pomáhať napríklad výmenou obsahu. Súčasťou LENA sú nemecký Die Welt, španielsky El País, talianska La Repubblica, francúzsky Le Figaro, belgický Le Soir, ako aj švajčiarske Tages- Anzeiger a Tribune de Genève, informuje Meedia.de. Prvým riaditeľom LENA je Javier Moren, bývalý šéfredaktor denníka El País. Cieľom združenia je prispieť k posilneniu utvárania verejnej mienky. Popri zdieľaní obsahu sa počíta aj s výmennými pobytmi novinárov.

Američania najviac dôverujú správam CNN a Fox News

Priazeň amerických konzumentov televízneho spravodajstva je takmer rovnomerne rozdelená medzi stanice CNN a Fox News, potvrdil prieskum Quinnipiackej univerzity z amerického Hamdenu. Kým CNN považujú za dôveryhodnú skôr demokrati, Fox News je obľúbená hlavne medzi americkými republikánmi, uviedla s odvolaním sa na výsledky prieskumu agentúra Reuters.

Dvadsaťdeväť percent opýtaných dôveruje najviac stanici Fox News, ktorú prevádzkuje spoločnosť 21st Century Fox. Pätina Američanov dôveruje tejto spravodajskej stanici „veľmi“ a viac než tretina „trochu“.

CNN, ktorej vysielanie zabezpečuje Time Warner, je na prvom mieste u 22 percent Američanov. „Veľmi“ stanici dôveruje 18 percent opýtaných a trochu 43 percent. Najväčšiu dôveru má podľa prieskumu lokálne spravodajstvo oboch staníc, ktoré za dôveryhodné považuje vyše 70 percent obyvateľov USA.

Až s odstupom skončili na ďalších miestach televízne kanály NBC News a CBS News, ktorých spravodajstvo s dôverou sleduje zhruba desatina Američanov. Osem percent obľuby získala ABC News a sedem káblová televízia MSNBC, dodáva ČTK.

Netflix ukázal trailer k novinke Daredevil

Online videoplatforma Netflix zverejnila kompletný oficiálny trailer k novému seriálu Daredevil, ktorý sa odvíja od rovnomenného komiksu o hrdinskom Mattovi Murdockovi, ktorý síce ako mladý oslepol, no ostatné zmysly má vyvinuté nadpriemerne. Hlavnú úlohu v 13-dielnom seriáli stvárni Charlie Cox. Novinka bude mať premiéru 10. apríla, Netflix ju uvedie v 4K rozlíšení. Variety pripomína, že Netflix má na základe spolupráce s Marvel Comics (a materskou Walt Disney Company, vlastníkom firmy) vo vývoji aj ďalšie dobrodružné seriály – A.K.A. Jessica Jones, Iron First a Luke Cage. Americká video on-demand platforma na jar odpremiéruje aj seriály Bloodlines, Grace and Frankie, Sense8 či novú sériu Orange Is The New Black.

Prečo ľudia „odlajkovávajú“ značky

Horko-ťažko nadobudnutí „fanúšikovi“ spoločností na sociálnych sieťach vedia svoju priazeň zrušiť prakticky jediným klikom – na tlačidlo „unfollow“, prípadne zrušením „lajku“. Fractl a Buzzstream skúmali, čo k tomuto kroku používateľov vedie najčastejšie.

Adweek prezentujú závery a aj ďalšie výsledky v prehľadnej infografike. Vyplýva z nej, že až štvrtina používateľov na najviac používanom Facebooku v minulom mesiaci „odlajkla“ niektorú zo sledovaných značiek.

Používatelia sociálnych sietí ako najčastejší dôvod tohto kroku uvádzajúcu opakujúci sa či jednoducho nudný obsah značiek komunikujúcich cez profily. Nasleduje príliš časté zverejňovanie príspevkov, preplnený newsfeed postmi značiek, urážajúci či irelevantný obsah postov. Pokiaľ ide o typ obsahu, ktorý používateľov najviac zaujme v prípade značiek, najviac - 22 percent opýtaných uviedlo, že preferuje obrázky, 15 percent videá, rovnaký podiel získali recenzie zákazníkov, 14 percent novinky z diania v spoločnosti a 13 percent exkluzívne informácie. Celá infografika.

Pokuta za príliš biele zuby

Čínsky regulátor udelil pokutu takmer milión dolárov spoločnosti Procter & Gamble, ktorá vlani v krajine promovala zubnú pastu Crest klamlivým spotom. Podľa šanghajského úradu pre reguláciu priemyslu a obchodu boli účinky produktu v reklame prezentované prehnane – zuby účinkujúceho boli digitálne umelo upravené do belšej podoby, uviedla agentúra Reuters.

Sankcia vo výške vyše 960-tisíc dolárov je podľa miestnych médií zrejme najvyššia svojho druhu za reklamný prešľap v Číne. Výrobca spot stiahol už v polovici vlaňajška, k aktuálnej pokute sa zatiaľ spoločnosť nevyjadrila. Číňania už v minulosti donútili ospravedlniť sa spotrebiteľom aj ďalšie veľké firmy ako Apple, Carrefour či McDonald’s, dodáva BBC.

Číňania nezniesli pohľad na nenormálne biele zuby. Procter&Gamble zavádzal a aj si to poriadne odniesol

Crest 3D white Zdroj: Procter&Gamble

Druhý seriál The Walking Dead dostane minimálne dve sezóny

Druhý seriál inšpirovaný komiksovou predlohou The Walking Dead uvedie americká stanica AMC už toto leto. Evidentne naozaj verí jeho potenciálu - ako informujú americké médiá, stanica si objednala rovno dve série. Televízia nejde do úplného rizika - prvá séria bude mať iba šesť dielov. Dvojku uvedie o rok neskôr, píše Mashable. The Walking Dead je najsledovanejším dramatickým seriálom v histórii amerických káblových staníc. Spin-off na rozdiel od hlavného seriálu nebude vychádzať z postáv a príbehov v komikse, ale bude vytvorený špeciálne pre televíziu, hoci nejaké prekryvy s originálom zrejme budú. Seriál sa tiež odohrávať južanskej Georgii, ale v Los Angeles.

Číňania nezniesli pohľad na nenormálne biele zuby. Procter&Gamble zavádzal a aj si to poriadne odniesol

The Walking Dead spin-off Zdroj: AMC

Nemeckí žurnalisti nemusia Facebook a spol.

Hoci ide o jeden z najdôležitejších komunikačných kanálov súčasnosti, žurnalisti v Nemecku, Švajčiarsku a Rakúsku nemajú príliš v láske sociálne siete. Podľa štúdie Mount Barley Publishing ich vo voľnom čase aj v práci využíva iba tretina zo 470 opýtaných. V priemere ináč 52 percent používateľov v krajinách uviedlo, že sociálne siete navštevuje „relatívne často, často alebo veľmi často“, píše Meedia.de. Výsledky prieskumu nájdete v infografike tu.

Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)