Seriál Chlapi neplačú vysiela televízia od augusta 2013, momentálne je v štruktúre štvrtá séria. Markíza uviedla dosiaľ 274 častí, seriál dokonca predala do Vietnamu.

Napriek tomu, že je vďaka seriálu v slote pred spravodajským blokom pravidelne trhovým lídrom, s pokračovaním Chlapi neplačú nepočíta. Podľa televízie išlo o seriál s uzavretým príbehom a ohraničeným počtov dielov.

„Pripravujeme nový projekt, ktorý bude rovnako kvalitný, len s inými príbehmi,“ naznačil v článku na webe Markízy generálny riaditeľ Matthias Settele. Televízia nepovedala, či má vo vývoji nový seriál, prípadné viaceré námety. Čím v programovej štruktúre nahradí Chlapi neplačú, tak nie je jasné.

Slot po 18. hodine profilovala Markíza ako miesto pre pôvodnú seriálovú tvorbu od začiatku roku 2013, keď sa nadštandardnými výkonmi uviedla vtedajšia novinka Búrlivé víno. To sa po troch mesiacoch presúvalo do prime-timeu.

Na seriáli Chlapi neplačú pracovala časť tvorcov vinárskej ságy, nový seriál mal napokon premiéru v pondelok 26. augusta 2013. Uviedol sa vtedy v komerčnej cieľovke 12 – 54 dokonca silnejším trhovým podielom ako Búrlivé víno pri štarte 1. januára – bol na úrovni 32,3 percenta.

Chlapi neplačú si nadpriemerné čísla udržiavali aj v ďalšom období. Často mali viac divákov ako Panelák vysielaný na konkurenčnej Joj v prime-time, čo Markíza viacnásobne zdôrazňovala v tlačových správach.

Doterajší priemer seriálu je 244-tisíc divákov v komerčnej cieľovke, priemerný share je na úrovni 30,6 percenta. Druhý dych ani Rodinné prípady, ktoré v slote pred spravodajským blokom Markíza nasadzovala v medzisezónnych obdobiach, za týmito výkonmi spravidla zaostávali.

V 12+ sa pohybuje priemerný share seriálu ešte vyššie – je na úrovni 31,9 percenta. Celkovo v priemere podvečerný príbeh o rodine vlastniacej drevársku fabriku sleduje 484-tisíc divákov.

Sledovanosť Chlapi neplačú je síce nadpriemerná, má ale mierne kolísavú tendenciu, ktorú ovplyvňuje aj sezónnosť a zimné podvečery. Tohtoročné diely v rámci novej série sleduje v premiére 250-tisíc mladších divákov pri podiele 26,9 percenta.

Najviac pozornosti pútal seriál počas prvej série na jeseň 2013, keď mal v 12 – 54 v priemere 276-tisíc divákov (share 35,3 %). Vtedy uviedla Markíza aj najsledovanejšiu časť, ktorou v komerčnej cieľovke zostáva epizóda z 21. novembra 2013. Videlo ju 354-tisíc mladších divákov. Najvyšší share zaznamenal seriál v komerčnej cieľovke o deň neskôr – 41,5 percenta.

Druhá séria vo vlaňajšej jarnej sezóne dosiahla v 12 – 54 priemernú sledovanosť 237-tisíc divákov a share 31,1 percenta. Tretiu séria z jesene minulého roka pozeralo v priemere 211-tisíc divákov pri podiele 26,8 percenta.