Vo vysielaní má novinka vyhradený priestor do 23:00, Markíza ju prezentuje v programe s podtitulom „Adela Banášová uvádza rebríček najväčších česko-slovenských hitov“.
V takmer rovnakom čase (20:20) formát nasadí do vysielania aj sesterská Nova, s ktorou Markíza program pred niekoľkými mesiacmi nakrúcala. Televízie vyrábali dva diely.
Nova má k formátu, ktorý je známy z Nemecka, širšiu anotáciu. „Rebríček tridsiatich najväčších českých a slovenských hitov posledných troch desaťročí. Na pesničky a časy dávno minulé spomínajú Marta Jandová, Leoš Mareš a Maroš Kramár s moderátorkou Adelou Banášovou. So svojimi najväčšími hitmi vystúpia Karel Gott, Helena Vondráčková, Lucie Bílí, Václav Neckář a ďalší,“ uvádza televízia.
Ako vidno na fotkách z nakrúcania, v programe účinkovali aj ďalší interpreti ako No Name, Kristína, Nela Pocisková a ďalší. Medzi glosátormi sa zo Slovákov objavil aj Andrej Bičan, na projekte tvorcovsky spolupracoval Dano Dangl.
Markíza novinku charakterizovala pre zadávateľov reklamy ako šou plnú „notoricky známych hitov, vtipných a trefných komentárov, atraktívnych hostí v štúdiu i dokrútkach a originálnych hudobných vystúpení“.
Chart Show vysiela od roku 2003 RTL pod názvom Die ultimative Chartshow, relácia sa vracia v rôznych intervaloch. V začiatkoch sa vysielala aj s niekoľkomesačnými odstupmi. Licencia patrí spoločnosti i&u TV populárneho moderátora Günthera Jaucha.
Jednotlivé vydania majú rôzne tematické zamerania, napríklad one-hit wonders, evergreeny, muzikálové hity, skladby z filmov a podobne. Expert v štúdiu v originálnej verzii vyhodnocuje popularitu skladieb v rebríčkoch predajnosti. Hostia spolu s moderátorom zas komentujú dané obdobie či hity. Známe osobnosti tiež glosujú skladby v rámci dokrútok. V relácii často vystupujú aj hudobníci, ktorí po rokoch zaspievajú (zväčša na playback) svoj hit.
Z formátov známych slovenským divákov sa Chart Show ponáša na Legendy popu, ktoré vysielal verejnoprávny RTVS.
Markíza hudobnú šou pojme ako víkendový event, v konkurenčnom nastavení vyzve aj Poštu pre teba, ktorá v cieľovke 12+ prináša často pozíciu trhového lídra Jednotke. Joj v sobotu po 20. hodine zaraďuje filmy, v štandardnej štruktúre tak robí aj Markíza.
Plánované nasadenie Chart Show ovplyvní začiatkom novembra štruktúru Markízy aj v nedeľu, kam sa presunie Duel reality šou Farma. Ten televízia pôvodne vysielala v piatok, od aktuálneho týždňa sa presúva na sobotu, aby v posledný pracovný deň uvoľnil miesto novému seriálu Doktori.
V nedeľu 8. novembra odsunie Farma z hlavného vysielacieho času tradičný kinohit Markízy, ktorý vyzýva šou V siedmom nebi na Joj. Jej ostatné vydanie malo v 12 – 54 lepší výkon ako film Markízy, pričom konkurenčnú ponuku zdoláva výraznejšie v univerzálnej cieľovke 12+. Proti V siedmom nebi to tak Markíza skúsi s reality šou, ktorá je v čase svojho vysielania stabilným trhovým lídrom s podielmi atakujúcimi 30-percentnú hranicu v komerčnej cieľovke.