Tohtoročná jarná programová štruktúra Markízy bude kopírovať vlaňajšie nastavenie. Chart Show vyplní v štruktúre rovnaké miesto ako vlani iná hudobná šou Hlas Česko Slovenska, s ktorou Markíza takisto začínala v prvú marcovú stredu.

Licencovanej speváckej súťaži sa počas stredajších večer darilo striedavo, v komerčnej cieľovke 12 – 54 štartovala s vyšším počtom divákov, ako v tom čase zvyčajne mávalo Búrlivé víno a nadpriemerným podielom 34,8 percenta.

V ďalších týždňoch však Hlas viackrát podľahol Paneláku na Joj, všetky časti speváckej súťaže mali napokon v slote priemerný share u mladších divákov 26,4 percenta.

Chart Show vysielala Markíza zatiaľ dva razy bez pravidelnosti v nasadení. Išlo o časti, ktoré vlani nakrúcala v Prahe v spolupráci s českou Novou.

Prvý diel uviedla slovenská televízia v sobotu 8. novembra. V 12 – 54 šou sledovalo v sobotnom nasadení 330-tisíc divákov, pričom share dosiahol 28,8 percenta. Markíza bola s Chart Show trhovým lídrom aj v univerzálnej cieľovke 12+, kde mala 515-tisíc divákov. Dvojkou bola vtedy Pošta pre teba na Jednotke s 356-tisíc divákmi, trojkou film na Joj s 339-tisícovým publikom.

Druhú časť zaradila Markíza na Silvestra, program po skeč-šou Kredenc vyplnil vysielanie až do polnoci. V posledný deň roka hudobnú reláciu sledovalo 396-tisíc divákov z komerčnej cieľovky pri podiele 30,5 percenta.

Chart Show sa čiastočne prekrývala so silvestrovským špeciálom Milujem Slovensko na Jednotke, ktorý ju prekonal v 12+, keď evidoval 632-tisíc divákov, kým Markíza 553-tisíc.

V Česku sa Chart Show darilo menej ako u nás, s premiérovým vydaním nedokázala Nova v novembri vyhrať v cieľovke 15 – 54, keď ju predstihla Prima s filmom Skyfall. V 15+ mala Nova 800-tisíc divákov a len o 20-tisíc ľudí zdolala Zázraky prírody na ČT1 a o 50-tisíc „bondovku“ na Prime.

To je zrejme aj dôvod, prečo nové časti Chart Show nakrúca Markíza už vo vlastnej réžii. Výroba niekoľkých dielov prebiehala aj koncom januára v ateliéri v bratislavskej Rači.

Režisérom je naďalej Pepe Majeský, kreatívnym producentom Samuel Jaško. Moderátorkou zostáva Adela Banášová, ktorá je aj tvárou upútavky - s promom Chart Show začala Markíza v tomto týždni, ukázala aj nové štúdio.

V tematických rebríčkoch sa hudobná relácia aj naďalej bude sústreďovať na najväčšie hity minulosti. Najbližšie vydania prinesú epizódy na tému Rockové hity, Hudobné úlety, Svadobné hity či Love songs. Na nakrúcaní sa zúčastnili Horkýže Slíže, Vidiek, No Name, Gladiátor, ale aj Kopytovci, ktorí sa preslávili hitom „Dójit“, paródiou na pieseň Maduaru.

Formát Chart Show si Markíza vzala z Nemecka, kde ho od roku 2003 vysiela súkromná RTL pod názvom Die ultimative Chartshow. Relácia sa v domovskej krajine takisto vracia v rôznych intervaloch.

V programovej štruktúre Markíza odsunie od marca zo stried Búrlivé víno. Jeho periodicita sa však nezníži, práve naopak – po skončení Hornej Dolnej, ktorá má osem častí, sa bude vysielať aj v pondelok o 20:30, a okrem toho tiež v utorok, štvrtok a piatok – štyrikrát týždenne.

Po Búrlivom víne budú s výnimkou pondelka, keď priestor dostanú nové časti Kredencu, nasledovať Rodinné prípady. Na Chart Show bude v stredu nadväzovať druhá séria akvizičného seriálu Arrow. Prvú vysielala Markíza aj vlani na jar v rovnakom slote – po Hlase Česko Slovenska dosahovala nadpriemerné podiely.