Televízia Joj prinesie novú sériu súťaže Česko Slovensko má talent na jeseň. Pre Mediálne.sk to potvrdil generálny riaditeľ TV Joj František Borovský. Joj kúpila vysielacie práva na šou s pôvodným názvom Got Talent od spoločnosti FremantleMedia. Keďže súťaž v jesennej štruktúre opäť bude niesť v názve dve krajiny, je zrejmé, že sa bude vysielať opäť v spolupráci so stanicou TV Prima.
Česko Slovensko má talent vysielala Joj s Primou ako ťažiskový formát minuloročnej jesene. Vysielal sa v priamej konkurencii s veľmi podobným, no nelicencovaným projektom Talentmania na Markíze a Nove. Počas väčšiny prenosov, keď sa vysielali obe súťaže, bola víťazom v sledovanosti nakoniec Joj. Vo finále v strategickej cieľovej skupine 12-54 dosiahla trhový podiel 42,6 % s 522-tisíc divákmi. Talentmania dosiahla vo finále v rovnakej cieľovej skupine podiel 27,7 %, a pozeralo ju 352-tisíc mladších divákov.
Talentová súťaž Jojky získala v nedávnej diváckej súťaži OTO ocenenie Program roka.
„Keďže konkurencia bola tak spokojná s Talentmaniou, očakávame, že sa opäť stretneme v súboji na jeseň. A hoci Talentmaniu chceli predávať do sveta, v Rumunsku na televízii Pro TV (pozn. Mediálne.sk tiež patrí ako Markíza a Nova do skupiny CME), vysielajú originál Got Talent. Nechápem prečo,“ povedal Borovský.
Televízia Markíza zatiaľ nereagovala na otázky o svojich ťažiskových projektoch na jeseň, ani na otázku, či zopakuje Talentmaniu.
Joj má od FremantleMedia v zálohe licenciu na ďalší známy formát X Factor, ten túto jeseň nepôjde. „Tam máme štvorročnú dohodu s Fremantle, kde je okrem iného definované, že si môžeme vyberať, či chceme X Factor, alebo Talent,“ povedal Borovský.
Kedy Joj nasadí X Factor, zatiaľ nepovedal. „Je tu partner z Česka Prima a tieto veci si, pochopiteľne, musíme povedať najprv s generálnym riaditeľom Primy Marekom Singerom,“ dodal Borovský.