V 20. týždni (16. až 22. máj 2011) si výrazne najviac pohoršila verejnoprávna ČT 4 (- 14,13 na 1,98 %). Výrazný prepad spôsobil koniec hokejových majstrovstiev sveta, ktorých doménou bol uplynulé týždne práve športový štvrtý kanál. Najvyšší nárast zaznamenala TV Nova (+ 6,24 na 33,13 %). Ide o jej vôbec najlepší výsledok od začiatku aktuálnej televíznej sezóny.

Udalosti týždňa

Nova sa konečne mohla v tlačovej správe pochváliť výkonom Česko Slovenskej SuperStar (1 221 000, 33,83 % v 15+ a 40,56 % v 15-54). Nedeľný priamy prenos venovaný hitom skupín ABBA a Queen porazil v oboch hlavných cieľových skupinách reprízu komediálnych poviedok 3 plus 1 s Miroslavom Donutilom (1 084 000, 28,28 % v 15+ a 23,07 % v 15-54) na ČT 1. V Česku doposiaľ neveľmi úspešná spevácka šou oslovila najmä mladé ženy vo veku od 15 do 24 rokov s trhovým podielom 60,92 %. Išlo o doposiaľ druhé najsledovanejšie vydanie.

Radosť trhovému lídrovi tradične robia aj pôvodné seriály Ordinace v růžové zahradě 2 a Ulice. Oba diely českej Ordinácie dosiahli v strategickej cieľovke 15-54 súhrnný podiel 53,65 %, v 15+ si ich pozrelo viac než dva milióny divákov. Ulice zaznamenala v 15-54 celotýždenný priemer 38,66 %.

Česko Slovenskej SuperStar sa na Nove začína dariť až v závere (sledovanosť v Česku)
Zdroj: Jan Vesely

Zdroj: TV Nova

Nove vyšli aj víkendové filmové akvizície. Sobotný film Honba za pokladom Templárov (853 000, 28,76 % v 15+ a 38,71 % v 15-54) dosiahol v 15-54 nadpriemer a porazil špeciálny program Všechno nejlepší (940-tisíc, 31,34 % v 15+ a 15,20 % v 15-54), venovaný životnému jubileu herečky Ivy Janžurovej na ČT 1, i kinohit Diabol nosí Pradu (478-tisíc, 15,76 % v 15+ a 19,54 % v 15-54) na Prime. Ešte lepší výsledok zaznamenala na Nove piatková prime-time snímka Šesť dní, sedem nocí (1 105 000, 34,37 % v 15+ a 45,03 % v 15-54).

Prima sa pochválila výkonom podvečernej gastronomickej šou Prostřeno, ktorá je obdobou slovenského Bez servítky. Dosiahla najvyšší celotýždenný podiel od začiatku roku v oboch hlavných cieľových skupinách (29,70 % v 15+ a 29,98 % v 15-54). Štvrtkový formát Jste to, co jíte (845-tisíc, 26,49 % v 15+ a 28,67 % v 15-54), ktorý sa venoval snahe herečky Nade Konvalinkovej o zmenu životného štýlu, dosiahol rekord aktuálnej série a najlepší výsledok od novembra 2008.

Česko Slovenskej SuperStar sa na Nove začína dariť až v závere (sledovanosť v Česku)

Doposiaľ najlepší výsledok zaznamenala na obrazovke komerčnej dvojky aj piatková Show Jana Krause (896-tisíc, 36,93 % v 15+ a 34,65 % v 15-54). V cieľovke 15+ si o niečo viac divákov pozrelo Všechnopárty Karla Šípa (937-tisíc, 29,51 % v 15+) na ČT 1. U starších divákov naďalej boduje pondelkový (958-tisíc, 23,26 % v 15+) a stredajší (966-tisíc, 26,57 % v 15+) pôvodný seriál Cesty domů či utorková publicistika Soukromá dramata (727-tisíc, 21,49 % v 15+). Mladších divákov oslovil stredajší Top Star magazín (837-tisíc, 26,84 % v 15+ a 22,62 % v 15-54) či štvrtkový seriál Kosti (28,73 % v 15-54).

V pondelok na Prime vyvrcholila reality šou Farmár hľadá ženu (720-tisíc, 20,13 % v 15+ a 21,55 % v 15-54). Napriek finálovému dielu nedosiahla podľa DigiZone.cz najvyššiu sledovanosť. Päť z celkového počtu dvanástich vydaní si pozrelo viac divákov. Napriek tomu však ide o jedinú jarnú novinku vlastnej tvorby, ktorá zaznamenávala úspech od začiatku až do konca. Ako úplný prepadák skončila v nedeľu podľa DigiZone.cz súťažná šou Máš minutu! (325-tisíc, 7,35 % v 15+).

Verejnoprávnej ČT 1 patril minulý týždeň iba pondelkový večer. Jej reprízové Četnické humoresky  (1 400 000, 34,19 % v 15+ a 34,37 % v 15-54) porazili aj u mladších divákov Česko Slovenskú SuperStar - Rozhodnutie (28,63 % v 15-54) na Nove.

Aktuálne podiely vs. minuloročný výkon (diváci 15+)

Nova 33,13 % (+ 4,54)
Prima 18,22 % (+ 3,33)
ČT 1 14,38 % (- 0,38)
Nova Cinema
4,97 % (+ 2,55)
ČT 24 4,42 % (+ 0,65)
TV Barrandov 4,36 % (+ 2,16)
ČT 2 3,58 % (- 14,85)
Prima Cool 3,55 % (+ 1,46)
ČT 4 1,98 % (+ 0,59)
Prima Love
0,77 % (-)

Aktuálne podiely vs. priemer sezóny (diváci 15+)

Nova 33,13 % (+ 2,21)
Prima
18,22 % (+ 0,48)
ČT 1
14,38 % (- 1,90)
Nova Cinema
4,97 % (+ 0,86)
ČT 24 4,42 % (+ 0,30)
TV Barrandov 4,36 % (- 0,47)
ČT 2 3,58 % (+ 0,07)
Prima Cool 3,55 % (+ 0,39)
ČT 4 1,98 % (- 1,38)
Prima Love
0,77 % (+ 0,08)

Posuny v podieloch. Najúspešnejším týždňom od začiatku roka 2011 pre svoje kanály Nova a Nova Cinema sa pochválila skupina CME. V cieľovej skupine 15-54 dosiahli spolu rekordný podiel 47,26 %. Prima dosiahla s podielom 18,22 % v 15+ najvyšší podiel od začiatku roku. Celá Prima Group (Prima, Prima Cool, Prima Love) zaznamenala v 15+ najlepší podiel za posledný polrok 22,54 %. Tretí týždeň v peoplemetroch bol doposiaľ najúspešnejší pre Primu Love (0,77 % v 15+ a 0,98 % v 15-54).

Najlepší týždeň roka má za sebou aj verejnoprávna ČT 2 (3,58 % v 15+). V strategickej cieľovke 15-54 dosiahla Nova minulý týždeň priemerný podiel 35,21 %, Prima si pohoršila na 15,99 % a ČT 1 až na 12,11 %. Štvrtá priečka patrila Nove Cinema (5,86 %)  pred Primou Cool (5,43 %) a TV Barrandov (4,05 %).

Zdroje údajov:

• týždenné podiely televízií zostavuje Mediálne.sk podľa výstupov ATO.cz a
• webovej stránky www.DigiZone.cz
• tlačové správy a teletexty televízií

Sezónny priemer je priemerom jednotlivých podielov televízií od 35. týždňa 2010 doteraz.
Hodnoty týždenných podielov televízií sú za celé dni, nejde o parameter prime-time.
Pre potreby správy je "aktuálna sezóna" priemerom celodenných výkonov televízií od prvého septembrového do posledného júnového týždňa.
Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje v Česku Mediaresearch na objednávku Asociace televizních organizací (ATO). Členmi ATO sú ČT, TV Nova, TV Prima, TV Barrandov a Asociace komunikačních agentur České republiky.