V 8. týždni (21 až 27. február 2011) si najviac pohoršila verejnoprávna ČT 1 (- 1,02 na 15,81 %). Ide o jej druhý najslabší celotýždňový trhový podiel za tento rok. Najvyšší nárast zaznamenala TV Nova (+ 0,75 na 31,96 %), čo je zatiaľ jej najlepší tohtoročný výsledok.

Udalosti týždňa

Česko Slovenská SuperStar je na Nove stále prepadák. Spoločný ťažiskový projekt s Markízou jej nezafungoval ani v pondelkovom prime-time (932-tisíc, 21,41 % v 15+ a 26,59 % v 15-54). V cieľovej skupine 15+ castingový zostrih porazili ČT 1 s reprízovým seriálom Četnické humoresky (1 516 000, 34,69 % v 15+ a 35,08 % v 15-54) aj Prima s pôvodným seriálom Cesty domů (1 057 000, 24,00 % v 15+ a 18,08 % v 15-54). Četnické humoresky boli úspešnejšie ako SuperStar dokonca aj v stretgickej cieľovej skupine Novy 15-54.

Česko Slovenská SuperStar pokračovala na Nove ako prepadák aj minulý týždeň (sledovanosť v Česku)
Zdroj: Páchová Zuzana

Situáca sa zopakovala aj v nedeľu. SuperStar (892-tisíc, 20,30 % v 15+ a 24,67 % v 15-54) opäť dosiahla hlboko podpriemerné výsledky a s výrazným odstupom ju v oboch hlavných cieľových skupínách porazila ČT 1 s reprízou komediálnych poviedok 3 plus 1 s Miroslavom Donutilom (1 678 000, 37,71 % v 15+ a 30,00 % v 15-54). Išlo zároveň o najsledovanejší program ČT 1 za celý týždeň a najúspešnejší víkendový program všetkých televízií po 20:00.    

V sobotu sa Nove vydarila premiéra filmu 10 000 pred Kristom (1 399 000, 35,73 % v 15+ a 44,53 % v 15-54), ktorá obzvlášť uspela u mladších divákov. Event Autoškola národa (872-tisíc, 21,42 % v 15+ a 16,97 % v 15-54) na ČT 1 uprednostnili skôr staršie vekové skupiny. Úspech lídrovi priniesla aj posledná časť českej komediálnej trilógie Slunce, seno, erotika (1 324 000, 34,79 % v 15+ a 41,75 % v 15-54), ktorú odvysielala v piatkovom prime-time.

V stredu si Nova a Prima rozdelili divákov, Nova nalákala mladších na dvojslot so sitcomom Comeback (1 083 000, 25,49 % v 15+ a 39,92 % / 1 035 000, 25,18 % v 15+ a 38,24 % v 15-54), Prima starších na svoj seriál Cesty domů (1 042 000, 24,80 % v 15+ a 19,58 % v 15-54). Z nespravodajských programov uspeli na Nove tradične najviac utorková (2 006 000, 47,43 % v 15+ a 48,33 % v 15-54) a štvrtková (2 038 000, 48,61 % v 15+ a 48,74 % v 15-54) Ordinácia v ružovej záhrade 2, ktorú pravidelne sleduje viac než dva milióny divákov.

Turecká telenovela Tisíc a jedna noc sa Nove po presune z prime-time na 17:30 dobre uchytila najmä v cieľovke 15+, kde dosahuje pravidelne podiely okolo 40 % a sleduje ju vyše milióna divákov. V 15-54 dosahovala výsledky do 35 %.

Divákov si rozdelili aj piatkové večerné talkšou, Všechnopárty (1 062 000, 30,80 % v 15+) na ČT 1 sledujú starší a Show Jana Krausa (27,32 % v 15-54) na Prime mladší.

Aktuálne podiely vs. minuloročný výkon (diváci 15+)

Nova 31,96 % (+ 1,82)
Prima 16,98 % (+ 3,60)
ČT 1 15,81 % (+ 1,46)
TV Barrandov 4,94 % (+ 1,92)
Nova Cinema 4,24 % (+ 2,05)
ČT 24
4,10 % (+ 1,76)
ČT 4 3,71 % (- 0,57)
Prima Cool
3,63 % (+ 2,05)
ČT 2
3,17 % (- 13,24)

Aktuálne podiely vs. priemer sezóny (diváci 15+)

Nova 31,96 % (+ 0,85)
Prima
16,98 % (- 1,22)
ČT 1 15,81 % (- 0,90)
TV Barrandov 4,94 % (+ 0,03)
Nova Cinema 4,24 % (+ 0,30)
ČT 24
4,10 % (+ 0,29)
ČT 4
3,71 % (+ 1,38)
Prima Cool 3,63 % (+ 0,60)
ČT 2 3,17 % (- 0,56)

Posuny v podieloch. Výrazný medziročný prepad športovej ČT 4 a mierny v prípade ČT 2 je spôsobený minuloročnou zimnou olympiádou vo Vancouveri. Ostatné stanice kvôli nej zoslabli, preto všetky vykazujú medziročný rast. TV Barrandov (4,94 % v 15+) tento rok prvý raz klesla pod hranicu piatich percent. V strategickej cieľovke 15-54 dosiahla Nova minulý týždeň priemerný podiel 33,58 %, Prima si pohoršila na 14,84 % a ČT 1 až na 13,78 %. Štvrtá priečka patrila Prime Cool (5,65 %) pred TV Barrandov (5,04 %) a Nova Cinema (4,99 %).

Zdroje údajov:

• týždenné podiely televízií zostavuje Mediálne.sk podľa výstupov ATO.cz a
• webovej stránky www.DigiZone.cz
• tlačové správy a teletexty televízií

Sezónny priemer je priemerom jednotlivých podielov televízií od 35. týždňa 2010 doteraz.
Hodnoty týždenných podielov televízií sú za celé dni, nejde o parameter prime-time.
Pre potreby správy je "aktuálna sezóna" priemerom celodenných výkonov televízií od prvého septembrového do posledného júnového týždňa.
Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje v Česku Mediaresearch na objednávku Asociace televizních organizací (ATO). Členmi ATO sú ČT, TV Nova, TV Prima, TV Barrandov a Asociace komunikačních agentur České republiky.