Česko Slovenská SuperStar dosiahla rekordnú sledovanosť. Napriek konkurencii Hriešneho tanca

Česko Slovenská SuperStar v nedeľu lámala rekordy. Zostrih z kastingu v Košiciach si prvýkrát pozrelo vyše milióna divákov, podľa informácií Mediálne.sk ho od dosiahnutia hranice 50-percentného trhového podielu delilo iba sedem desatín percentného bodu.

Ide o výrazne nadpriemerný výkon, priemerný týždenný podiel Markízy bol totiž v uplynulom 38. týždni tesne pod 31 percentami.

Česko Slovenská SuperStar dosiahla rekordnú sledovanosť. Napriek konkurencii Hriešneho tanca

SuperStar sa tradične lepšie darí v osvedčenú nedeľu než v pondelok, tentokrát však mala obzvlášť náročnú konkurenciu. Joj operatívne zareagovala na úmrtie amerického herca Patricka Swayzeho a vymenila pôvodne plánovaný prime-time film Copak je to za vojáka za jeho najznámejšiu snímku Hriešny tanec.

Napriek tomu, že na Swayzeho spomínala takmer štvrtina divákov pri obrazovkách, SuperStar cestu k rekordnému výkonu nezahatala. Verejnoprávna Jednotka si s archívnym Festivalom televíznej zábavy obhájila svoj priemer, ktorý je aktuálne na úrovni 14,5 percenta.

Vývoj trhového podielu Česko Slovenskej SuperStar

• nedeľa 20. september 2009 - 49,3 %

• pondelok 14. september 2009 - 42,4 %

• nedeľa 13. september 2009 - 47,1 %

• pondelok 7. september 2009 - 43,4 %

• nedeľa 6. september 2009 - 44,7 %

Zdroje dát:
Mediálne.sk zverejňuje hodnoty z výstupov merania sledovanosti citovaním oficiálnych zdrojov ako web o sledovanosti TV Joj TVmeter.sk, webová stránka STV, teletext TV Markíza a tlačové správy televízií. Stanice Joj a Joj Plus zverejňujú sledovanosť aj v týždenných programových plánoch. Správy obsahujú tiež označené neoficiálne informácie z brandže. Hodnoty v sledovanosti v spravodajstve Mediálne.sk o sledovanosti sú teda negarantované.

Všetky hodnoty sú uvádzané v univerzálnej cieľovej skupine divákov starších ako 12 rokov. "Nadpriemer" a "podpriemer" je porovnaním výkonnosti relácie s celotýždenným priemerným trhovým podielom televízie v univerzálnej cieľovej skupine. "Sezónny priemer" sa chápe ako priemer týždenných podielov univerzálnej cieľovej skupiny v období od septembra do júna.

Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje TNS na objednávku PMT. Členmi PMT sú STV, Markíza, JOJ, Ta3 a Asociácia mediálnych agentúr.