V 10. týždni (7. až 13. marec 2011) si najviac pohoršila športová ČT 4 (- 1,84 na 4,19 %). Najvyšší nárast zaznamenala sesterská ČT 1 (+ 1,23 na 16,89 %).

Udalosti týždňa

Česko Slovenská SuperStar začína byť pre Novu važnym problémom. Tri večery v týždni jej kazí výkonnosť v prime-time a znižuje celotýždňové trhové podiely. Nedeľné vydanie speváckej šou (917-tisíc, 21,28 % v 15+ a 24,85 % v 15-54) tradične v oboch hlavných cieľových skupinách porazila ČT 1 s reprízou komediálnych poviedok 3 plus 1 s Miroslavom Donutilom (1 699 000, 39,63 % v 15+ a 31,15 % v 15-54).

Česko Slovenská SuperStar aj Šéfka pokračovali v neúspechoch (sledovanosť v Česku)

V sobotu síce SuperStar (939-tisíc, 24,99 % v 15+ a 26,65 % v 15-54) vyhrala nad šou Hodina pravdy (926-tisíc, 24,32 % v 15+ a 16,82 % v 15-54) na ČT 1 aj filmom Prebudenie tmy (19,36 % v 15-54) na Prime, jej trhové podiely však boli na, rozdiel od konkurencie, podpriemerné.

Pondelkové vydanie (26,93 % v 15-54) v cieľovej skupine 15+ porazili ČT 1 s reprízovým seriálom Četnické humoresky (1 349 000, 30,81 % v 15+ a 31,03 % v 15-54) aj Prima s pôvodným seriálom Cesty domů (1 024 000, 23,23 %). Četnické humoresky boli úspešnejšie ako SuperStar dokonca aj v strategickej cieľovej skupine Novy 15-54.

S "federálnym" ťažiskovým projektom sa nedarí ani Prime. Nedeľná Šéfka podľa DigiZone.cz "totálne prepadla" s podielom 9,84 % v 15+, k obrazovkám prilákala iba 403-tisíc divákov a nedostala sa ani do rebíčka Top 30 najsledovanejších programov dňa. Už prvé vydanie štartovalo neúspešne so 650-tisíc divákmi pri obrazovkách. Česká komerčná dvojka už medzičasom rozhodla o odsune Šéfky do nočných hodín.

Digitálnej televízii Barrandov sa vydaril ťah s obnovením súťaže Videostop, ktorú pred rokmi vysielala Česká televízia. Druhé vydanie jej Barrandovského videostopu (510-tisíc, 14,91 % v 15+) sa stalo najúspešnejším programom vlastnej tvorby od začiatku vysielania 11. januára 2009 a druhým najúspešnejším programom vôbec.  

Z nespravodajských programov uspeli tradične najviac utorková (1 973 000, 46,81 % v 15+ a 46,98 % v 15-54) a štvrtková (1 993 000, 48,72 % v 15+ a 47,21 % v 15-54) Ordinácia v ružovej záhrade 2, ktorú na Nove pravidelne sledujú okola dva milióny divákov. V utorok ČT 1 uspela s filmom Pelíšky (946-tisíc, 27,93 % v 15+ a 31,39 % v 15-54), ktorý porazil podpriemerne výkonnú Kriminálku New York (810-tisíc, 23,96 % v 15+ a 24,92 % v 15-54) na Nove.

Z piatkového súboja osobnostných talkshow vyšla v cieľovke 15+ víťazne Všechnopárty Karla Šípa (1 246 000, 36,36 % v 15+ a 21,95 % v 15-54) na ČT 1 a v 15-54 Show Jana Krause (883-tisíc, 29,48 % v 15+ a 25,81 % v 15-54) na Prime.

Aktuálne podiely vs. minuloročný výkon (diváci 15+)

Nova 30,33 % (- 6,19)
ČT 1
16,89 % (- 1,52)
Prima 16,30 % (+ 1,02)
TV Barrandov 5,13 % (+ 1,49)
ČT 24
4,55 % (+ 1,80)
ČT 4 4,19 % (+ 1,45)
Nova Cinema 4,12 % (+ 1,64)
Prima Cool 3,98 % (+ 2,15)
ČT 2
2,64 % (- 2,63)

Aktuálne podiely vs. priemer sezóny (diváci 15+)

Nova 30,33 % (- 0,72)
ČT 1
16,89 % (+ 0,21)
Prima
16,30 % (- 1,78)
TV Barrandov
5,13 % (+ 0,21)
ČT 24 4,55 % (+ 0,72)
ČT 4 4,19 % (+ 1,66)
Nova Cinema 4,12 % (+ 0,15)
Prima Cool 3,98 % (+ 0,90)
ČT 2 2,64 % (- 1,03)

Posuny v podieloch. Nove naďalej zaznamenáva výrazný medziročný pokles, aktuálne je v 15+ slabšia o 6,19 percentného bodu. Historický rekord zaznamenala Prima Cool (3,98 %), ktorá takmer dostihla konkurenčnú Novu Cinema (4,12 %). Naopak, na úplne dno sa minulý týždeň prepadla verejnoprávna ČT 2 (2,64 %). Tohtoročný najlepší výkon dosiahla spravodajská ČT 24 (4,55 %).

V strategickej cieľovke 15-54 dosiahla Nova minulý týždeň priemerný podiel 31,67 %, ČT 1 si pohoršila na 14,30 % a Prima na 14,10 %. Štvrtá priečka patrila Prime Cool (6,13 %) pred Novou Cinema (4,79 %) a TV Barrandov (5,55 %).

Zdroje údajov:

• týždenné podiely televízií zostavuje Mediálne.sk podľa výstupov ATO.cz a
• webovej stránky www.DigiZone.cz
• tlačové správy a teletexty televízií

Sezónny priemer je priemerom jednotlivých podielov televízií od 35. týždňa 2010 doteraz.
Hodnoty týždenných podielov televízií sú za celé dni, nejde o parameter prime-time.
Pre potreby správy je "aktuálna sezóna" priemerom celodenných výkonov televízií od prvého septembrového do posledného júnového týždňa.
Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje v Česku Mediaresearch na objednávku Asociace televizních organizací (ATO). Členmi ATO sú ČT, TV Nova, TV Prima, TV Barrandov a Asociace komunikačních agentur České republiky.