Ello rastie. Aj s prvými muchami

Sociálna sieť Ello, ktorá sa chce od Facebooku od všetkým, čo ľuďom na Facebooku lezie na nervy - reklama, obchod s dátami - registruje v súčasnosti 40-tisíc žiadostí o pozvánku za hodinu (na webe sa nedá zatiaľ štandardne registrovať, treba počkať na invite). Pri takomto tempe by to bolo týždenne až 6,7 milióna ľudí. Ako píše Techcrunch, úspech Ella ešte zďaleka nie je zaručený - web má veľa múch, už teraz obsahuje porno obrázky, vyhľadávanie poriadne nefunguje a vytvoriť si fake profil je jednoduché - na Ello je údajne už aj Mark Zuckerberg. Okolo siete je teda určitý rozruch, no bez biznis modelu a funkcionality je úspech otázny. Ten sa nedostavil ani pri Google+, za ktorým je miliardový megakoncern.

Magazín New Yorker vyšiel na titulke s GIF obrázkom

Časopis New Yorker si vo svojej digitálnej verzii pripravil pre čitateľov milé spestrenie, keď titulnú stranu vyrobil ako GIF animáciu. Štýlový úvod magazínu si mohli vychutnať na webe aj v mobilnej aplikácii periodika. V animácii je zobrazený žltý taxík v zápche, pohyblivé sú kvapky symbolizujúce dážď. Nápad na animovanú obálku prišiel od dizajnéra Christopha Niemanna, ktorý v lete v časopise publikoval niektoré svoje práce, píše Mashable. Výzvou pre New Yorker (a ostatných) ostáva, ako podobným spôsobom oživiť printovú verziu. Dovtedy musí aj podľa art directora New Yorkeru Françoisa Moulyho stačiť, že dynamický dizajn a sprievodný GIF obrázok, ktorý čitatelia nájdu na webe, väčšine pomôže „zanimovať“ si obrázok v mysli aj pri následnom prezeraní printovej verzii.

Časopis New Yorker sa vyhral s titulkou. Prší na nej

Televízne redaktorky zarábajú menej ako mužskí kolegovia

Niektoré ženy pracujúce v televíznom spravodajstve zarábajú v Británii až o 40-50 percent menej ako ich mužské náprotivky. Tvrdí to prieskum Národnej únie žurnalistov (NUJ), ktorý ho vykonával na vzorke 227 žien. Jedna zamestnankyňa BBC v ňom napríklad uviedla, že ročne zarobila o 10-tisíc libier menej, hoci vykonávala rovnakú prácu ako mužský kolega a dokonca mala lepšie vzdelanie aj skúsenosti, uvádza BroadcastNow.co.uk. Autori štúdie potvrdili, že ženy v televízii v mnohých prípadoch naozaj zarobia menej ako muži, hoci robia to isté. Zistili tiež, že ženy sa oveľa viac posudzujú podľa vzhľadu a tiež, že v porovnaní s mužskými kolegami spracúvajú redaktorky „jemnejšie“ témy.

Minúta po minúte po novom

Denník Guardian uviedol nový systém pre live blogy - zaznamenávanie aktuálnych udalostí minútu po minúte, ktoré médiá môžu využiť pri katastrofách, voľbách a podobne. Ako píše Guardian, prvý live blog uviedol denník na webe už pred 15 rokmi. Nový systém prináša väčšiu prehľadnosť - okrem aktuálnych momentov sa informácie dajú zhrnúť aj do kľúčových momentov. To sa hodí pre tých čitateľov, ktorí sa na web dostanú neskôr a nemusia študovať desiatky starších updateov. Špeciálny vizuál je aj pre športové zápasy, každý z príspevkov sa dá navyše zdieľať na sociálnych sieťach.

Časopis New Yorker sa vyhral s titulkou. Prší na nej

Časopis New Yorker sa vyhral s titulkou. Prší na nej

Časopis New Yorker sa vyhral s titulkou. Prší na nej

RTL posadí do poroty Superstar DJ Antoina

V porote 12. ročníka nemeckej Superstar vysielanej na stanici RTL bude aj známy švajčiarsky DJ Antoine. Z éteru slovenských rádií sú známe napríklad jeho piesne Welcom to St. Tropez, Bella Vita či Ma Cherie. V paneli hodnotiteľov doplní stálicu Dietera Bohlena a ďalšiu novú tvár, autora nemeckých šlágrov menom Heino, píše Meedia.de. Štvrtého porotcu zatiaľ televízia nezverejnila. S novou sériou speváckej súťaže počíta RTL začiatkom budúceho roka, jedenástu edíciu vysielala od januára do mája 2014. Finále série sledovalo 3,8 milióna ľudí, trhový podiel v komerčnej cieľovke (14 – 49) dosiahol 18,1 percenta.

Gazeta Wyborcza sa vyhrala s dátami

Poľský denník Gazeta Wyborcza spustil nový web BIQdata.pl, zameraný na vizualizácie a analýzy interaktívnych dát. Predplatiteľom chce umožniť získať digitálne dáta v prehľadnej podobe, pričom ide o prvý poľský web tohto typu, píše Journalism.co.uk. Používaním sliderov a kliknutí sa používateľ dozvedá doplnkové informácie. Podľa Vadima Makarenka má byť miesto pre „data geekov“. Platforma vznikla v spolupráci redaktorov, editorov a grafických dizajnérov a podľa V. Makarenka vyžadovala zdroje, ktoré si na projekt dátovej žurnalistiky poľské média štandardne nemôžu dovoliť vynaložiť.

Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)