Slovenská stanica Televízo, momentálne vysielajúca najmä audiotexové veštenie, kvízy či telenákupy, rozširuje svoje pokrytie. Od 1. novembra ju zaraďuje do ponuky jeden z najväčších káblových operátorov Satro. Informuje o tom v tlačovej správe.
Televízo nebude dostupné pre všetkých zákazníkov spoločnosti Satro, ale ocitne sa iba v digitále. V rámci služby Satrodigital však dostane priestor v základnej a najlacnejšej ponuke, balíku Maxi. Operátor preň neškrtne z rastra žiadny iný kanál – naopak, okrem Televíza pridá aj Sport1, Sport2, National Geographic Channel HD a BeBe TV HD.
- Novinky pre divákov Satra: Ako vyzerá programová ponuka Televízo
V minulosti bol predchodca Televíza, kanál Nautik, v analógu aj digitále Satra. Od novembra 2007 ho však vyškrtli a odôvodňovali to snahou zvyšovať kvalitu programovej skladby. "Programová skladba vysielania tohto kanálu nezodpovedala štandardu, ktorý sme pri jeho zavedení očakávali a preto sme na koniec pristúpili k tomuto kroku," cituje portál RadioTV.sk oficiálne zdôvodnenie Satra. Dnes je podľa programovej manažérky Gabriely Nemkyovej situácia taká, že isté spektrum ľudí malo o vysielanie záujem. Po vzájomných rokovaniach sa nakoniec s Televízom dohodli, nechce však špecifikovať, na aký dlhý čas. "V digitále je viac priestoru pre televízie, rozhodli sme sa jej dať príležitosť," dodáva marketingový manažér Marek Michalík.
Stanicu Televízo nešíri najväčší slovenský operátor UPC a nie je ani v ponuke satelitného Skylinku. Na svojom webe uvádza ako hlavných šíriteľov signálu Digi TV zasahujúce 320-tisíc domácností a FiberTV s 210-tisíc prípojkami. Majú ju niektorí menší operátori a vysiela tiež cez satelit Thor V.
História Nautiku
- TV Nautik: Do troch rokov vyjdeme z červených čísel
- Nautik: ako to vidia odborníci?
- Takmer ponorený Nautik
Televízia Nautik začala vysielať v roku 2005 pri príležitosti svetového dňa vody. Vyradením z ponuky UPC v roku 2007 prišla o divákov v asi 360-tisíc slovenských domácnostiach. Stanica reagovala tak, že do svojho vysielania medzi jednotlivé relácie zaradila oznam – otvorený list adresovaný priamo Slovenskej republike. Minulý rok zmenila názov na Televízo a zároveň sa pretransformovala na plnoformátovú televíziu. S jej menom sa spája aj neplnenie si povinností voči Sociálnej poisťovni: prevádzkovateľ televízie, spoločnosť JEL k 30. júnu dlhuje na poistnom 78 096,97 eur (vyše 2,35 milióna korún).