Súťaž Bytobranie, ktorú vysiela televízia Markíza, sa promuje aj prostredníctvom esemesiek. Za posledný mesiac prišli klientom niektorých mobilných operátorov už štyri správy s reklamným obsahom. Nestojí za nimi len Markíza: "Projekt Bytobranie s Markízou je spoločným projektom TV Markíza ako generálneho partnera, mobilní operátori sú marketingoví partneri a A SMS organizátor. Všetci partneri podporujú daný projekt svojimi možnosťami," hovorí Richard Szabó z A SMS.
V oficiálnych pravidlách sa uvádza, že marketingovými partnermi sú všetci traja slovenskí mobilní operátori Orange, T-Mobile aj Telefónica O2. Podľa zistenia Mediálne.sk však napríklad O2 reklamné esemesky svojim klientom neposiela. Naopak, T-Mobile áno. Úplne prvá reklamná esemeska ním bola dokonca podpísaná. V jeho sieti nasledovali ešte ďalšie tri.
Reklamné esemesky v rámci súťaže Bytobranie – Hra o 21 bytov
Pozor! Nestraťte šancu na prémiu 30 žrebov o nový 2-izbový byt v Rezidencii Kaskády v Bratislave. Pošli dnes BYT na 123. – 22. apríla, 15:29
Získavaš prémiu 30 žrebov o nový 2-izbový byt v Rezidencii Kaskády v Bratislave. Potvrď ich príjem. Pošli BYT na 123. Cena: 2 EUR. Pošli dnes BYT na 123. – 22. apríla, 9:49
Byt za jedinú SMS! Už vo štvrtok môže byť tvoj! Pošli BYT na 123. Hraj o Horský byt v Oščadnici. Pošli BYT na 123. – 13. apríla, 18:50
Byt za jedinú SMS! Získaj Markíza Kredity a hraj! Cena: 2 EUR. Viac info: www.markiza.sk. Dnes hráme o Horský byt v Oščadnici. Pošli BYT na 123. T-Mobile – 13. apríla 11:58
SMS správy nedostávajú len zákazníci, ktorí priamo požiadali o informácie k súťaži Bytobranie. "Vzhľadom na to, že mobilní operátori sú marketingoví partneri projektu, v rámci partnerstva robia SMS rozsevy bezplatných info SMS na určitú ohraničenú bázu svojich klientov," uvádza Szabó. Tí, čo nemajú o reklamné esemesky záujem, si ich musia sami vypnúť. Existujú dve možnosti: buď poslať SMS v tvare "HRA VYP" na číslo 707, alebo požiadať o vyradenie čísla z databázy pre zasielanie info SMS na zakázníckej linke.
- Blog Bohumila Stejskala: Pred Bytobraním neujdeš
Zákon o reklame (č. 147/2001 Zb. z.) posielanie reklamy cez esemesky nerieši. Uvádza len, že reklama sa nesmie šíriť automatickým telefonickým volacím systémom, telefaxom a elektronickou poštou bez predchádzajúceho súhlasu ich užívateľa, respektíve príjemcu. Dodáva, že reklama sa nesmie šíriť adresne, ak adresát jej doručenie vopred odmieta.
Bytobranie s Markízou odštartovalo v nedeľu 11. apríla. Markíza má na reláciu vyhradených päť minút v utorky, štvrtky a nedele o 19:55. "Bytobranie je prvá naozajstná reality hra na Slovensku, v ktorej sa bude prostredníctvom SMS-iek hrať o mimoriadne atraktívne ceny," avizovala pred štartom PR manažérka Markízy Miroslava Labašová. Stanica si pre účely projektu zaregistrovala aj samostatnú doménu www.bytobranie.sk.
Svojím nasadením, názvom a celkovým princípom pripomína Bytobranie s Markízou minuloročný letný súťažný projekt Kabrioleto s Markízou. Televízia sa vtedy stala generálnym marketingovým partnerom firmy, ktorá prostredníctvom jej obrazoviek rozdala 77 automobilov typu kabriolet. Organizátorom Kabrioleta s Markízou bola spoločnosť A SMS, ktorá sa špecializuje na mobilný marketing. Viac informácií o Bytobraní a ukážky teasingovej kampane.