Ostatný tesný triumf zaznamenali Divoké kone vo štvrtok 16. apríla, keď ich uprednostnilo 233-tisíc divákov z cieľovky 12 – 54. Joj vďaka tomu mala trhový podiel 20,6 percenta. Búrlivé víno vo štvrtok sledovalo 220-tisíc mladších divákov, share dosiahol 19,5 percenta.

V komerčnej cieľovke mali Divoké kone dosiaľ navrch ešte dvakrát. Prvý raz vo štvrtok 5. februára (287-tisíc divákov, share 23,8 % oproti 286-tisíc Búrlivého vína s podielom 23,8 %), druhýkrát 11. februára (272-tisíc divákov, share 22,9 % oproti 249-tisíc Búrlivého vína s podielom 21 %). V 12+ bolo zakaždým sledovanejšie Búrlivé víno.

Búrlivé víno má v tomto roku za sebou 50 epizód, Divoké kone 59. Pokiaľ ide o ratingový priemer všetkých častí, v obchodne dôležitej cieľovke 12 -54, pre ktoré obe televízie stavajú programovú štruktúru, má seriál Markízy priemer 8,9 percenta, čo zodpovedá 289-tisíc divákom. Divoké kone sú na úrovni 247-tisíc divákov (7,6 %). Priemerný trhový podiel Búrlivé vína dosahuje 23,9 percenta, Divokých koní 20,2 percenta.

Najlepších 10 ratingov Búrlivého vína v 12 - 54 (rok 2015)
Dátum Rating (tis.) Share (%)
28. 1. 349 27,2
8. 1. 345 26
22. 1. 336 26,7
15. 1. 334 26,6
2. 3. 330 27,2
6. 1. 329 24,4
13. 1. 325 25,5
27. 1. 324 25,3
5. 1. 322 23,4
21. 1. 321 25,3

 

Najlepších 10 ratingov Divokých koní v 12 - 54 (rok 2015)
Dátum Rating (tis.) Share (%)
5. 1. 308 22,6
8. 1. 297 23,6
15. 1. 295 23,5
29. 1. 294 23,1
7. 1. 290 23,6
21. 1. 290 22,8
5. 2. 287 23,8
22. 1. 273 21,6
28. 1. 273 21,2
11. 2. 272 22,9

V 12+ je seriál Markízy zatiaľ v tomto roku na ratingovom priemere 13,2 percenta, čo zodpovedá 616-tisíc divákom. Trhový podiel u celého publika je 28,3 percenta. Divoké kone v univerzálnej cieľovke strácajú viac ako v komerčnej, sú na úrovni 494-tisíc ľudí pri priemernom podiele 22,6 percenta.

Napriek tomu, že seriál Joj nasadzovaný v rovnakom slote ako Búrlivé víno zaostáva, podarilo sa mu znížiť výkonnosť konkurencie v prime-time. Vinárska sága mala vlani na jeseň (od augusta do decembra) ešte priemernú sledovanosť 355-tisíc mladších divákov a priemerný share 29,7 percenta. V univerzálnej cieľovke malo Búrlivé víno v druhej polovici vlaňajška v priemere priazeň 747-tisíc divákov, čo predstavovala priemerný share 34,9 percenta.

Najúspešnejšiu časť svojho seriálu v 12 – 54 odvysielala Markíza v tomto roku 28. januára, keď Búrlivé víno videlo 349-tisíc divákov. Divoké kone boli v komerčnej cieľovke na maxime hneď pri štarte 5. januára – 308-tisíc divákov.

Od marca sa Búrlivé víno vysiela v zmenenom nasadení, čo sa týka dní. Stredajšia časť je vynechaná, Markíza tam vysiela Chart Show. Búrlivé víno nasadzuje aj na piatky, kde má zas Joj filmy. V komerčnej cieľovke ani jeden zo seriálov nemá lepšiu sledovanosť oproti vlastnému priemeru, ak konkurencia seriál vynecháva. Naopak, v 12+ majú Búrlivé víno aj Divoké kone vyšší priemerný rating, ak konkurenčný seriál „pauzuje“.

Búrlivé víno, ak nejdú oproti Divoké kone
Dátum Rating/12 - 54 (tis.) Share/12 - 54 (%) Rating/12+ (tis.) Share/12+ (%)
6. 3. 276 23,4 629 30,1
13. 3. 277 23,8 673 32
20. 3. 312 28,8 666 33,7
27. 3. 249 21,4 595 28,3
10. 4. 279 24,4 613 29,7
Priemer 279 24,3 635 30,8

 

Divoké kone, ak nejde oproti Búrlivé víno
Dátum Rating/12 - 54 (tis.) Share/12 - 54 (%) Rating/12+ (tis.) Share/12+ (%)
4. 3. 246 20,3 530 24,6
11. 3. 249 20,7 588 26,9
18. 3. 226 19,8 519 25,1
25. 3. 214 18,2 519 24,5
1. 4. 218 18,5 520 24,6
8. 4. 237 19,9 548 25,6
15. 4. 229 20,1 527 25,3
Priemer 231 19,6 536 25,2

Najsledovanejšie boli vo štvrtok Športové noviny

Najsledovanejším programom štvrtka v komerčnej cieľovke boli Športové noviny Markízy, ktoré sledovalo 287-tisíc divákov pri podiele 29,8 percenta. Divoké kone sa stali najsledovanejším nespravodajským programom dňa.

V 12+ mali najväčšie publikum Televízne noviny na Markíze, ktoré videlo dovedna 565-tisíc ľudí (34,9 %).

V prime-time svoj dosiaľ najslabší výsledok dosiahol seriál Kolabs na Joj, ktorého štvrtú časť sledovalo 127-tisíc divákov z komerčnej cieľovky (13,1 %) a 207-tisíc celkovo (12,1 %). Rodinné prípady na Markíze mali v tom čase 156-tisíc mladších divákov (17,5 %) a 327-tisíc celkovo (20,8 %).

Verejnoprávnej Dvojke priniesli celodenný nadpriemer futbalová Európska liga, ako aj podvečerný hokejový prenos slovenskej reprezentácie proti Bielorusku. Najsledovanejšia bola tretia tretina po 18:30, ktorú si pozrelo 143-tisíc divákov z komerčnej cieľovky (13,1 %) a 189-tisíc v 12+ (12,7 %).