Ostatný tesný triumf zaznamenali Divoké kone vo štvrtok 16. apríla, keď ich uprednostnilo 233-tisíc divákov z cieľovky 12 – 54. Joj vďaka tomu mala trhový podiel 20,6 percenta. Búrlivé víno vo štvrtok sledovalo 220-tisíc mladších divákov, share dosiahol 19,5 percenta.
V komerčnej cieľovke mali Divoké kone dosiaľ navrch ešte dvakrát. Prvý raz vo štvrtok 5. februára (287-tisíc divákov, share 23,8 % oproti 286-tisíc Búrlivého vína s podielom 23,8 %), druhýkrát 11. februára (272-tisíc divákov, share 22,9 % oproti 249-tisíc Búrlivého vína s podielom 21 %). V 12+ bolo zakaždým sledovanejšie Búrlivé víno.
Búrlivé víno má v tomto roku za sebou 50 epizód, Divoké kone 59. Pokiaľ ide o ratingový priemer všetkých častí, v obchodne dôležitej cieľovke 12 -54, pre ktoré obe televízie stavajú programovú štruktúru, má seriál Markízy priemer 8,9 percenta, čo zodpovedá 289-tisíc divákom. Divoké kone sú na úrovni 247-tisíc divákov (7,6 %). Priemerný trhový podiel Búrlivé vína dosahuje 23,9 percenta, Divokých koní 20,2 percenta.
Najlepších 10 ratingov Búrlivého vína v 12 - 54 (rok 2015) | ||
Dátum | Rating (tis.) | Share (%) |
28. 1. | 349 | 27,2 |
8. 1. | 345 | 26 |
22. 1. | 336 | 26,7 |
15. 1. | 334 | 26,6 |
2. 3. | 330 | 27,2 |
6. 1. | 329 | 24,4 |
13. 1. | 325 | 25,5 |
27. 1. | 324 | 25,3 |
5. 1. | 322 | 23,4 |
21. 1. | 321 | 25,3 |
Najlepších 10 ratingov Divokých koní v 12 - 54 (rok 2015) | ||
Dátum | Rating (tis.) | Share (%) |
5. 1. | 308 | 22,6 |
8. 1. | 297 | 23,6 |
15. 1. | 295 | 23,5 |
29. 1. | 294 | 23,1 |
7. 1. | 290 | 23,6 |
21. 1. | 290 | 22,8 |
5. 2. | 287 | 23,8 |
22. 1. | 273 | 21,6 |
28. 1. | 273 | 21,2 |
11. 2. | 272 | 22,9 |
V 12+ je seriál Markízy zatiaľ v tomto roku na ratingovom priemere 13,2 percenta, čo zodpovedá 616-tisíc divákom. Trhový podiel u celého publika je 28,3 percenta. Divoké kone v univerzálnej cieľovke strácajú viac ako v komerčnej, sú na úrovni 494-tisíc ľudí pri priemernom podiele 22,6 percenta.
Napriek tomu, že seriál Joj nasadzovaný v rovnakom slote ako Búrlivé víno zaostáva, podarilo sa mu znížiť výkonnosť konkurencie v prime-time. Vinárska sága mala vlani na jeseň (od augusta do decembra) ešte priemernú sledovanosť 355-tisíc mladších divákov a priemerný share 29,7 percenta. V univerzálnej cieľovke malo Búrlivé víno v druhej polovici vlaňajška v priemere priazeň 747-tisíc divákov, čo predstavovala priemerný share 34,9 percenta.
Najúspešnejšiu časť svojho seriálu v 12 – 54 odvysielala Markíza v tomto roku 28. januára, keď Búrlivé víno videlo 349-tisíc divákov. Divoké kone boli v komerčnej cieľovke na maxime hneď pri štarte 5. januára – 308-tisíc divákov.
Od marca sa Búrlivé víno vysiela v zmenenom nasadení, čo sa týka dní. Stredajšia časť je vynechaná, Markíza tam vysiela Chart Show. Búrlivé víno nasadzuje aj na piatky, kde má zas Joj filmy. V komerčnej cieľovke ani jeden zo seriálov nemá lepšiu sledovanosť oproti vlastnému priemeru, ak konkurencia seriál vynecháva. Naopak, v 12+ majú Búrlivé víno aj Divoké kone vyšší priemerný rating, ak konkurenčný seriál „pauzuje“.
Búrlivé víno, ak nejdú oproti Divoké kone | ||||
Dátum | Rating/12 - 54 (tis.) | Share/12 - 54 (%) | Rating/12+ (tis.) | Share/12+ (%) |
6. 3. | 276 | 23,4 | 629 | 30,1 |
13. 3. | 277 | 23,8 | 673 | 32 |
20. 3. | 312 | 28,8 | 666 | 33,7 |
27. 3. | 249 | 21,4 | 595 | 28,3 |
10. 4. | 279 | 24,4 | 613 | 29,7 |
Priemer | 279 | 24,3 | 635 | 30,8 |
Divoké kone, ak nejde oproti Búrlivé víno | ||||
Dátum | Rating/12 - 54 (tis.) | Share/12 - 54 (%) | Rating/12+ (tis.) | Share/12+ (%) |
4. 3. | 246 | 20,3 | 530 | 24,6 |
11. 3. | 249 | 20,7 | 588 | 26,9 |
18. 3. | 226 | 19,8 | 519 | 25,1 |
25. 3. | 214 | 18,2 | 519 | 24,5 |
1. 4. | 218 | 18,5 | 520 | 24,6 |
8. 4. | 237 | 19,9 | 548 | 25,6 |
15. 4. | 229 | 20,1 | 527 | 25,3 |
Priemer | 231 | 19,6 | 536 | 25,2 |
Najsledovanejšie boli vo štvrtok Športové noviny
Najsledovanejším programom štvrtka v komerčnej cieľovke boli Športové noviny Markízy, ktoré sledovalo 287-tisíc divákov pri podiele 29,8 percenta. Divoké kone sa stali najsledovanejším nespravodajským programom dňa.
V 12+ mali najväčšie publikum Televízne noviny na Markíze, ktoré videlo dovedna 565-tisíc ľudí (34,9 %).
V prime-time svoj dosiaľ najslabší výsledok dosiahol seriál Kolabs na Joj, ktorého štvrtú časť sledovalo 127-tisíc divákov z komerčnej cieľovky (13,1 %) a 207-tisíc celkovo (12,1 %). Rodinné prípady na Markíze mali v tom čase 156-tisíc mladších divákov (17,5 %) a 327-tisíc celkovo (20,8 %).
Verejnoprávnej Dvojke priniesli celodenný nadpriemer futbalová Európska liga, ako aj podvečerný hokejový prenos slovenskej reprezentácie proti Bielorusku. Najsledovanejšia bola tretia tretina po 18:30, ktorú si pozrelo 143-tisíc divákov z komerčnej cieľovky (13,1 %) a 189-tisíc v 12+ (12,7 %).