Začiatkom roka možno očakávať ďalšie doťahovanie komerčných staníc, ktorých finálna programová ponuka bude opätovne závisieť aj od krokov konkurencie. Viacero formátov pôvodnej tvorby by však malo dostať v období, keď je o televíznu reklamu popri letných mesiacoch najnižší záujem, „voľno“.

Divákov hlavne v prime-time napriek tomu budú chcieť na svojej strane Markíza aj Joj. Dvojka trhu plánuje vyrukovať so seriálovou novinkou Zoo, ktorá by sa vo vysielaní mala objaviť ešte v prvej polovici januára. Markíza chce novému projektu konkurovať svojou stálicou Búrlivé víno.

Aktuálnu sériu rodinného seriálu zakončí Markíza vo štvrtok 17. decembra. Seriál vráti do vysielania podľa plánov na prvý januárový týždeň už vo štvrtok 7. januára. Znamenalo by to skoršie nasadenie ako v prípade Joj, ktorá v prvých dňoch nového roka do 10. januára avizuje v programe večerné filmy.

Markíza uvádza Búrlivé víno v programe aj o deň neskôr – v piatok 8. januára, vyhradený má slot do 21:50. V aktuálnej sezóne je vinárska sága v komerčnej cieľovke 12 – 54 na priemernom ratingu 232-tisíc divákov pri trhovom podiele 20,8 percenta (živé vysielanie bez oneskorenej sledovanosti).

Hoci Búrlivé víno, ktoré Markíza vysiela od januára 2013, aj vplyvom krokov Joj ratingovo spadlo na najnižšie hodnoty počas svojej existencie, televízia už skôr oznámila, že v roku 2016 počíta s novou sériou.

V programe na seriál nadviaže v prvom januárovom týždni reality šou Svokra. Aj tú Markíza uvádza v programe 7. i 8. januára o 21:50, teda hneď po Búrlivom víne.

Reláciu, v ktorej Gizka Oňová navštevuje rodiny s problematickým fungovaním, zaradila Markíza do medzisezónneho obdobia tento rok aj vlani. Pôvodný formát televízie sa v januári 2015 uviedol shareom 18,3 percenta. Znížil ho aj v tom čase sa rozbiehajúci seriál Divoké kone na Joj, ktorý sa s reality šou do značnej miery prekrýval.