Búrlivé víno (N. Pocisková, J. Loj) Zdroj: TV Markíza
Prvý tohtoročný súboj premiérových častí pôvodných seriálov Markízy a Joj dopadol v pondelok 20. januára v prospech trhového lídra. Búrlivé víno malo viac divákov v komerčnej cieľovke 12 – 54 aj celkovo.
Rodinný seriál Markízy sledovalo v pondelok 404-tisíc mladších divákov (rating 12,3 %) pri trhovom podiele 31 percent.
Panelák zaostal v 12 – 54 o takmer 100-tisíc divákov, čo však bola menšia strata ako vo väčšine vlaňajších prípadov.
Na prvú časť 13. série seriálu Joj, ktorý televízia ladí po novom viac do komediálneho žánru, bolo zvedavých podľa informácií Mediálne.sk 315-tisíc mladších divákov (rating 9,6 %), čo zodpovedalo shareu 24 percent.
Tradične väčší náskok mala Markíza v univerzálnej cieľovke 12+, kde malo Búrlivé víno 806-tisíc divákov, kým Panelák len zhruba 440-tisíc.
Pri mierne zvýšenom záujme o Panelák u mladých zaostalo Búrlivé víno za svojím prime-timeovým maximom z 1. apríla 2013 (14,7 %) o vyše dva ratingové body, bolo však opätovne jasným lídrom trhu.
Seriál bol najsledovanejším nespravodajským programom dňa, v celkovom rebríčku ho predstihli iba Televízne noviny (13,0 % / 37,7 %). Panelák zas bol celkovo najsledovanejším pondelkovým programom TV Joj.
V pondelok večer na Markíze štartoval aj obnovený seriál Rodinné prípady, ktorý sa v 12 – 54 uviedol vlažne. Po 21:35 ho sledovalo 264-tisíc divákov. Trhový podiel dosiahol 24,5 percenta. Joj konkurovala snímkou Snežné psy (5,8 % / 22,7 %). Väčší rozdiel bol aj v tomto prípade v univerzálnej cieľovke, kde mala Markíza výraznejší náskok.