Štvrtkové Búrlivé víno bolo najsledovanejším programom dňa v oboch hlavných cieľových skupinách. Seriál Markízy sledovalo 309-tisíc divákov vo veku od 12 do 54 rokov pri trhovom podiele 28,7 percenta. V 12+ išlo o 649-tisíc ľudí (32,2 %).

Divoké kone mali v rovnakom čase po 20:30 258-tisíc mladších divákov (23,8 %), v univerzálnej cieľovke to bolo 520-tisíc divákov (25,8 %).

Výraznejšie navrch mala Markíza po 22. hodine, keď finišovala s ďalším seriálom, akvizičným titulom Dáma v závoji. Jeho posledný diel videlo 238-tisíc divákov z komerčnej cieľovky (28,1 %) a 492-tisíc v 12+ (32,6 %). Kosti mali v tom čase na Joj 114-tisíc mladších divákov (13,5 %) a 172-tisíc v 12+ (11,4 %).

Pokiaľ ide o ukončené série pôvodných seriálov, Búrlivé víno dosiahlo v tomto roku priemernú sledovanosť v 12 – 54 na úrovni 275-tisíc divákov, trhový podiel všetkých častí bol v priemere 23,9 percenta. Divoké kone dosiahli v rámci prvej série priemer 243-tisíc divákov, share bol na úrovni 20,5 percenta.

Seriál Joj prekonal v obchodne dôležitej cieľovke 12 – 54 Búrlivé víno za prvý polrok celkovo osemkrát (5. februára, 11. februára, 16. apríla, 11. mája, 12. mája, 19. mája, 28. mája a 3. júna), vo štvrtok 21. mája mali seriály zhodný výkon – 265-tisíc mladších divákov.

V ostatných prípadoch bolo lídrom Búrlivé víno, ktoré zároveň pravidelne dominovalo v cieľovke 12+. Sezónny priemer seriálu Markízy v univerzálnej cieľovke bol 605-tisíc divákov (share 28,8 %). Divoké kone mali u celého publika priemer 492-tisíc divákov (share 22,9 %).

Najsledovanejšiu časť Búrlivého vína vysielala Markíza tento rok vo štvrtok 8. januára, keď evidovala 711-tisíc divákov (30,7 %). Nad 700-tisícovú hranicu sa seriál dostal potom ešte raz – 15. júna (703-tisíc, 35,2 %).

Maximom Divokých koní je 593-tisíc ľudí, ktorí seriál pozerali v stredu 27. mája. Joj mala v tom čase v 12+ trhový podiel 28,2 %.

V komerčnej cieľovke bolo Búrlivé víno najsilnejšie v stredu 28. januára (349-tisíc, 27,2 %), Divoké kone dosiahli vrchol hneď pri štarte 5. januára (308-tisíc, 22,6 %).

Najlepších 5 ratingov Búrlivého vína v 12 - 54 (rok 2015)
Dátum Rating (tis.) Share (%)
28. 1. 349 27,2
8. 1. 345 26
22. 1. 336 26,7
15. 1. 334 26,6
2. 3. 330 27,2

 

Najlepších 5 ratingov Divokých koní v 12 - 54 (rok 2015)
Dátum Rating (tis.) Share (%)
5. 1. 308 22,6
8. 1. 297 23,6
15. 1. 295 23,5
29. 1. 294 23,1
7. 1. 290 23,6

 

Najlepších 5 ratingov Búrlivého vína v 12+ (rok 2015)
Dátum Rating (tis.) Share (%)
8. 1. 711 30,7
15. 6. 703 35,2
28. 1. 694 30,8
22. 1. 691 30,7
15. 1. 687 30,6

 

Najlepších 5 ratingov Divokých koní v 12+ (rok 2015)
Dátum Rating (tis.) Share (%)
27. 5. 593 28,2
11. 3. 588 26,9
29. 4. 581 28,2
13. 5. 566 28,8
12. 1 . 562 25,2

Z celkového pohľadu pomohli Divoké kone zlepšiť Joj výkonnosť v prime-time. V slote, ktorý predtým patril Paneláku, boli silnejšie.

Vplyv seriálovej novinky Joj vidno aj na tohtoročných číslach Búrlivého vína. To si síce udržalo až na spomínaných osem prípadov pri vzájomnej konfrontácii líderskú pozíciu, pri porovnaní sledovasnosti sérií má však za sebou najslabší polrok.

Vlani mal vinársky seriál ratingové maximum na úrovni 443-tisíc divákov v 12 – 54, v 12+ to bolo 886-tisíc divákov (oba údaje sa týkajú rovnakej časti z 29. januára 2014).