Pôvodný slovenský seriál Búrlivé víno pôjde skúsiť šťastie aj mimo Slovenska. Spoločnosť MediaPro Distribution, ktorá sa stará o šírenie formátov vyprodukovaných v rámci CME na zahraničných trhoch, ho chce v tomto roku ponúknuť na viacerých televíznych veľtrhoch.
Originálny formát z dielne MediaPro Entertainment Slovakia (MPE), teda produkčnej spoločnosti, ktorá vyrába obsah a vyvíja programy prioritne pre televíziu Markíza, pôjde do sveta pod názvom Taste of Love, teda Chuť lásky. Tak znel aj pôvodný názov, pod ktorým MPE seriál u nás vyvíjala.
„Búrlivé víno sa naozaj vydá na takú malú cestu okolo sveta. MediaPro Distribution ho ponúkne napríklad už na marcovom podujatí Discop West Asia, ktorý sa od 5. do 7. marca koná v tureckom Istanbule, a potom aj na ďalších veľtrhoch určených pre trhy Stredného Východu,“ povedala Mediálne.sk šéfka marketingu MPE Alexandra Popovičová.
Slovenskí tvorcovia už v týchto dňoch vyrábajú prezentačné materiály vrátane nových štylizovaných fotografií hlavných predstaviteľov vinárskej ságy. „Podľa požiadaviek distribučnej spoločnosti bolo fotenie sústredené na dve ústredné postavy – Nelu Pociskovú a Juraja Loja,“ načrtla Popovičová. Herci v seriáli stvárňujú zamilovanú dvojicu Ninu Dolinskú a Martina Roznera.
MediaPro Distribution ponúka na medzinárodnej úrovni viaceré formáty a úspešné produkty spoločností MediaPro Entertainment a MediaPro Pictures. Zvyčajne sa vyberajú niekoľko kľúčových sezónnych projektov s najväčším potenciálom predaja. Z portfólia slovenského producenta naposledy pre zahraničný trh distribučná spoločnosť ponúkla seriál Druhý dych – ako formát Only Love. Seriál síce pochádza pôvodne z Rumunska, no spoločnosť na veľtrhu v Cannes v roku 2011 predávala práve slovenskú verziu.
Zdroj: MPE
Okrem predaja formátov do zahraničia je v skupine CME bežná aj ich výmena vrátane scenárov a prípadného know-how v rámci jednotlivých televíznych spoločností. Na Slovensku sa napríklad objavila lokalizácia českého seriálu Ordinácia v ružovej záhrade. Opačným smerom putoval seriál Susedia, ktorý MPE Slovakia posunula do Slovinska a Chorvátska.
Búrlivé víno vysiela Markíza od 1. januára 2013. Rodinný seriál s romantickým príbehom dosahuje v access-prime nadpriemerné čísla, sleduje ho pravidelne viac ako 350-tisíc divákov vo veku od 12 do 54 rokov. Jednotlivé epizódy už viackrát prekonali trhový podiel 40 percent a zaznamenali vyššiu sledovanosť aj ako viaceré tituly z hlavného vysielacieho času.