Biebera už grilovali
Justin Bieber už má za sebou nakrúcanie komediálneho formátu Roast, v ktorom známe osobnosti čelia uštipačným až drzým poznámkam glosátorov, týkajúcich sa profesionálneho, ale aj osobného života. Podľa prítomných médií J. Bieber nálet „hlášok“ zvládol, aj keď niektoré boli tradične na hranici vkusu. Mladý spevák si musel napríklad vypočuť, že celú svoju obrovskú kariéru má za sebou, strpieť poznámky o svojom veku, ale aj o svojej „presladenosti“. Viaceré ataky sa týkali aj jeho predošlého vzťahu so speváčkou Selenou Gomez. „Chcela tu byť, ale teraz už randí s mužmi,“ odznelo podľa The Hollywood Reporter. „Selena Gomez s tebou spávala, čo dokazuje, že Mexičania (speváčka má mexických predkov, pozn. red.) sú ochotní robiť tú hnusnú prácu, ktorú proste Američania odmietajú,“ nešetril speváka ďalší z hostí. Roast s Justinom Bieberom odvysiela stanica Comedy Central 30. marca.
Zdroj: SITA/AP
RTL chystá ďalší špeciál Milionára
Kým u nás je súťažný formát Milionár súčasťou televíznej histórie, v Nemecku či Rakúsku sa stále vysiela. Pravda, aj v týchto krajinách už ale záujem postupne oslabuje, a tak sa dramaturgia snaží reláciu ozvláštňovať. Tradičnou cestou sú špeciály, ktoré si pamätajú aj slovenskí diváci. Niekoľko ich má za sebou aj nemecká RTL, ktorá na apríl chystá takzvaný „Jackpot-špeciál“. Podľa Quotenmeter.de si vo vydaní zahrá osem súťažiacich, peniaze ale získa iba jeden. Tí, ktorí sa dostanú do horúceho kresla, budú súperiť v počte správne zodpovedaných otázok. Nahraná suma pôjde do banku a na konci si ju odnesie hráč, ktorý mal najviac správnych odpovedí. Ak súťažiaci uhrajú remízu v tom, ako ďaleko sa na 15-otázkovom rebríku dostanú, nasledovať bude päťotázkový rozstrel. Posledný špeciál s „prekvapeniami“ z januára tohto roka priniesol RTL trhový podiel 18,6 percenta, u mladších divákov 17,8 percenta.
Reklama cez Tinder, ktorá môže zlomiť srdce
Reklama, ktorá sa tak trochu zahráva s citmi. Autori filmu Ex Machina sa rozhodli promovať snímku netradične. Na zoznamovaciu aplikáciu Tinder nasadili profil istej Avy, ktorá lákala záujemcov v okolí na zoznámenie. Všetci, čo s mladou ženou komunikovali, však čelili čudným otázkam – najmä tej, aké je to byť človekom. Ava potom chlapcom poslala linku odkazujúcu na jej účet na Instagrame, tam však nenašli žiadne fotky, ale práve promo na spomínanú snímku, ktorá mala premiéru na festival SXSW v texaskom Austine. Ako píše Adweek, obrázok, ktorí pri Ave použili autori kampane na Tinderi, bol portrét švédskej herečky Alicie Vikanderovej, ktorá si vo filme zahrala umelú inteligenciu. Aj preto sa svojich mužských partnerských „zhôd“ na zoznamovacej appke pýtala, aké to je, byť človekom…
Do poľskej TVN vstúpil americký investor
Americká mediálna spoločnosť Scripps Networks investovala v susednom Poľsku, kde prevzala väčšinu v komerčnej televízii TVN. Vlastník stanice Travel Channel zaplatí za takmer 53-percentný podiel v TVN 584 miliónov eur, uvádzajú agentúry APA a Reuters. Tento väčšinový podiel dosiaľ patril poľskej skupine ITI a francúzskej mediálnej spoločnosti Vivendi (Canal+). Dohoda zahŕňa aj prevzatie dlhov TVN, ktoré sú v objeme 840 miliónov eur. Americký investor chce postupne u poľského vysielateľa svoj vplyv rozširovať. TVN prevádzkuje v Poľsku najväčšiu komerčnú stanicu, ale napríklad aj spravodajský portál TVN24. Z jej produkcie pochádzajú aj seriály Lekári a Recept na život, ktoré vysielal RTVS.
Porotcovia po kritike skončili
Dvoch porotcov novozélandskej verzie speváckej súťaže X Factor vyhodili po tom, čo ich kritika zašla podľa producentov až priďaleko. O prácu prišli speváci / manželia Natalia Kills a Willy Moon, ktorí sa pustili do zovňajška jedného zo súťažiacich. Porotkyňa tvrdila, že kandidát Joe Irvine, ukradol štýl jej manžela, že je nechutný a že sa hanbí byť v šou ako takej v jeho prítomnosti. Jej muž zas na adresu nádejného speváka povedal, že vyzerá ako literárny masový vrah Norman Bates oblečený do šiat svojej matky. Od ich vyjadrení sa dištancovala aj ďalšia členka poroty Melanie Blatt či sponzori šou, napísal denník Guardian. „Kandidáti dávajú do tejto súťaže všetko a mali by očakávať, že dostanú feedback a kritiku, ktorá je profesionálna a konštruktívna. Nemáme dôveru, že Kills a Moon sú tí správni ľudia, ktorí môžu vykonávať úlohu porotcov X Factora a preto okamžite opustia šou,“ uviedla stanica TV3 v pondelok, deň po odvysielaní kontroverzného vydania.
Koľko vlastne bude trvať Game of Thrones?
Kým pri knižnej sérii A Song of Ice and Fire je jasné, koľko bude mať dielov (sedem, z nej päť kníh už vyšlo), pri televíznej adaptácii Game of Thrones to už také evidentné nie je. Tvorcovia seriálu David Benioff a Dan Weiss sa v minulosti vyjadrili, že si tiež vedia predstaviť sedem sérií. No keďže knihy sú aktuálne už rozložené (viac menej) vždy na dve televízne série, znamenalo by to, že na HBO sa Game of Thrones skončí skôr, ako by sa dali prerozprávať všetky príbehy z kníh. Ako píše Variety, americká televízia dúfa, že vznikne skôr desať sérií. Ako pre magazín povedal autor kníh George R. R. Martin, tento počet počuje od zástupcov HBO už od samého začiatku. Želanie, že by seriál mal trvať až desať rokov, počúva vraj vždy, keď sa dostaví do Los Angeles a od začiatku s ním súhlasil. Odlišný názor má spisovateľ na myšlienku filmu, ktorý by seriál mohol veľkolepo ukončiť. Kým Martinovi sa tento nápad páči, v HBO majú opačný názor - zážitok zo seriálu by mal byť exkluzívny pre predplatiteľov televízie, ktorí by nemali platiť za vstupenku do kina.
Rošáda v českých médiách o médiách
Z týždenníka Marketing & Media odchádza zástupca šéfredaktorka Jaroslav Krupka. Jeho novým pôsobiskom bude odborný web Mediář.cz, kde bude spolupracovať s Ondřejom Austom, bývalým kolegom z Lidových novín, uvádza MarketingSalesMedia (MSM). Časopis Marketing & Media patrí do portfólia vydavateľstva Economia, šéfredaktorom je slovenská akvizícia Milan Hladký, ktorý titul vedie rok. Podľa informácií MSM zo sedemčlennej redakcie odídu v priebehu jari aj ďalší členovia, nielen J. Krupka. Vydavateľ Mediářa priznal, že zvažoval aj odkúpenie celej značky Marketing & Media, napokon sa ale „rozhodol ísť internou cestou“.
Millenials čítajú správy na Facebooku
Cieľová skupina takzvaných Millenials, teda generácie narodenej po roku 1980, nemá úplný odpor voči prijímaniu spravodajstva, ale hlavný zdroj nie sú hlavné stránky portálov a už vôbec nie printové médiá, ale predovšetkým sociálne siete. Vyplýva to z amerického prieskumu so vzorkou tisíc ľudí vo veku 18 až 34 rokov, ktorý uskutočnili American Press Institute, Associated Press a NORC center patriace pod University of Chicago. Ako cituje z výsledkov Poynter.org, hlavným zdrojom správ pre 88 percent opýtaných (ktorých správy zaujímajú) je Facebook. Pre približne rovnaký počet sú správy aspoň trochu dôležité na internete a ide pre nich o tretiu najčastejšiu aktivitu online - po čítaní e-mailov a informáciách o počasí a doprave. Za správy platí okolo 40 percent opýtaných, väčšina sleduje správy aspoň raz alebo aj viackrát za deň.
Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)