Axel Springer ustupuje Googlu, chce tam svoje články

Nemecké vydavateľstvo Axel Springer sa vzdalo v spore s vyhľadávačom Google o zobrazovanie obsahu na jeho stránkach. Americkej spoločnosti dalo bezvýhradný súhlas na zverejňovanie štandardných náhľadov správ všetkých svojich webov vrátane aktuálneho povolenia pre stránky Welt.de, Comupterbild.de, Autobild.de a Sportbild.de. Návštevnosť uvedených webov po uplatnení ochrany obsahu zo strany vydavateľstva, ktoré nepovolilo Googlu zverejňovať náhľady so začiatkom textov a obrázkami, prudko klesla, píše Meedia.de. Prepad bol až 40-percentný, z Google News dokonca 80-percentný. Takéto zníženie návštevnosti by mohlo ohroziť ekonomické záujmy vydavateľstva, poznamenal Matthias Döpfner, šéf Axel Springer, podľa ktorého sa potvrdilo silné trhové postavenie Google. To si vydavateľstvo chcelo overiť aj v praxi a odteraz už od Googlu nebude žiadať poplatky za zobrazovanie svojho obsahu vo vyhľadávači.

Bulvárny Sun ponúkal čitateľom rande s modelkou z novín

Reklamnú iniciatívu britského denníka The Sun zakázal miestny regulátor. Noviny totiž promovali svoju virtuálnu futbalovú hru „Dream Team“ tak, že spomedzi používateľov, ktorí do súťaže získajú aspoň desiatich hráčov, vyžrebuje jedného a toho pošle na rande so „slečnou zo strany 3“. Na nej noviny dlhodobo zobrazujú sporo odeté mladé dámy. Víťaz súťaže si dokonca mohol sám vybrať z adeptiek z tretej strany, uvádza Guardian. Denník o súťaži informoval e-mailom všetkých hráčov, ktorí sa do hry zapojili. Regulátor dostal vzápätí viac ako tisícku sťažností. S nimi sa napokon stotožnil, ponúkať ženu ako cenu v súťaži označil za ponižujúce. Kampaň vyhodnotila inštitúcia ASA za sexistickú, urážlivú, spoločensky nezodpovednú a zakázala ju.

Netflix našiel šéfa pre európsky obsah

Novou posilou americkej video-on-demand platformy Netflix sa stal Larry Tanz, ktorý bude riadiť tím spoločnosti pre európske akvizície. Do Netflixu nastúpi ešte v tomto roku, pôsobiť bude v Los Angeles, no dohliadať bude na programové nákupy streamingovej služby v Európe, informuje BroadcastNow.co.uk (via Variety). Netflix od tohto roka pôsobí popri Veľkej Británii a Írsku aj v Nemecku, Francúzsku, Rakúsku, Švajčiarsku, Belgicku a Luxembursku. V budúcom roku zrejme bude chcieť svoje služby ponúknuť aj v ďalších európskych krajinách. L. Tanz prichádza do Netflixu z produkčnej firmy Vuguru, ktorá sa podieľala napríklad na animovanom seriáli BoJack Horseman vyrábanom práve pre Netflix.

SoundCloud sa dohodol na spolupráci s veľkým vydavateľstvom

Internetová hudobná služba SoundCloud uzavrela dohodu o spolupráci s prvým veľkým vydavateľstvom. Licenčné podmienky si dohodla so spoločnosťou Warner Music Group, ktorej bude platiť za prehrané skladby, ale aj pesničky, ktoré používatelia použijú do remixov či ďalších upravených hudobných formátov, píše The Verge (via The Wall Street Journal). Warner Bros podľa webu čakal na potvrdenie, že SoundClound v budúcom roku spustí aj platený prístup k svojim službám, aby príjmy pre vydavateľstvá mali reálny, priamy zdroj. Aktuálne má SoundClound „Pro“ verziu pre autorov a dídžejov, ktorí môžu vďaka nej zviditeľniť svoje práce. Súčasný model ale nerieši odmeny pre autorov a vydavateľstvá.

Gottschalkovi prestali chutiť gumené cukríky

Známy nemecký moderátor Thomas Gottschalk už nebude tvárou gumených cukríkov Haribo. Značku prestane propagovať po 24 rokoch, podľa webu Der Standard sa tak končí najdlhšie reklamné partnerstvo na svete medzi známou osobnosťou a súkromnou spoločnosťou. Niekdajší moderátor šou Wetten, dass... sa objavil v spotoch výrobcu ešte v roku 1991. V tomto mesiaci nakrúti pre značku ešte poslednú reklamu, v ktorej bude účinkovať aj komik Michael Herbig. Ten Gottschalkovu rolu ambasádora značky následne prevezme. Haribo sa k dôvodom ukončenia spolupráce s moderátorom nevyjadrilo.

Autori majú v Európe zo Spotify viac peňazí ako z iTunes

Príjmy z hudobnej služby Spotify predstavujú u autorov v prípade európskeho trhu až o 13 percent viac ako pochádza z predaja skladieb a albumov z iTunes, multimediálnej knižnice Applu, uvádza Lupa.cz. Tá ďalej upozorňuje na silnejúce postavenie streamovacích služieb, ktoré pred rokom ešte strácali na iTunes 32 percent. Počet prehraných piesní v službe typu Spotify ale v Európe medziročne vzrástol takmer o polovicu. Apple si popularitu streamu uvedomuje, sám vlastní platformu Beats Music, ktorú získal nedávno v rámci akvizície spoločnosti Beats. S ňou by sa na konkurenciu v najbližšom období mohol dotiahnuť. So Spotify však nie sú spokojní všetci - tento týždeň speváčka Taylor Swift pre nespokojnosť s platbami stiahla všetky svoje albumy z knižnice Spotify.

ČT zvýšila príjmy z reklamy

Česká televize v prvom polroku zvýšila tržby za reklamu a sponzoring o zhruba 20 miliónov na 170 miliónov českých korún (6,11 milióna eur). Celkom plánuje za tento rok tržby z tejto obchodnej činnosti 320 miliónov korún, teda približne rovnako ako vlani. Najviac sa na tržbách verejnoprávnej televízie podieľali príjmy zo sponzoringu relácií na kanáloch ČT1 a ČT4 Sport, ktoré tvorili asi 80 miliónov korún. Na športovom kanáli boli najvýznamnejšie prenosy z olympiády či hokejových MS, uvádza ČTK. 

Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)