Legu film nestačil, chce vlastnú reality šou

Výrobcovi hračiek Lego sa zapáčilo v televíznom biznise. Po tom, čo tento rok priniesol film Lego príbeh, ktorý zarobil takmer pol miliardy dolárov, teda zhruba podobne ako druhá časť Hobbita, chystá zrejme aj vlastnú reality šou. O tom, že sa chce spoločnosť viac zamerať na televíznu a digitálnu zábavu, hovorila jej zástupkyňa Jill Wilfertová aj na prebiehajúcom veľtrhu Mipcom, uvádza Guardian. Lego chystá na budúci rok dokument, zvažuje televízny seriál, pokračovanie filmu, ale aj spomínanú reality šou, ktorá by sa mohla zamerať na to, ako sa stať takzvaným Master Builderom, teda profi dizajnérom kociek a celých tematických setov výrobcu. Viac o doterajšom príbehu spoločnosti Lego Group, ktorej majiteľ je najbohatším Dánom, ste si mohli nedávno prečítať aj v týždenníku Trend.

Hackli už aj Dropbox

Zhruba 400 používateľských mien a hesiel k službe pre zdieľanie dokumentov Dropbox zverejnil neznámy autor prostredníctvom stránky pre anonymné uverejňovanie textov Pastebin. Tvrdí, že získal heslá k celkom siedmim miliónom účtov. Oznámila to bezpečnostná firma Safetica, uvádza ČTK. Dropbox reagoval, že k napadnutiu samotnej služby hackermi nedošlo, ale opakuje sa schéma z predchádzajúcich prípadov, keď e-maily a heslá boli získané z iných služieb a potom použité pre prihlásenie do Dropboxu. Útočníci tým boli schopní vytvoriť zoznam e-mailov a hesiel, ktoré je možné použiť. Väčšina z týchto hesiel už údajne neplatí. Podľa odborníkov zo Safetiky to znamená, že útočníci veľmi pravdepodobne skúsili použiť niektorý z veľkých únikov v minulosti a postupným skúšaním overili, že kombinácia e-mailu a hesla platí aj pre Dropbox.

BBC a ZDF vyvinuli spoločný zábavný formát

Komerčná zložka britskej BBC, spoločnosť BBC Worldwide spolupracuje s nemeckou verejnoprávnou televíziou ZDF na novej prime-timeovej zábavnej šou. Kvíz sa v origináli volá One in a thousand, súťažiť v ňom má tisícka hráčov, ktorí sa stretnú v desiatich eliminačných kolách, kde si majú sily merať v rôznych typoch úloh od vedomostných po silové či šikovnostné. Na konci vzíde z programu jeden víťaz, ktorý dostane finančnú odmenu, informuje DWDL.de. ZDF nový formát potvrdila na prebiehajúcom televíznom veľtrhu Mipcom, ktorý hostí Cannes. Nasadiť by ho mala na jar 2015. Distribučné práva by mali zostať BBC Worldwide, ktorá ho tak môže ponúknuť aj do iných krajín.

Na Revenge Porn si posvietia aj v Británii

Britský parlament schválil novelu zákona, ktorou chce regulovať zverejňovanie citlivých obrázkov a videí ľudí na webe, ktoré sa často deje ako súčasť pomsty zo strany bývalých partnerov (tzv. Revenge Porn). Za zverejňovanie explicitných záberov cudzích osôb bez ich vedomia a súhlasu na webe, sociálnych sieťach, e-mailoch, ale aj fyzicky, napríklad v printe, budú hroziť až dva roky za mrežami, píše Mashable. Podobnú legislatívu už prijal Izrael, kde je takéto konanie zločinom od vlaňajška, ale aj viacero amerických štátov, ktoré takisto reagovali na novodobý internetový trend. Briti do zákona zahrnuli aj pasáž o tom, že ak vlastníctvo citlivých obrázkov majiteľ zneužije závažnejšie, napríklad tak, aby obeť vydieraním donútil k sexuálnemu styku, do väzenia by mohol ísť až na 14 rokov.

Facebook posty s nálepkami

Facebook pred časom osviežil chatovú komunikáciu cez appku Messenger o stickers - nadrozmerné náhrady za štandardných smajlíkov v podobe rôznych kreslených postavičiek. Teraz sa tieto dajú používať aj v príspevkoch. Ak k tomu sociálna sieť pridá ešte aj animácie, z Facebooku bude už naozaj druhý Mimibazar.

Britov, čo na Facebooku ukážu nahé bývalky, pošlú za mreže

Facebook Stickers Zdroj: Facebook

Peoplemetrové hausnumerá

Americkým TV trhom otriasa peoplemetrový škandálik. Agentúra Nielsen, zaoberajúca sa meraním TV sledovanosti, dlhé mesiace merala viacerým veľkým TV staniciam nesprávne čísla. Chyby sa datujú až do marca tohto roka. V drvivej väčšine prípadov boli odchýlky iba v rozmedzí 0,05 percenta, pričom podľa WSJ.com si najviac „polepšila“ ABC.

Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)