Spravodajstvo o referende cez WhatsApp a Snapchat

Britský kanál Channel 4 bude o štvrtkovom referende o nezávislosti Škótska od Veľkej Británej informovať aj cez dve mobilné platformy – aplikácie WhatsApp a Snapchat. Moderné zdroje distribúcie aktuálnych správ k recipientom použije ako najrýchlejšie zdroje informácií – publikovať ich cez ne bude skôr ako na iných online platformách. Podľa vyjadrenia manažérky sociálnych médií a špeciálnych projektov Channel 4 Jennifer Rigbyovej pre web Journalism.co.uk chce stanica takýmto servisom o referende zaujať najmä mladé publikum a presvedčiť sa, či má záujem o informácie tohto typu v aplikáciách, cez ktoré mladí bežne komunikujú s priateľmi.

Facebook chystá appku pre „ultrasúkromný“ obsah

Po hlavnej appke, Messengeri, Slingshote a Paper chystá Facebook ďalšiu aplikáciu s pracovným názvom Moments. Ako píše Techcrunch, jej cieľom je umožniť zdieľanie a komunikáciu v užšom okruhu priateľov, keďže tých Facebookových mnohí rátajú na stovky. A manažovanie okruhov v rámci Facebooku sociálna sieť nikdy poriadne nedoriešila. Moments by mohol byť prepojený aj s facebookovými skupinami, ktoré podľa Techcrunchu využíva pol miliardy ľudí. Nová aplikácia by mohla motivovať k častejšiemu využívaniu Facebooku tých, čo majú obavy zo straty súkromia, a tých, ktorí práve z tohto dôvodu využívali namiesto statusov chatovanie cez Messenger, uvažuje web. Či sa Moments aj reálne dostane na svet, je zatiaľ neisté, Facebook informácie nekomentoval.

Rising Star v Británii zrušili skôr, ako sa dostal na obraz

Britský súkromný vysielateľ ITV zrušil plán vysielať na začiatku budúceho roku spevácku súťaž Rising Star, ktorá si ako izraelský formát vyslúžila celosvetovú pozornosť pre svoj interaktívny prvok zahŕňajúci hlasovanie divákov na mobilných zariadeniach v reálnom čase. Televízia podľa webu BroadcastNow.co.uk ustúpila od pôvodného zámeru vysielať súťaž v roku 2015 v nedeľnom slote. Dôvodmi sú pravdepodobne obavy z výkonnosti formátu, ktorý nedosiahol v lete očakávané ratingy v USA a výraznejší úspech nezaznamenal ani v Nemecku, kde komerčná RTL zredukovala počet častí na sedem z pôvodne plánovaných desať. V televíznom biznise sa navyše hovorí aj o tom, či technológia, ktorá sa k formátu viaže – mobilná aplikácia umožňujúca zaslanie kladného alebo negatívneho hlasu spevákom – funguje bezchybne. ITV potvrdila, že nateraz s Rising Star neráta.

Infografika plagiátorstva

Poynter si pripravil zaujímavú infografiku, v ktorej sa prehľadne venuje téme plagiátorstva v práci žurnalistov. Editorom dáva možnosť zorientovať sa prehľadne v tom, čo sa považuje za porušenie autorských práv, čo za etický prehrešok a kedy o plagiátorstvo nejde. Okrem „tradičného“ plagiárstva Poynter upozorňuje aj na jeho ďalšie formy – „samovykrádanie sa“ či kradnutie nápadov.

Spot s Boltom v multirole zakázali

Reklamné video britského operátora Virgin Media miestny regulátor ASA nedovolil spoločnosti ďalej používať v aktuálnej kampani. V spote účinkuje atlét Usain Bolt vo viacerých podobách – stvárňuje rôznych členov rodiny. Boltova viacnásobná herecká rola v tomto prípade problémom nebola, ako uvádza Guardian, pochybil samotný operátor, ktorý svoje podmienky porovnával s priamou konkurenciou, a to nesprávne, uznala ASA. Virgin Media tvrdila, že s jej internetovým pripojením sú zákazníci päťkrát rýchlejší ako u iných spoločností (BT, Sky). To však podľa skúmania ASA neplatí vo všetkých prípadoch, o čom mala Virgin Media informovať.

Ako môžu médiá vyťažiť z Facebooku

Facebook vytvoril stránku pre médiá, kde radí, ako vyťažiť čo najviac zo sociálnej siete. K hlavným tipom (via Marketingland) patrí časté postovanie (nárast postov o 45 % viedol k 76-percentnému rastu klikov či 10-percentnému rastu likeov), zdieľanie rôzneho typu príspevkov (linky, fotky...), nahrávanie videí, ktoré vyzývajú k nejakej činnosti či tagovanie ľudí v príspevkoch.

Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)