Tá je jediným vlastníkom držiteľa licencie staníc skupiny Joj, spoločnosti Mac TV a patrí pod mediálny holding Joj Media House. Tá patrí k investíciám finančnej skupiny J&T. Skupina Joj pozostáva z programových staníc TV Joj, Plus, Wau a Senzi.
Podľa tlačovej správy sa F. Borovský rozhodol v skupine Joj ukončiť svoje pôsobenie.
„Počas uplynulých rokov sa televízna skupina Joj pod vedením Františka Borovského rozrástla o televízie Plus, Wau a Senzi, ktoré si postupne nachádzajú svojich verných divákov. Podarilo sa upevniť povedomie celej skupiny Joj Group na trhu. Za to mu patrí moja vďaka,“ povedal vo vyhlásení Richard Flimel, formálne jediný akcionár Joj Media House, podľa tlačovej správy vlastník televíznej skupiny Joj.
Veľké upratovanie
Na čelo trhovej dvojky, ktorá mala podľa informácií TV skupiny za rok 2013 kumulovaný trhový podiel v komerčnej cieľovke 25,1 percenta v prime time 28,2 percenta, tak zasadne manažér odlišného razenia. F. Borovský bol predovšetkým manažér s citom pre programming, jeho nástupca M. Grega je ekonóm.
V pozícii skončil v čase, keď sa televízia opäť usadila ako trhová dvojka - Markíza v súčasnosti boduje pôvodnou seriálovou tvorbou (Búrlivé víno, Chlapi neplačú). Hlavný kôň Jojky Panelák, ktorý kedysi dokázal pravidelne porážať programy Markízy, je často dvojkou na trhu. Televízii tiež opakovane nevyšiel nový seriál Klan.
Jednou z chystaných noviniek je spevácka súťaž X Factor či nová šou s Vilom Rozborilom, ktorému Markíza zrušila nákladné Modré z neba. Joj tiež "nakúpila" viaceré tváre Markízy, na čele s Mariannou Ďurianovou.
Finančne bola TV Joj, napriek zdvihnutiu čísel sledovanosti za ostatné roky, stále ďaleko od Markízy. Podľa posledných dostupných údajov za rok 2012 utŕžila Markíza za reklamu 69,9 milióna eur, skupina Joj 23,8 milióna eur. S tým, že Markíza aj pri oveľa vyšších tržbách (no aj nákladoch) plánovala rok 2013 skončiť v strate.
Jojka používala pri predaji reklamy agresívnejšiu obchodnú politiku, čo viedlo aj k tomu, že vlani bola stanica často vypredaná. Licenčná rada televíziu pravidelne pokutuje za prekračovanie reklamných limitov.
V Joj prebiehalo už v uplynulých mesiacoch veľké upratovanie na topmanažérskych postoch. Koncom januára definitívne odišiel niekdajší šéf obchodu Martin Heržo. Z pozície bol zosadený už koncom minulého roka, keď v TV Joj vytvorili novú funkciu výkonnej riaditeľky pre obchodnú stratégiu. Tú obsadila Renáta Macková, pričom úsek obchodu bol začlenený pod finančný úsek.
V januári len po niekoľkých týždňoch skončil na pozícii šéfa Úseku korporátnej a marketingovej komunikácie a analýz Michal Drobník. Ten do televízie nastúpil iba začiatkom decembra, keď nahradil Ivanu Semjanovú odvolanú mesiac predtým.
Prestriedal ich všetky
František Borovský prišiel do TV Joj v roku 2005, keď prestúpil z tímu Richarda Rybníčka, vtedajšieho šéfa STV. O rok neskôr, po ovládnutí Markízy spoločnosťou CME, ktorú si predtým americká skupina delila so slovenskými podnikateľmi (vrátane Pavla Ruska), prijal rovnakú pozíciu v TV Markíza pod šéfom Václavom Mikom. V roku 2007 sa opäť vrátil do Jojky, kde neskôr v roku 2010 vystriedal na pozícii generálneho riaditeľa R. Flimela.
Ten viedol TV Joj istý čas po tom, ako televíziu kúpila v roku 2007 od Grafobalu podnikateľa Ivana Kmotríka firma J&T Media Enterprises Petra Korbačku. Tá o rok neskôr zanikla zlúčením so Slovenskou produkčnou, v ktorej bol F. Borovský predseda predstavenstva od konca roka 2011 až do súčasnosti.
Na slovenskom TV trhu nie je veľa príležitostí, kde by sa F. Borovský mohol teoreticky uplatniť - vlani došlo k významnej manažérskej výmene v TV Markíza, kde CME zosadila Zuzanu Ťapákovú a na jej miesto nastúpil Matthias Settele. Programu šéfuje u TV lídra Silvia Majeská.
V RTVS sa zas udomácnil niekdajší manažment Markízy na čele s Václavom Mikom. Programu televízie šéfuje Tibor Búza.