RTVS pre nový publicistický magazín vysielaný na Jednotke našla slot v pondelok večer. Prvý diel šiel o 22:05, s ďalším televízia ráta o 21:40.
Sledovanosť prvého vydania v komerčnej cieľovke 12 - 54 dosiahla 16-tisíc divákov pri trhovom podiele 1,8 percenta. V 12+ novinku sledovalo 48-tisíc divákov, share sa dostal na úroveň troch percent. V oboch cieľovkách ide o hlboký podpriemer Jednotky.
RTVS o relácii nehovorila pred novou televíznou sezónou a výraznejšie ju nepropagovala ani pred štartom. Víkend má podobu reportáží s rôznymi témami zo života, jednotlivé príspevky trvajú do štyroch minút. Moderátor nie je na obraze, pôsobí len ako voice-over a jednotlivé príspevky tak spája.
Reláciu, ktorú bude vysielať RTVS v týždennej periodicite, dodáva spoločnosť FBC Media v spolupráci s Vantage, s. r. o. Konateľom FBC Media je František Borovský, bývalý šéf Jojky. Za Vantage stojí Tomáš Sládeček, bývalý šéfproducent Media Pro Slovakia - zodpovedal za zábavné formáty Markízy.
F. Borovský je v eseročke FBC Media jediným konateľom od apríla tohto roka, odkedy sa zároveň firma premenovala z pôvodného názvu Letang. Z Joj odchádzal F. Borovský vo februári. Patrí mu aj firma FBC Family, tá je uvedená vo Víkende v záverečných titulok ako vlastník formátu.
RTVS si od FBC Media objednala zatiaľ 11 častí, ktoré majú mať dĺžku zhruba 26 minút. Za jednu časť uhradí telerozhlas 8 400 eur vrátane dane, dovedna teda 92 400 eur.
Aktualizované 14:25: „Momentálne sa jedná sa o skúšobné vysielanie tohto typu formátu a na základe výsledkov, ktoré vyhodnotíme na konci roka, sa rozhodneme, či túto alebo podobnú reláciu budeme pripravovať vo vlastných kapacitách. Sme zvedaví na reakciu divákov, keďže v testovaní vo focus groups bol tento formát prijatý pozitívne,“ poznamenala televízia k novému formátu prostredníctvom PR manažéra.
„V tejto chvíli sa však naozaj jedná len o testovacie vysielanie, pripravované tvorivým tímom, ktorý má s týmto typom formátu dlhodobé skúsenosti. Zdôrazňujeme, že spoločnosť FBC Media sa výraznou mierou podieľa aj na financovaní projektu,“ dodal RTVS s tým, že nateraz neplánuje s Borovského firmou spolupracovať na ďalších projektoch.
Z titulkov v relácii Víkend vyplýva, že ju pripravujú bývalí redaktori z markizáckeho Reflexu. Pod jednotlivými reportážami boli v prvej časti podpísaní Radek Blažo, Michaela Karasyová, Nicolette Mesiarik a Tomáš Griač.
Z Reflexu, ktorého redakčný tím sa spájal s Lampárňou, na prelome rokov odchádzalo dovedna sedem ľudí vrátane štyroch uvedených redaktorov Víkendu. Podľa medializovaných informácií mali nastúpiť do Joj, kde im prácu ponúklo bývalé vedenie televízie riadené F. Borovským.
Joj pripravovala vlastný magazín Dobrý večer, ktorý ale napokon nespustila. Pripravila napokon ranný formát Dobré ráno, rovnako ešte Borovského projekt, ktorý realizovala až po jeho odchode. Doň takisto získala televízia tvár z konkurenčnej Markízy – moderátora Pavla Bruchalu. Relácia sa v rannom slote v konkurencii Telerána nepresadila a Joj ju v októbri ukončila.