Televízia Joj "čoskoro" oznámi meno a zameranie svojho tretieho kanálu.
Na svojom konte na mikroblogovacej sieti Twitter to uviedol generálny riaditeľ TV Joj a Plus František Borovský. Viac informácií plánuje poskytnúť na rovnakom mieste a na Facebooku.
"V podstate ste veľmi blízko," zareagoval na prianie jedného zo svojich followerov, aby išlo o "niečo originálne a najmä slovenské".
Borovský už v októbri 2011 pre Mediálne.sk avizoval plány na spustenie nielen tretieho, ale aj štvrtého kanála. Ich profiláciu má mať televízia vyjasnenú, pričom s ich spúšťaním čaká na vhodnú situáciu v ekonomike a na trhu.
"Programová skladba sa prerozdelí. Každá televízia bude mať iný charakter. Nemôžem to ešte naznačiť, ale nie preto, že by som to nechcel povedať, ale v kontexte vyjednávania akvizičných obchodov," povedal vlani Borovský. Joj podľa neho určite nechystá športovú, hudobnú ani dokumentárnu televíziu.
Televízia už v minulosti vylúčila, že tretí kanál by sa mohol volať Joj Klub. Tento názov si pred časom registrovala na Úrade priemyselného vlastníctva. "Joj Klub nikdy nebol plánovaný ako televízna stanica, ide o úplne iný projekt," povedal vtedy vedúci PR Jozef Gogola.
Joj potrebuje počtom staníc a zároveň aj z hľadiska podielu na trhu dorovnať konkurenčnú mediálnu skupinu CME, ktorá už na Slovensku prevádzkuje tri televízie - Markíza, Doma a Dajto. Skupinu Joj tvoria rovnomenná plnoformátová televízia a menší kanál Plus.
Verejnoprávny RTVS vlani z ekonomických dôvodov pozastavil vysielanie športovej stanice Trojka. Nový generálny riaditeľ telerozhlasu Václav Mika už avizoval úvahy o obnovení tretej programovej služby "Nie však ako reinkarnáciu pôvodnej športovej Trojky, ale v oveľa širšom programovom zábere, kde šport hrá hlavnú úlohu, ale je tam aj veľký a silný verejnoprávny rozmer - okrem hlavných mainstreamových športov napríklad zdravie, životný štýl, podpora mladej generácie či istá edukácia, ktorá je multiformátová," vysvetlil.
Z hľadiska televíznych skupín zaznamenali minulý týždeň stanice mediálnej skupiny CME (Markíza, Doma, Dajto) v 12-54 súhrnný celotýždňový výkon 32,4 %. Skupina Joj (Joj, Plus) zaostala o 4,9 percentného bodu s hodnotou 27,5 %. Verejnoprávnemu RTVS (Jednotka, Dvojka) patrilo z trhového koláča 11,1 % v 12+ a 7,8 % v 12-54.