Appka New York Times pre Apple Watch
Denník New York Times v utorok predstavil svoju aplikáciu pre hodinky Apple Watch. Zameria sa v nej na One-Sentence Stories, teda informácie pozostávajúce z jednej vety, informácie. Vydavateľ New York Times Company rozšírenie oficiálne uvedie 24. apríla. Podľa zástupkyne novín Lindy Zebianovej nepôjde o nadpisy z webu či skrátenie článkov pre potreby malej obrazovky, ale pôvodné informácie produkované pre novú platformu exkluzívne, píše Poynter.
Aplikácie pre Apple Watch z dielne New York Times Zdroj: poynter.org
Nájsť udalosti na Facebooku bude ľahšie
Facebook v tomto týždni predstavil novinku, vďaka ktorej budú udalosti organizované Stránkami ťažšie prehliadnuteľné. Používateľ na profile firmy, osobnosti či hudobného intepreta nájde po novom nielen like button, ale aj tlačidlo na „odoberanie“ eventov. Po jeho aktivovaní Facebook používateľa upozorní na každú udalosť, ktorú Stránka vytvorí, uvádza Mashable. Že event vznikol, používateľ zistí vďaka klasickej notifikácii - bez toho, aby musel dostať na udalosť pozvánku. V sekcii eventov sa „odoberané“ udalosti (Subscribed Events) budú zobrazovať v samostatnej časti.
Finále The Walking Dead prepísalo rekord seriálu
Posledná časť piatej série seriálu The Walking Dead sa v USA postarala v nedeľu o nový rekord, keď bola podľa očakávania najsledovanejším finále seriálu v jeho histórii. Deväťdesiatminútové vyvrcholenie piatej série si na stanici AMC pozrelo dovedna 15,8 milióna divákov. V komerčnej cieľovke 18 – 49 išlo o 10,4 milióna divákov. Zodpovedalo to ratingu 8,2 percenta, pričom tohtoročný prvý diel druhej polovice ostatnej série dosiahol 8 percent a finále prvej polovice piatej série vlani na jeseň 7,6 percenta, uvádza TVbytheNumbers.com. Všetkých 16 epizód The Walking Dead sa v cieľovke 18 – 49 umiestnilo v rebríčku 20 najsledovanejších programov v aktuálnej televíznej sezóne. V priemere piatu sériu sledovalo 14,4 milióna divákov a 9,4 milióna z cieľovky 18 – 49 (live/SD – sledovanosť naživo alebo z archívu v deň premiéry).
Štrajky vo francúzskom rozhlase
Francúzsky rozhlas už trinásty deň ochromuje štrajk zamestnancov, ktorý je najdlhším podobne vážnym protestom za posledných desať rokov. Zamestnanci spoločnosti Radio France protestujú kvôli obavám z rušenia pracovných miest, kvôli čomu niekoľko staníc štátneho média vysiela náhradné programy. Riešenie sporu je stále v nedohľadne, napísal denník Le Figaro. Spoločnosť, ktorá je z 90 percent financovaná štátom, sa kvôli prísne úspornému rozpočtu prijatému v januári ocitla vo vážnych finančných ťažkostiach. Rozhlasoví pracovníci kvôli obavám, že potrebné úspory povedú k zrušeniu až niekoľkých stoviek pracovných miest, začali 19. marca časovo neobmedzený štrajk. Ten médium ťažko zasiahol zvlášť kvôli tomu, že počas uplynulých dvoch víkendov sa konali dve kolá miestnych volieb, ktoré rozhlas prakticky nepokrýval, uvádza ČTK. Vášne medzi zamestnancami vzbudil aj marcový článok investigatívneho týždenníka Le Canard Enchainé, podľa ktorého si šéf rozhlasu Mathieu Gallet nedávno nákladne zrenovoval svoju kanceláriu, za čo utratil z rozpočtu organizácie 100-tisíc eur. Riaditeľ sa za tento výdavok, ktorý bol údajne schválený ešte pred jeho nástupom do funkcie, zamestnancom verejne ospravedlnil.
Nebezpečný život hokejového reportéra
Kde sa reportér počas hokejového zápasu dozvie najviac z „kuchyne“ tímov a zároveň má dobrý výhľad na dianie na ľade? Medzi striedačkami. To je však miesto značne nebezpečné, o čom sa presvedčil aj hokejový redaktor NBC Sports Brian Engblom. Toho počas hry zasiahol pukom Sidney Crosby a reportér musel ísť na stehy. Ako bývalý profi hráč NHL to však B. Engblom zobral športovo a po ošetrení v práci pokračoval. S kapitánom „tučniakov“ po zápase dokonca viedol rozhovor v družnej atfmosfére, uvádza napríklad CBC.ca.
V nemeckých televízii sa budú pretekať zajace
Nemecký reťazec Mediamarkt si objednal komerčný priestor na deviatich súkromných staniciach naraz. Na nich počas troch dní – 1., 2. a 4. apríla - o 20:12 odvysiela každý deň zajačie preteky. V rámci veľkonočnej kampane sa každý deň na štart postaví desať zajacov so štartovýmí číslami. Zvíťazí ten, ktorý ako prvý za 45 sekúnd dorazí do cieľa, respektíve bude k nemu najbližšie. Zákazníci, ktorí v daný deň nakúpili v sieti Mediamarktu a majú na kóde bločku rovnaké posledné číslo ako je štartovacie číslo víťazného zajaca, majú na druhý deň možnosť nakupovať v reťazci so zľavou vo výške 50 percent svojho nákupu z bločku, informuje DWDL.de. Zajačie preteky bude okrem TV staníc vrátane komerčnej jednotky RTL prenášať pre Nemcov aj bulvárny web Bild.de, homepage videoservera YouTube a web Mediamarktu, ktorý pred pretekmi prinesie aj spravodajské „štúdio“.
Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)