<b>Teletext Markízy čakajú výrazné škrty</b>


Info3v už v teletexte Markízy nie je. Program slovenských, českých a káblových staníc ostáva, niektoré ďalšie rubriky prechádzajú zmenami.

Aktualizácia: Televízia Markíza potvrdila, že vyhodnocovala teletext, jeho rubriky a obsah, a robí v ňom zmeny. "Markíza v súčasnosti rekonštruuje niektoré rubriky a stránky Markízatextu. Na základe inovácií v rámci teletextu budú rubriky Hudba, Wellness a EÚ upravené," vysvetľuje hovorkyňa Markízy Oľga Dúbravská. Od marca zanikli dve teletextové rubriky: "Po prehodnotení rentability jednotlivých stránok boli rubriky Šach a Info3v zrušené," dodáva.


Zverejnené 25. februára:

<b>Teletext Markízy čakajú výrazné škrty</b>

Najčítanejší slovenský teletext – Markízatext – čakajú od marca škrty a oklieštenie. Mediálne.sk to potvrdil zdroj z televízneho prostredia.

<b>Teletext Markízy čakajú výrazné škrty</b>


Rubrika Info3v z teletextu Markízy zmizne už o pár dní.

Markíza údajne ide redukovať. Od 1. marca podľa nášho zdroja zmizne rubrika Info3v, nachádzajúca sa na stránkach 750 a vyššie. Markíza má tiež nejasno okolo programových prehľadov slovenských, českých a káblových staníc. Tie sú dnes na stranách 318 – 329.

Podľa zdroja ostávajú bez výrazných zmien štyri najsledovanejšie rubriky – program, správy, šport a počasie. Z kľúčových okrem Info3v zmizne v marci alebo apríli tiež Európska únia (540), Wellness (460) alebo Hudba (450).

Markíza okrem rušenie niektorých strán pripravuje údajne aj organizačné zmeny. Obmedzí spoluprácu s externistami, ktorí doteraz dodávali obsah pre značnú časť teletextu. Ak sa ich rubriky nezrušia, prejdú v obmedzenom rozsahu k internistom.

Markíza má teletext ešte od čias Pavla Ruska, ktorý ho slávnostne spúšťal 1. júna 1997 naživo vo vysielaní Televíznych novín. Pôvodne ho vyrábala spoločnosť KID, teraz si Markíza obhospodaruje teletext vo vlastných kapacitách.

Teletext bude mať na Slovensku modernejšieho nástupcu. "Po prechode na digitálne terestriálne vysielanie spustí Markíza superteletext," sľubuje PR manažérka televízie Miroslava Labašová. Stane sa tak po roku 2012. V prípade STV a Joj je superteletext zatiaľ len v štádiu úvah a rozhodne sa o ňom v budúcich rokoch. Viac informácií.

Mediálne.sk získava vyjadrenie Markízy k teletextu.