Neprekonateľný House. RTL v utorok o 21:15 odštartovala premiérovú štvrtú sériu Dr. Housa (House M.D.). V porovnaní s minulotýždňovou reprízou pritiahol úspešný americký seriál k obrazovkám o vyše milión divákov viac. Videlo ho 4,22 milióna Nemcov vo veku 14 – 49, čo znamenalo bezkonkurenčný trhový podiel 34,1 %.
Sat.1 nechcela nechať súboj s Housom na náhodu. Použila naňho silnú zbraň – premiérovú nemeckú komédiu. Príbeh o „plnoštíhlej a čerstvo zamilovanej“ (Gefühlte XXS - Vollschlank & frisch verliebt) bol síce drahý, ale zabezpečil aspoň miesto dvojky na trhu s podielom 17,4 %.
RTL vďaka novým lekárskym príbehom vyšachovala z hry ProSieben. Jej Comedy Zoo po minulotýždňovom zlom štarte klesla ešte viac. Share 6,6 % označil portál dwdl.de za katastrofálny.
RTL ráta s Dr. Housom ako ťahúňom utorkového prime-timu. Paradoxne, štvrtú sériu začína vysielať o štyri mesiace neskôr ako Jednotka STV. Tá nedávno uviedla poslednú existujúcu časť a teraz opäť reprízuje seriál od úplného začiatku.
V Amerike vysiela Housa Fox. Je najsledovanejším seriálom minulej sezóny v USA. Darí sa mu i v reprízach, s výnimkou minulého týždňa.
Silný večer. Dr. House nebol jediným rekordérom utorkového večera. RTL vyťažila i z akvizícii C.S.I. a Monka. V oboch prípadoch ponúkla premiérové epizódy a zabralo to. Štart šiestej série C.S.I.: Kriminálky Miami (CSI Miami) vybojoval rekordný podiel 29,1 %. Bez problémov porazil všetkých vrátane ProSieben (Michael Mittermeier: Paranoid, 10,9 %). Rovnako tak premiérová 88. časť Monka o 22:15 mala o pol milióna divákov viac než je zvykom pri reprízach. Monk dosiahol 24,4 % vo vekovej skupine 14 – 49, kde sa mu darí aj napriek faktu, že v domácej Amerike má najviac prestarnuté obecenstvo zo všetkých seriálov.
Ďalší nemecký idol. ProSieben spustila vo štvrtok o 20:15 siedmu sériu šou Popstars (22,4 %). Štart vyšiel lepšie než predošlá séria, kedy 20-percentný share nikdy nepadol. Hľadanie nového talentu dominovalo trhu. Až za ním skončila RTL s reprízami seriálov Kobra 11 (Alarm für Cobra 11 - Die Autobahnpolizei, 16,5 %) a C.S.I.: Kriminálka Las Vegas (CSI: Crime Scene Investigation, 18,7 %). S tretím miestom sa musela uspokojiť Sat.1, ktorá prichystala premiéru nemeckého filmu (Zwillingsküsse schmecken besser, 11,1 %).
Nadpriemerný výkon Popstars vytvoril dobrú nábehovú krivku pre nasledujúcu programovú novinku Jana Ina & Giovanni – čakáme dieťa (Jana Ina & Giovanni - Wir sind schwanger!). Reportážny seriál ProSieben bol silnou trhovou dvojkou s podielom 16,2 %.
Nemecko: Top 10 – 25. až 31. augusta
relácia - stanica - deň, začiatok vysielania - počet divákov/share 14-49
1. Dr. House (House M.D.) - RTL - utorok, 21:14 - 4,22 mil./34,1 %
2. C.S.I.: Kriminálka Miami (CSI: Miami) - RTL - utorok, 20:14 - 3,26 mil./29,1 %
3. Honba za pokladom Nibelungov (Die Jagd nach dem Schatz der Nibelungen) - RTL - sobota, 20:14 - 2,70 mil./21,6 % (tento týždeň ponúka RTL film zadarmo na svojom webe)
4. Popstars - Just 4 Girls - ProSieben - štvrtok, 20:14 - 2,44 mil./22,4 %
5. Monk - RTL - utorok, 22:15 - 2,31 mil./24,4 %
6. Muži v čiernom (Men in Black) - nedeľa, 20:14 - 2,23 mil./17,7 %
7. NCIS – Námorný vyšetrovací úrad (Navy NCIS: Naval Criminal Investigative Service) - Sat.1 - nedeľa, 20:14 - 2,18 mil./17,6 %
8. Hriešny tanec (Dirty Dancing) - Sat.1 - pondelok, 20:14 - 2,16 mil./18,5 %
9. C.S.I.: Kriminálka Las Vegas (CSI Crime Scene Investigation) - RTL - štvrtok, 21:15 - 2,13 mil./18,7 %
10. 10 najzábavnejších TV okamihov 2008 (Die 10 witzigsten TV-Momente 2008) - RTL - streda, 20:14 - 2,07 mil./19,8 %
Celotýždenné podiely. Po skončení olympiády sa ukázala reálna sila televízií v čase štartujúcej jesennej sezóny. V skupine 14 – 49 najlepšie obstála RTL (share 15,6 %). Sat.1 (12,3 %) už tretí týždeň po sebe ukazuje výkonnejší program než sesterská ProSieben (11,6 %). Na štvrté miesto sa vrátil Vox (7,9 %). Bez silnej olympiády klesala verejnoprávna televízia ARD (7,0 %). Do dobrých čísel sa vrátila momentálna trhová šestka kabel eins (6,0 %). Nasledujú RTL II (5,6 %) a ZDF (5,1 %).
Zdoje údajov:
- ■ správa negarantuje prehľad všetkých pohybov na trhu uplynulý týždeň. Venuje sa iba vybraným programovým novinkám a dôležitým posunom v sledovanosti relácií
- ■ ratingy jednotlivých relácií získava redakcia z webstránok dwdl.de (veková skupina 14 – 49) a focus.de (skupina 3+)
- ■ rebríček TOP 10 najsledovanejších relácií zostavuje Mediálne.sk podľa denných výstupov dwdl.de. V rebríčku sú relácie vysielané medzi 20:15 až 00:00
- ■ podiely televízií na trhu v danom týždni zostavuje Mediálne.sk podľa denných výstupov quotenmeter.de
Ak nie je uvedené inak, Mediálne.sk v textoch pracuje s hodnotami share pre cieľovú skupinu 14 – 49. Uvádzané hodnoty sledovanosti sú len informatívne a negarantované. Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje AGF/GfK Fernsehforschung.