"Čisto z estetického hľadiska si myslím, že nové logo je celkom pekné," povedal pre Mediálne.sk jeden z tvorcov pôvodného loga Markízy Billy Pittard zo spoločnosti Pittard Inc. "Páči sa mi plynulosť písanej podoby loga. Na druhej strane, opustenie pôvodného žltého kruhu a modrého "M" znamená, že jednofarebné logo musí byť výrazné pri akomkoľvek pozadí. Toto by malo pri logu televízie fungovať a býva to často problémom. Podľa mňa sa s novým logom bude ťažšie pracovať," dodal Pittard.

Logo Markízy v roku 1996 a 2008

<B>Nové logo je pekné, ale originálne bolo lepšie, tvrdí autor pôvodného loga Markízy</B>

Bežnou stratégiou pri refreshovaní značky je podľa Pittarda jej nová štylizácia. "Nie však zmena dizajnu. Nové logo Markízy túto hranicu prekračuje a mení základný grafický koncept loga, modifikuje kruh na písaný symbol," povedal.

<B>Nové logo je pekné, ale originálne bolo lepšie, tvrdí autor pôvodného loga Markízy</B>


Bežnou stratégiou pri refreshovaní značky je podľa Billyho Pittarda jej nová štylizácia, nie zmena dizajnu.

Pittard pripomína, že hlavným významom existencie loga a korporátnej identity je budovanie vzťahu so zákazníkmi. Nepozná slovenský trh natoľko, aby mohol krok zhodnotiť aj z hľadiska stratégie budovania značky. "Meniť etablované logo je vždy trochu riskantné. Na jeho zmenu však vždy musí byť dobrý dôvod." Markíza chce novým logom najmä zjednotiť množstvo jeho používaných verzií.

Logo Markízy vzniklo v roku 1995 v londýnskom štúdiu spoločnosti Pittard Inc., vtedy pod názvom Pittard Sullivan. Bill Pittard je mediálny konzultant a stratég budovania televíznych značiek. Jeho služby využívajú najväčšie americké televízne site, v rôznych obdobiach viedol hlavné tímy pripravujúce grafické identy ABC, NBC a CBC. Na konte má asi 200 televíznych identov. Okrem Markízy je autorom loga nemeckých televízií Pro7, Kabel 1 a niekoľkých ďalších staníc. V začiatkoch pomáhal budovať stratégiu budovania značky českej televízie Nova.

V jeho portfóliu sú úvodné zvučky seriálov Západné krídlo, Pohotovosť, Nemocnica Chicago Hope, talkshow Oprah a logá filmov ako Maverick, Klient, Wyatt Earp či Štyri izby. Je držiteľom dvoch cien Emmy, na ďalších troch prácach ocenených touto cenou participoval.

Foto: Middle Tennessee State University