Aktualizácia 4. marca: Novú súťaž s Tiposom Čierna alebo biela Jednotka nasadí definitívne do stredajšieho slotu po ukončenej relácii Milionár (vývoj sledovanosti). Súťaž sa objavila v aprílovej štruktúre Jednotky STV určenej mediálnym agentúram.

Štruktúra na stredu večer po zmenách zrejme od 26. marca

<b>Nová prime-time súťaž Jednotky sa volá Čierna alebo biela</b>

V štruktúre Jednotky sa spomína názov Čierna a biela, presné znenie známky na Úrade priemyselného vlastníctva je Čierna alebo biela. Rozdiel môže byť spôsobený tým, že ide len o predbežnú pracovnú verziu štruktúry.

Národná lotériová spoločnosť Tipos nekomentuje, prečo si registrovala názov Čierna alebo biela, nevyjadruje sa ani k tomu, či ide o novú show pre Jednotku. Nová súťaž STV ale má mať charakter lotérie, ktorú môže na Slovensku prevádzkovať len Tipos.

Milionár sa má vysielať do 19. marca, prvé vydanie Čierna alebo biela sa bude zrejme vysielať 26. marca.



V štruktúre sa nachádza už aj magazín o financiách Poker, vyrábaný v licencii Českej televízie. Aj táto relácia bude dodávaná externe, podľa informácií Mediálne.sk má titul vyrábať spoločnosť producenta Patrika Pašša Trigon. Programový manažment od firmy už kúpil aj týždenník Postav dom, zasaď strom a dokumentárny magazín Gén. S Trigonom STV rokuje aj o zakúpení seriálu Kriminálka Staré mesto.

 



Zverejnené 26. februára:

Sedláková kúpi Jednotke novú prime-time súťaž


Aktualizácia 14:00: Názov novej prime-time súťaže Slovenskej televízie bude zrejme Čierna alebo biela. Národná lotériová spoločnosť Tipos sa pokúsila zaregistrovať si tento názov na Úrade priemyselného vlastníctva. V zozname zatriedených tovarov a služieb, na ktoré si chce používanie značky vyhradiť, uviedol Tipos aj tvorbu televíznych programov a organizovanie živých vystúpení.

Charakter pripravovaného formátu STV je identický s definíciou lotérie, ktoré na Slovensku smie prevádzkovať práve Tipos. Žiadna iná televízia ako Jednotka spúšťanie novej prime-time súťaže na najbližšie mesiace nepripravuje.


Zverejnené 8:00: img src="/uploady/stv_logo_slovenska_televizia.gif" border="0" align="left"> Pre voľný štvrtkový prime-time slot na Jednotke rokuje STV o týždennej súťažnej show s produkčnou spoločnosťou Kuul Fabrik. Producent štúdia Rado Štefanov potvrdzuje, že spoločnosť je vo finálnej fáze prípravy projektu, chystá sa podpisovanie zmlúv. "Ďalšie informácie podáme hneď po podpise zmluvy," dodal.

<b>Nová prime-time súťaž Jednotky sa volá Čierna alebo biela</b>


Moderátor Martin Nikodým približne po roku od spustenia Milionára dostáva v STV ďalšiu reláciu. Od leta a po jeho výmene Ivetou Malachovskou sa z obrazoviek stratil.

Kuul Fabrik aktuálne dodáva Slovenskej televízii týždenník Tiposu Správne číslo (vývoj sledovanosti). Výkony vlastného formátu Kuul Fabrik sú na Jednotke nízke, priemerne okolo 15 %. Relácia je zazmluvnená podľa informácií Mediálne.sk na rok.

Aj nová relácia by mala mať povahu lotérie s predávaním žrebov, pripomínať by mohla zrušeného Milionára. Nemá však ísť o vedomostnú hru, podľa zákonnej úpravy o lotériách sa musia súťažiaci rozhodovať na základe svojej intuície, mali by byť rovnocenní a výhry si rozdeliť iba podľa šťastnej náhody.

Moderátorom programu sa má stať Martin Nikodým. Podľa informácií Mediálne.sk je podmienkou programového manažmentu Márie Sedlákovej STV Iveta Malachovská ako druhá moderátorka.

Vo štvrtkovom slote Jednotka vysielala od druhej polovice sezóny 2006/2007 kvízovu show Milionár (vývoj sledovanosti), pre nízke výkony po zmenách nového programového manažmentu ju ale koncom roka 2007 presunula. Na jej miesto nasadila český seriál Poslední sezona, ktorý sa stal najväčším prime-time prepadákom televízií po spustení peoplemetrov. Od februára je štvrtkový slot voľný, Jednotka v ňom vysiela rôzne zábavné programy. Viac informácií o posledných zmenách v štvrtkovom slote.

<b>Nová prime-time súťaž Jednotky sa volá Čierna alebo biela</b>

Naposledy v prime-time vysielala Jednotka lotériu do konca roka 2005, išlo o upravenú verziu svetovo úspešnej show Deal or No Deal pod názvom Ruku na to. Televízia ju musela napriek dobrej sledovanosti stiahnuť, vzniklo totiž podozrenie, že ide o hazardnú hru. Viac informácií o stiahnutí Ruku na to!.

Posledný väčší prime-time projekt spoločnosti Kuul Fabrik bol Hľadá sa Supermodelka (vývoj sledovanosti) na Joj. Spoločnosť medzitým produkovala pre Markízu letný formát Chalupári, do leta 2007 hitparádu Music One.

Foto: SITA