Aktualizácia 13:00: Oficiálne programové plány televízie Markíza potvrdzujú informácie o skladbe večernej spravodajskej hodiny, ktoré Mediálne.sk prinieslo dopoludnia.

 

Spravodajstvo Markízy od pondelka


<b>Markíza priznáva omyl, vracia klasické Televízne noviny o 19:00</b>

18:50 - Počasie

19:00 - Televízne noviny

19:20 - Dnes

19:50 - Športové noviny

 

 

 

 

<b>Markíza priznáva omyl, vracia klasické Televízne noviny o 19:00</b>

Televízia Markíza od pondelka obnovuje klasické Televízne noviny so začiatkom o 19:00. Ruší tak koncepciu večerného spravodajstva, ktorú spustila od pondelka 14. januára spoločne s uvedením novej scény.

"TV Markíza sa rozhodla vyjsť divákovi v ústrety a mení štruktúru spravodajstva. Na žiadosť divákov sa vraciame k pôvodnému formátu Televíznych novín o 19-tej hodine. Televízne noviny tak, ako ich naši diváci roky poznali, sa vracajú na obrazovky TV Markíza už v pondelok 25. februára 2008," povedala pre Mediálne.sk hovorkyňa Markízy Oľga Dúbravská. Pred týždňom ešte Markíza pád Televíznych novín nepriznávala a hovorila o stabilizácii.

Markíza v rámci novej koncepcie rozdelila Televízne noviny na dva samostatné formáty - Televízne noviny Headlines a Televízne noviny Dnes. Výkonnosť spravodajskej hodiny sa po zmenách v globále zvýšila, Reflex mal pred rokom sledovanosť stabilne pod 40 %, Televízne noviny dosahovali podiel okolo 70 %. Markíza obetovala dvadsaťminútový extrémne vysoký podiel okolo 70 % za podiel pod hranicou 60 percent na približne 40 minút. V aktuálnej situácii sa Televízne noviny Headlines a Dnes pohybujú nad 50-percentným podielom.

Na žiadosť divákov sa vraciame k pôvodnému formátu Televíznych novín o 19-tej hodine. hovorkyňa Markízy Oľga Dúbravská

Konkurencia na vzniknutú príležitosť reagovala takmer okamžite. Joj od februára spustila Krimi Noviny o 19:00 a Jednotka posunula rodinnú súťaž 5 proti 5 na 18:35, aby sa čiastočne prekrývala so spravodajstvom Markízy. Televízne noviny Headlines odvtedy klesli pod hranicu milión divákov, Televízne noviny Dnes ju dosahujú iba sporadicky. Za viac než mesiac stratila Markíza v čase o 19:00 takmer pol milióna divákov.

 

<b>Markíza priznáva omyl, vracia klasické Televízne noviny o 19:00</b>


Po 22-minútových Televíznych novinách a reklamnom brejku by mal od pondelka podľa informácií Mediálne.sk nasledovať samostatný spravodajský formát nazvaný Dnes a po ďalšom reklamnom brejku spravodajskú hodinu ukončia Športové noviny.

<b>Markíza priznáva omyl, vracia klasické Televízne noviny o 19:00</b>

Pondelkový návrat k pôvodnej forme spravodajstva o 19:00 chce Markíza podporiť self-promo kampaňou. "Skutočnosť, že najsilnejšia televízia na trhu sa už nemôže spoliehať na lojalitu svojich divákov, nám dáva priestor pre rast," reagovala na kroky konkurencie pre denník Nový Čas hovorkyňa TV Joj Tatiana Tóthová.

Novú koncepciu spravodajstva Markízy podrobili značnej kritike v médiách. "Nové večerné správy lídra trhu majú nestabilné členenie, mnoho bezvýznamných živých vstupov, učiacich sa nováčikov, noviny nemajú takú dynamiku ako v minulosti," napísal denník Sme. O podobných nedostatkoch písal aj denník Pravda.

Foto: TV Markíza