Aktualizácia:

 



Zverejnené 27. marca:

<b>Formát Deti to vedia najlepšie chcela aj Markíza</b>

Slovenská televízia (STV) dnes na pracovných raňajkách novinárom prezentovala nový licencovaný formát spoločnosti FremantleMedia Deti to vedia najlepšie. Televízia ho bude napokon z finančných dôvodov podľa manažérky FremantleMedia pre strednú a východnú Európu Andrey Gavačovej vyrábať interne, pôvodné plány hovorili o spolupráci s externou produkčnou spoločnosťou.

Deti to vedia najlepšie (You are Kidding Me!) je prime-time upgrade ďalšieho formátu Fremantlu Child´s Play, ktorý sa vysiela vo vyše dvadsiatich európskych krajinách a v USA. V susednom Rakúsku je táto rodinná zábavno-súťažná šou známa ako Dingsda. V Dánsku dosahovala trhové podiely okolo 65 % a na britskej ITV zdvihla sledovanosť z 11 na 15 miliónov divákov.

<b>Formát Deti to vedia najlepšie chcela aj Markíza</b>

Výpravnejšiu verziu access-prime formátu Child´s Play si pôvodne objednala americká televízia Fox, Fremantle ju prezentoval iba minulý rok na veľtrhu v Cannes. Fox napokon formát z rôznych dôvodov doposiaľ nenasadil, medzičasom sa ale ujal na trhoch vo Francúzsku, Rusku, Poľsku či Kolumbii. Záujem o reláciu je podľa Gavačovej aj v susednom Česku, Fremantle pravdepodobne podpíše zmluvu s komerčnou televíziou Prima.

"U nás tento formát veľmi chcela aj Markíza," povedala Gavačová na dnešných pracovných raňajkách. Napokon však v rámci obchodných rokovaní uprednostnila formát Got Talent, o ktorý mala pôvodne záujem aj STV. "Bol to v podstate taký výmenný obchod," dodala.

<b>Formát Deti to vedia najlepšie chcela aj Markíza</b>


Moderátor formátu Juraj Rašla.

STV chce reláciou zaujať čo najširšie divácke spektrum, najmä však v cieľovej skupine 14 až 54 rokov. Podľa producenta Tomáša Zechela je akcent kladený najmä na prvok zábavy, keďže súťažami je už trh presýtený. Z tohto dôvodu sa aj so súhlasom Fremantlu v slovenskej verzii nesúťaží o finančné výhry ale o vecné ceny v hodnote od desať do stotisíc korún.

V castingu na moderátora formátu zvíťazil filmový a divadelný herec Juraj Rašla, ktorý bol v minulosti hlavnou postavou denného seriálu Markízy z produkcie Fremantlu Medzi nami. Relácia sa bude vyrábať v štúdiách STV, v najbližších dňoch začne televízia stavať scénu a v dňoch 3. a 4. apríla vyrobí prvé tri časti. Režisérom Deti to vedia najlepšie je Tomáš Eibner, ktorý už s STV spolupracoval na projektoch Hit storočia a Môj najmilší hit, scenáre píše Marek Orel a dramaturgiu má na starosti Adriana Hanzelová.

Včera začala na obrazovkách Jednotky teasingová kampaň, pripravuje sa aj náborová upútavka. Formát má týždennú periodicitu a začne sa vysielať od štvrtka 10. apríla 2008 v prime-time o 20:00 na Jednotke. Viac informácií o nových formátoch Jednotky.

 

Deti to vedia najlepšie

60 min.

réžia: Tomáš Eibner

scenár: Marek Orel

dramaturg: Adriana Hanzelová

producent: Tomáš Zechel

produkcia: Jarolím Halík

moderátor: Juraj Rašla

 



Program je založený na rodinnej atmosfére a humore, ktorý vzniká skomoleným vysvetľovaním notoricky známych pojmov detskými protagonistami. Je výzvou pre dospelých, aby porozumeli zmýšľaniu detí a konfrontovali sa s nimi. Dospelí nad 18 rokov musia predpovedať, resp. predvídať, názory malých detí vo veku 5 až 10 rokov – hádajú slová, ktoré deti popisujú, snažia sa dokončiť ich výpovede, predpokladať názor, prípadne uhádnuť pointu.

Pravidlá súťaže

Súťaží 6 hráčov, po každom kole je jeden neúspešný hráč z hry vyradený a zostávajúci súťažiaci pokračujú v hre.

Poslední dvaja súťažiaci potom hrajú tzv. vyraďovaciu hru, ktorou je hádanie prítomnej známej osobnosti podľa popisu dieťaťa. Z tohto kola vzíde víťaz, ktorý pokračuje v hre o ceny, ktoré môže využiť celá rodina.

Zábavné dokrútky s deťmi, empatický moderátor Juraj Rašla a bezprostrední súťažiaci so skvelou intuíciou, nekonfliktné napätie hry a najmä komediálna povaha celého formátu ho predurčujú k obľube v širokom diváckom zábere.

 

Foto: STV