Prvé kolo Eurovision Song Contest 2009 prinieslo Jednotke divácky úspech. Masívne promovaný začiatok veľkého projektu priniesol podľa tlačovej správy podiel 27,8 %. Slovenská televízia hovorí o "výbornom štarte".
Jednotka vysiela veľkú šou, akú STV pamätá z čias Superstar. Vtedy jej však nehrozilo rušenie kanálov.
Situácia zatiaľ mala uškodiť najmä Joj, oslabená bola však aj Markíza. Komerčná dvojka vysielala Sexi špinavé prachy, líder romantický dobrodružný film Príbeh o rytierovi.
Jednotke hodnota prvého vydania nepriniesla pozíciu trhového lídra, výrazne ju však vyšvihla nad priemer. Podľa informácií z STV bola približne o desať bodov nad minulotýždňovým prime-time priemerom prvého kanála.
Nedeľa by sa tak mohla stať pre Jednotku ďalším dňom generujúcim nadpriemery. Na začiatku sezóny totiž prepadávala takmer denne. STV za ostatné mesiace už "vyliečila" pondelok s romantickými filmami, utorok s Drišľakovinami a Chodili sme spolu a štvrtok s Capri. Sobota s Poštou pre teba liečiť nepotrebovala.
Aspoň v priemere je stredajšia dvojporcia Dr. Housa - prvá epizóda síce zvykne byť slabá, druhá však večer vyvažuje. Obvyklý výkon prime-time ostatné týždne nepodlieza ani Takí sme boli v piatok večer. Medziročný pokles tejto talkšou je však závratný - pamätá aj časy so stabilnými podielmi nad 25 %.
STV výberom nedele vstúpila na územie Markízy. V silných častiach sezóny líder večery posledného dňa v týždni obsadzuje svojimi ťažiskovými projektami. Markíza teraz do veľkých projektov neinvestuje - čaká sa na obchodne silnejšiu jar. Viac informácií.