<B>Dva dni po zmenách na Markíze: Joj ide do súboja o 19:00, nasadzuje Krimi Noviny</B>

Joj sa na programové zmeny Markízy v exponovanom čase po 19:00 pripravila. Dva dni po štarte nového konceptu spravodajstva Markízy, odhalení jeho skutočnej štruktúry a prvých výsledkoch sledovanosti menšia komerčná televízia reaguje na nové príležitosti veľkými posunmi a zmenami.

Joj bude od soboty 2. februára o 19:00 vysielať nový formát Krimi Noviny. Športové spravodajstvo bude štartovať o päť minút neskôr od 19:55. Od pondelka 4. februára bude Joj vysielať pätnásťminútové Noviny Plus o 20:00. Dostupné podrobnosti Mediálne.sk zisťuje.

Prechýlením vysielacieho času spravodajstva za 20:00 Joj hľadá možnosť ako ďalej ťažiť z potenciálu svojich správ bez tvrdej konkurencie hodinového spravodajského bloku Markízy medzi 19:00 a 20:00.

<B>Dva dni po zmenách na Markíze: Joj ide do súboja o 19:00, nasadzuje Krimi Noviny</B>

Joj tiež reaguje na viacero výziev, ktoré ponúkajú programové zmeny Markízy. Vo svojom najsledovanejšom čase o 19:00 Markíza v podstate zmenila v pracovné dni nasadený formát, Televízne noviny vymenila za Televízne noviny Headlines. Nový formát má približne desať minúť a má len jedného moderátora. Má približne päť príspevkov, intenzívne pracuje so živými vstupmi. Časť príspevkov v podstate upútava na témy v Televíznych novinách Dnes vysielaných po reklame. Skutočné spravodajstvo však na Markíze začína až po 19:13 v Televíznych novinách Dnes. Okrem zmeny formátu je šancou pre konkurenciu aj reklamný brejk po Televíznych novinách Headlines po 19:10.

<B>Dva dni po zmenách na Markíze: Joj ide do súboja o 19:00, nasadzuje Krimi Noviny</B>

Joj sa snaží riešiť čas po 19:00 dlhodobo. Televízne noviny o 19:00 na Markíze sú však také silné, že obstojný podiel nedosiahla ani z jedným z množstva pokusov za ostatný rok. Problémom pre Joj je nábehová krivka Novín, pred ich štartom o 19:30 Joj v podstate nikto nesleduje, diváci pribúdajú až po ich začiatku najmä z Markízy. Jojke sa však aj čas medzi 19:00 a 19:30 zaratúva do prime-time a znižuje jej celkový priemer. Reakcia Joj na zmeny na Markíze je nevyhnutná aj preto, že prvý deň v novom nastavení hlavné spravodajstvo Joj stratilo na podieli až desať percentných bodov a Joj tak stratila svoju vôbec najsilnejšiu reláciu a ťahúň priemerov prime-time.

Slovenskej televízii a jej hlavnému spravodajstvu programové novinky Markízy uškodili najviac, reagovať sa zatiaľ neopovážila.

 

Spravodajstvo a publicistika v denných štruktúrach slovenských televízií

Od 4. februára 2008, mimo prime-time týždenníkov v pracovné dni.


 

<B>Dva dni po zmenách na Markíze: Joj ide do súboja o 19:00, nasadzuje Krimi Noviny</B>

Jednotka a Dvojka STV: 155 minút

12:00 Krátke správy (5 min)

16:00 Krátke správy (5 min)

17:00 Regionálny magazín (60 minút)

19:05 Hírek (10 min)

19:15 Slovensko dnes (15 min)

19:25 Počasie, Správy STV, Šport (30 min)

21:30 (cca) Správy a komentáre (30 min)


<B>Dva dni po zmenách na Markíze: Joj ide do súboja o 19:00, nasadzuje Krimi Noviny</B>

Markíza: 105 minút

17:00 Televízne noviny (25 min)

17:25 Reflex (30 min)

18:55 Počasie (5 min)

19:00 Televízne noviny Headlines (10 min)

19:10 (cca) Televízne noviny Dnes, Počasie (30 min)

19:50 Športové noviny (5 min)


<B>Dva dni po zmenách na Markíze: Joj ide do súboja o 19:00, nasadzuje Krimi Noviny</B>

Joj: 205 minút

8:00 Ranné noviny (60 min)

16:15 Črepiny Plus (45 min)

19:00 Krimi Noviny (30 min)

19:30 Noviny, Šport, Počasie (30 min)

20:00 Noviny Plus (15 min)

23:00 (cca) Noviny Plus (25 min)

 

Joj odvážne posúva štart hlavného vysielacieho času na 20:15 a opúšťa tak na Slovensku tradičný čas 20:00. Na manipuláciu s ním smerom na neskorší čas sa neodvážila dosiaľ žiadna slovenská či česká televízia. Na 20:10 ho posunul len prvý kanál verejnoprávnej televízie ešte pod názvom STV1 v čase, keď nevládli peoplemetre. Pred niekoľkými rokmi sa o manipuláciu s hlavným vysielacím časom pokúšala česká Prima, v snahe pripútať divákov k večernému programu čo najskôr ho štartovala už od 19:55. Hlavný večerný program začína o 20:15 napríklad v nemeckých televíziách.

Tri najväčšie slovenské televízie vysielajú najviac spravodajstva a publicistiky v novodobej histórii televízneho trhu. Aktuálne Joj vysiela 160 minút denne, od 2. februára zaplnia sloty pre spravodajské a publicistické relácie v dennej štruktúre 205 minút. Joj tak bude týchto formátov vysielať najviac spomedzi veľkej trojky. Markíza ponúka denne 105 minút spravodajstva a publicistiky. Verejnoprávna STV vysiela denne na Jednotke a Dvojke 70 minút premiérového spravodajstva. S maďarským a regionálnym spravodajstvom druhého kanálu je to 155 minút.