Internetová skupina Azet sa v najnovšej B2B kampani porovnáva s tradičnými offline médiami. Na štyroch grafoch ukazuje, koľko ľudí navštívi stránky patriace do skupiny Azet v porovnaní s denníkmi, týždenníkmi, rádiami a televíziami.

Azet kombinuje údaje z internetového auditu AIMmonitor a prieskumu MML-TGI agentúry Median SK (2. + 3. kvartál 2011). V grafoch mu vychádza, že podľa denného počtu používateľov (v danom období 627-tisíc reálnych používateľov) by bol spomedzi rádií akoby dvojkou – za Expresom a pred Fun rádiom.

Pri denníkoch sa Azet Group radí za Nový Čas, no podľa grafov má približne dvojnásobne vyššiu „čítanosť“ ako Plus 1 deň, Sme a Pravda, ktoré sú na rovnakej úrovni (okolo 300-tisíc ľudí čítalo posledné vydanie).

Najslabšiu pozíciu by mal Azet v porovnaní s televíziami, kde skončil za Jednotkou a pred Ta3. Markíza mala v danom období podľa MML v cieľovke 14- až 79-ročných sledovanosť (počet odpovedí na otázku „pozeral včera“) o približne dva milióny vyššiu ako bol priemerný denný počet RU Azetu. 

Naopak pri týždenníkoch by boli stránky patriace pod Azet kvázi najčítanejšie – Azet uvádza návštevnosť okolo 1,3 milióna eur, pri Plus jednom dni čítalo posledné vydanie podľa MML vyše pol milióna ľudí, pri Živote vyše 400-tisíc. 

Azet sa porovnáva s Novým Časom, Expresom či Markízou

Internetová spoločnosť zvolila pri porovnávaní pestrú zmes dát. Údaje za Azet Group zahŕňajú weby Azetu (o.i. Azet.sk, Aktuality.sk), CPress Medie (Živé.sk) a vydavateľstva Ringier Axel Springer (Čas.sk), ktoré vlastní v Azete väčšinový podiel.

Spoločné údaje o dennej a mesačnej návštevnosti skupiny podľa inzerátu očistil o prekryvy, teda o používateľov, ktorí v danom období navštívili viaceré weby z Azet Group. „Ak používateľ navštívi tri webstránky z meranej skupiny web stránok, v návštevnosti meranej skupiny webstránok je započítaný iba raz,“ vysvetľuje marketingová manažérka Azet.sk Mária Cacáková. 

Kým pri offline médiách používa údaje z prieskumu MML-TGI, ktoré pochádzajú z kontinuálneho zberu dotazníkov, za skupinu webov uvádza softvérovo zbierané čísla z AIMmonitora.

Ak by Azet použil aj pre svoje weby čísla z MML (odpovede na otázku „navštívil včera“), pravdepodobne by mal o čosi slabšiu pozíciu. Podľa údajov za druhý polrok, ktoré Mediálne.sk poskytla agentúra Median SK, mal napríklad Azet.sk priemernú dennú návštevnosť okolo 300-tisíc ľudí (podľa AIMmonitora 454-tisíc RU), Čas.sk zas „navštívilo včera“ okolo 90-tisíc používateľov (podľa AIMmonitora 171-tisíc). 

Median SK prízvukuje, že čísla návštevnosti webov podľa MML-TGI možno chápať iba ako doplnkové, podobne ako televízne dáta. V MML je napríklad pozícia Markízy oproti TV Joj výrazne silnejšia ako podľa peoplemetrových dát. „Náš prieskum, pochopiteľne, nie je pre tento typ média (pozn. internet) optimálny a preto nie je možné brať výsledky návštevnosti webových stránok na rovnakej kvalitatívnej úrovni ako výsledky čítanosti tlačených médii,“ uviedla pre Mediálne.sk Linda Kleinertová z Median SK.

Údaje neskresľuje iba odlišná metodika a presnosť dát z elektronického a dotazníkového prieskumu, ale najmä to, že kým Azet zhrnul do jednej skupiny všetky svoje weby, pri printoch aj televíziách sa porovnáva iba s individuálnymi médiami z rovnakého vydavateľského domu.