Ak ste sledovali americké či globálne rebríčky, viete, že Avengers: Endgame má severoamerické tržby na úrovni vyše 350 miliónov dolárov, čím prekonali minulý diel Avengers: Infinity War takmer o 100 miliónov.
Len pre porovnanie – pred 17 rokmi bol rekord u prvého Spider-Mana 114,8 miliónov dolárov. Odrátajte infláciu a stále vám vyjde, že Avengers: Endgame mali podstatne väčšiu návštevnosť. Teraz sa už iba tipuje, či v celkovom zárobku porazia Star Wars: Episode VII (936,6 milióna dolárov).
Ak si vezmeme globálne tržby, padol nový rekord dramatickým spôsobom. Vlaňajší Avengers začali na úrovni 640 miliónov dolárov (plus ďalších 200 miliónov z Číny, kde išiel film neskôr). Mnohí skloňovali bájnu hranicu miliardy – ak Severná Amerika utŕži 300, Čína tiež 300 (tento rok išla paralelne, ale aj s hendikepom pracovnej nedele, keďže budúci týždeň sú štyri dni voľna) a zvyšok sveta 400 miliónov, mohla by padnúť.
Súčasné čísla hovoria ešte o väčšom rekorde – 1,2 miliardy dolárov za päť dní. Film sa už stihol zaplatiť vrátane nákladov na mamutiu reklamnú kampaň... Pri svetových tržbách sú otvorené dve otázky: či porazí Endgame aj Avatara (2,788 miliardy dolárov) a či teoreticky dosiahne až tri miliardy dolárov. Vzhľadom na prvotný obrovský nával sú oba scenáre zatiaľ otázne, ale približne 2,5 miliardy dolárov Avengers podľa všetkého zvládnu.
Prispeli aj Slováci – a komiks je zrazu na čele
Na komiksy sa na Slovensku síce chodí, ale nie v obrovskej miere. Otvoriť na úrovni 40-tisíc divákov za víkend sa dá, ale ísť nad 50-tisíc je rarita.
Vlani mali Avengers najlepší výsledok pre žáner: 80 363 divákov a smelé odhady podľa predpredajov napovedali, že by mohli prekonať hranicu 100-tisíc, čo sa zatiaľ podarilo iba dvom filmom – 50 odtieňov sivej, prvej časti trilógie, ešte vo februári 2015 a Mimoňom v júni 2015.
Fakt, že Avengers: Endgame má za štyri dni
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?