Facebook si otvára prvú pobočku v Afrike
Facebook si otvorí svoju vôbec prvú pobočku na africkom kontinente. Kancelárie bude mať v Johannesburgu v Južnej Afrike, kde má pracovať 25 zamestnancov pod vedením marketingovej odborníčky Nunu Ntshingila, ktorá dosiaľ pracovala pre reklamnú agentúru Ogilvy, zistil Re/Code. Tím Facebooku bude mať na starosti získanie inzerentov z radov lokálnych zadávateľov. No používateľské dáta môžu byť užitočné aj pre veľké nadnárodné firmy ako Coca-Cola, ktoré tak môžu spustiť na Facebooku lokálne kampane. Facebook má podľa Re/Code na kontinente 120 miliónov používateľov, zhruba desatinu celkového globálneho počtu. Facebook sa snaží upevňovať si pozíciu na rozvíjajúcich sa trhoch aktivitami ako Internet.org - bezplatný internetový prístup k obmedzenému počtu služieb ako Wikipedia či BBC (a, samozrejme, Facebook). Napríklad v Indii ale médiá túto platformu začali bojkotovať, pretože podľa nich odporuje princípom sieťovej neutrality.
PR fiasko na Twitteri pre autorku Fifty Shades of Grey
Čo mal byť dobrý nápad pre zblíženie sa s fanúšikmi, dopadlo pre autorku erotických románov Fifty Shades of Grey ako PR katastrofa. Spisovateľka EL James v pondelok nechala pre seba zorganizovať online diskusiu cez sociálnu sieť Twitter. Používatelia mohli poslať svoju otázku cez hashtag #AskELJames. Do debaty sa však nezapojili iba fanúšičky knižnej série a filmu. Na autorku sa vyrojila hŕba otázok, v ktorých kritizovali literárnu úroveň románov, vyobrazenie hlavnej ženskej postavy v submisívnej polohe a naivnú ľúbostnú zápletku.
„Čo máte menej rada, nezávislé silné ženy alebo anglický jazyk?“ opýtal sa napríklad americký herec Trevor Donovan, všimol si The Wrap. Iný používateľ sa zas spýtal, že „existuje bezpečnostné heslo, ktoré ju prinúti prestať písať viac týchto kravín“.
Viacero kritických komentárov sa zas zameralo na nezodpovedné vykreslenie vzťahu medzi násilným mužom a ženou, ktorá v skutočnosti nesúhlasí s jeho správaním. Podľa Indepentu autorka viaceré kritické komentáre na sieti zablokovala.
Which? A.) All expenses paid 10 day vacation for u & a friend.ORB.) Spend 1 day with any living person u want but stay in your hometown.
— Trevor Donovan (@TrevDon) 29. Červen 2015
If I stalk a girl and GPS her car, does that mean it's true love? #AskELJames
— Trevor Donovan (@TrevDon) 29. Červen 2015
Shazam chce byť sociálnejší
Hudobná služba Shazam, ktorá dokáže podľa zvukovej stopy rozoznať názov skladby, chce byť sociálnejšia. Shazam angažoval skupinu 30 umelcov ako Alicia Keys či Maroon 5, ktorí budú zdieľať, aké skladby sami identifikovali. Používatelia môžu interpretov sledovať, ďalšia stovka by mala pribudnúť neskôr, pričom je možné, že táto funkcia sa sprístupní aj pre nehudobníkov, píše web Mashable. Cieľom je, aby používatelia z appky po odhalení skladby hneď neodišli a Shazam tak mal väčšiu šancu zobraziť im reklamu, na ktorej zarába. Shazam konkrétne získava peniaze tak, že pri skladbách odkazuje na internetové služby ako iTunes či Spotify. Používateľom zároveň zobrazuje „súvisiace“ skladby, ktoré by sa mohli userom tiež páčiť. Podobné sociálne funkcie sú silno prítomné aj v streamovacích službách ako Spotify a Deezer, kde ľudia môžu sledovať skladby, ktoré si prehrávajú známi umelci či ich priatelia.
Ľudia sa už nehanbia za seriálové obžerstvo
Pre fanúšikov seriálov je bežné, že počkajú, kým vyjdú viaceré časti či dokonca série titulov, aby si následne mohli pozrieť viacero dielov naraz a nemuseli vyčkávať niekoľko dní, prípadne mesiacov na novú časť a sériu. Takzvaný binge-viewing vnímali diváci v USA podľa prieskumov skôr negatívne, no doba sa zmenila. V súčasnosti si seriálové obžerstvo väčšina ľudí užíva. Vyplýva to z marcového prieskumu výrobcu digitálnych rekordérov TiVo, podľa ktorého iba 30 percent respondentov vnímalo túto aktivitu negatívne. Dva roky predtým to bola ešte viac než polovica, píše Variety.
Vyše 90 percent opýtaných pritom sledovalo v minulosti seriály aj nárazovo. Opýtaní najčastejšie pozerali vo veľkých dávkach seriály ako House of Cards, Breaking Bad, The Walking Dead či Game of Thrones. Tretina opýtaných si pritom počkala, kým sa odvysielala celá séria, než začali seriál pozerať. A 39 percent si viac užíva, ak si môžu pozrieť niekoľko častí za sebou. Variety dodáva, že štúdia University of Texas na vzorke 300 ľudí do 29 rokov (TiVo sa opýtal vyše 12-tisíc svojich zákazníkov) prišla aj k negatívnemu záveru - mnohí zo zapojených sa cítili depresívne a trpeli obezitou, únavou a nedostatkom sebaovládania.
Facebook sa zas hral s algoritmom. Tentoraz ide o videá
Facebook opäť mení algoritmus, tentoraz v súvislosti s videami. Dosiaľ klipy zobrazoval používateľom v ich News Feede podľa všeobecnej popularity - teda počtu prehratí, likeov či zdieľaní. Sociálna sieť do tohto vzorca pridá aj ďalšie faktory - ako ľudia interagujú s videom. Šíreniu klipu pomôže, ak si viac ľudí zapne zvuk či rozšíri si ho na celú obrazovku, informuje web Digiday.Tento krok sa zdá byť do istej miery nelogický - vydavatelia totiž zistili, že veľa ľudí si neprehráva klipy so zvukom (pretože sú napríklad v kancelárii či na verejnosti) a preto videá prispôsobili tak, aby fungovali aj bez zvuku. Pridali titulky a klipy upravili tak, aby fungovali aj na obrazovke mobilných zariadení. Facebook na blogu uviedol, že už dávnejšie upravil algoritmus pri zobrazovaní videí podľa faktorov, ako dlho sa používatelia na klip pozerali, respektíve či si daná osoba zvykne videá v News Feede vôbec pozerať.
Facebook len nedávno pri zobrazovaní príspekov začal zohľadňovať, že počty likeov, komentárov a zdieľaní nie nutne vypovedajú o zaujímavosti daného postu. Ľudí môže status či odkaz zaujať, no ak ide napríklad o vážnu spravodajskú udalosť, nebudú dávať článku Like. Sociálna sieť preto zohľadňuje aj strávený čas, podobne ako pri videách.
Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)